Page 77 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 11


        1. TEMA: SAYILAR

         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        MAT.10.1.2. Birden çok doğal sayının ortak bölenleriyle bunların en büyüğü ve or-
         Öğrenme Hedefleri     tak katlarıyla bunların en küçüğü arasındaki ilişkilere dair muhakeme yapabilme

                                 a) Birden çok doğal sayının ortak bölenleri ile bunların en büyüğü ve ortak katla-
         Basamaklandırılmış        rıyla bunların en küçüğü arasındaki ilişkilere dair varsayımlarda bulunur.
         Bilgi Birimleri         b) Farklı  örneklerden  elde  ettiği  örüntüleri  listeleyerek  varsayımlarına  yönelik
                                   örüntüleri geneller.

         Ön Koşul Beceriler/   Tam sayılarda toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini yapar.
         Temel Kabuller
                                 •  Birden çok doğal sayının ortak bölenleri ile bunların en büyüğü ve ortak kat-
                                   larıyla bunların en küçüğü arasındaki ilişkilere dair varsayımlarda bulunmada
         Tema Bazlı Öğrenci        zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları             •  Farklı örneklerden elde ettiği örüntüleri listeleyerek bir doğal sayının asal çar-
                                   panları ve tam bölenleri hakkındaki varsayımlarına yönelik genellemeler yap-
                                   mada zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları


                               İF1:  Etkileşimli  tahta  gösteriminin  ardından  öğrenilen  bilgilere  ek  örnek  oluştur-
                               mak amacı ile OGM Materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim platformları
                               açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme stillerine uygun olarak
                               kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Örneğin, görsel öğrenciler
                               için video dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler için
                               interaktif uygulamalar kullanılabilir.

                               İF2: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini desteklemek için  konuyla ilgili kısa animas-
                               yonlar veya görsel hikâyeler kullanılabilir. Bu durum, özellikle görsel hafızası güçlü
                               öğrenciler için bilgilerin daha kalıcı hâle gelmesini sağlayabilir. Hikâyeler, öğrenci-
         İçerik                lerin matematiksel kavramları günlük yaşam bağlamında anlamalarına yardımcı
                               olur.

                               İF3: Öğretmen balon patlatma etkinliği sırasında zorlanan öğrenciler için etkinliğin
                               uygulaması sırasında balon patlatarak işlem yapılacak sayılara ulaşma görevini
                               sayı kartları seçme göreviyle değiştirebilir.
                               İF4: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çe-
                               şitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler
                               seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı
                               puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.








                                                                                                         77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82