Page 78 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 78

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamada zorluk yaşayan öğren-
                               ciler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
                               SF2: Öğrencilerin yaptıkları iş üzerinden anında geri bildirim alabilecekleri sistemler
                               (etkileşimli tahtalar üzerinden interaktif cevaplar) entegre edilebilir. Bu, öğrencilerin
                               kendi öğrenmelerini izlemelerine ve anlamadıkları konuları hemen çözmelerine ola-
                               nak tanır. SF3: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorla-
                               nan öğrenciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin oklar-
                               la yapılması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görselleştirerek
                               sunabilir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı
                               olmak amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                               farklı çevrim içi eğitim platformları kullanabilir.
         Süreç
                               SF4: Öğrencilerin ders sırasında farklı roller alarak (öğreten, öğrenen) birbirleriyle
                               etkileşimde bulunmaları teşvik edilebilir. Bu, öğrenciler arasında iş birliğini ve sos-
                               yal becerileri geliştirirken aynı zamanda öğrenme materyallerini farklı bakış açıla-
                               rından görmelerini sağlar.
                               SF5: Ders içeriğini işlemek için çeşitli öğrenme istasyonları oluşturulabilir. Her istas-
                               yon, farklı bir öğrenme aktivitesi sunar ( bir istasyonda bilgisayar simülasyonları,
                               bir diğerinde el yazısıyla problem çözme vb.). Öğrenciler rotasyon yaparak her is-
                               tasyondaki aktiviteleri tamamlarlar, bu da farklı öğrenme stillerine hitap eder.

                               SF6: Etkinlik temelli öğrenci gruplarının oluşturulması sırasında desteğe gereksi-
                               nim duyan öğrencilerin yer aldığı gruplara daha fazla zaman ayırabilir veya gerek-
                               tiğinde uygun yardımı sunabilir.

                               ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
                               larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir.

                               ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                               lımını,  talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirmelerini  gözleme  sırasında  öğrenci
                               performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
                               ÜF3: Her öğrenci için bireysel öğrenme portfolyo oluşturulabilir. Bu portfolyo  öğ-
                               rencilerin ders sürecindeki çalışmalarını, projelerini ve ilerlemelerini kapsar. Öğret-
         Ürün                  menler, bu portfolyo değerlendirirken öğrencinin gelişimine uygun geri bildirimler
                               verebilir ve öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşma süreçlerini takip edebilir.
                               ÜF4: Öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş değerlendirme araçla-
                               rı geliştirilebilir. Örneğin, görsel olarak daha iyi öğrenen öğrenciler için infografik
                               tabanlı sınavlar, işitsel olarak daha iyi öğrenen öğrenciler için sözlü sınavlar düzen-
                               lenebilir. Bu şekilde öğrencilerin kendi öğrenme stillerine uygun şekilde bilgilerini
                               göstermelerine olanak tanır.
                               ÜF5: Öğrencilerin gruplar hâlinde çalışarak bir konu üzerinde projeler geliştirmele-
                               ri ve bunları sınıfa sunmaları sağlanabilir. Bu projeler, öğrencilerin iş birliği yapma,
                               bilgiyi sentezleme ve sunum becerilerini geliştirme fırsatları sunar.

                               FÖOD 1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
                               ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.




    78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83