Page 77 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 11
1. TEMA: SAYILAR
Etkinliğe
Dönüştürülecek MAT.10.1.2. Birden çok doğal sayının ortak bölenleriyle bunların en büyüğü ve or-
Öğrenme Hedefleri tak katlarıyla bunların en küçüğü arasındaki ilişkilere dair muhakeme yapabilme
a) Birden çok doğal sayının ortak bölenleri ile bunların en büyüğü ve ortak katla-
Basamaklandırılmış rıyla bunların en küçüğü arasındaki ilişkilere dair varsayımlarda bulunur.
Bilgi Birimleri b) Farklı örneklerden elde ettiği örüntüleri listeleyerek varsayımlarına yönelik
örüntüleri geneller.
Ön Koşul Beceriler/ Tam sayılarda toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini yapar.
Temel Kabuller
• Birden çok doğal sayının ortak bölenleri ile bunların en büyüğü ve ortak kat-
larıyla bunların en küçüğü arasındaki ilişkilere dair varsayımlarda bulunmada
Tema Bazlı Öğrenci zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları • Farklı örneklerden elde ettiği örüntüleri listeleyerek bir doğal sayının asal çar-
panları ve tam bölenleri hakkındaki varsayımlarına yönelik genellemeler yap-
mada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek örnek oluştur-
mak amacı ile OGM Materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim platformları
açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme stillerine uygun olarak
kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Örneğin, görsel öğrenciler
için video dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler için
interaktif uygulamalar kullanılabilir.
İF2: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini desteklemek için konuyla ilgili kısa animas-
yonlar veya görsel hikâyeler kullanılabilir. Bu durum, özellikle görsel hafızası güçlü
öğrenciler için bilgilerin daha kalıcı hâle gelmesini sağlayabilir. Hikâyeler, öğrenci-
İçerik lerin matematiksel kavramları günlük yaşam bağlamında anlamalarına yardımcı
olur.
İF3: Öğretmen balon patlatma etkinliği sırasında zorlanan öğrenciler için etkinliğin
uygulaması sırasında balon patlatarak işlem yapılacak sayılara ulaşma görevini
sayı kartları seçme göreviyle değiştirebilir.
İF4: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çe-
şitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler
seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı
puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
77