Page 78 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 78
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamada zorluk yaşayan öğren-
ciler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
SF2: Öğrencilerin yaptıkları iş üzerinden anında geri bildirim alabilecekleri sistemler
(etkileşimli tahtalar üzerinden interaktif cevaplar) entegre edilebilir. Bu, öğrencilerin
kendi öğrenmelerini izlemelerine ve anlamadıkları konuları hemen çözmelerine ola-
nak tanır. SF3: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorla-
nan öğrenciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin oklar-
la yapılması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görselleştirerek
sunabilir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı
olmak amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrim içi eğitim platformları kullanabilir.
Süreç
SF4: Öğrencilerin ders sırasında farklı roller alarak (öğreten, öğrenen) birbirleriyle
etkileşimde bulunmaları teşvik edilebilir. Bu, öğrenciler arasında iş birliğini ve sos-
yal becerileri geliştirirken aynı zamanda öğrenme materyallerini farklı bakış açıla-
rından görmelerini sağlar.
SF5: Ders içeriğini işlemek için çeşitli öğrenme istasyonları oluşturulabilir. Her istas-
yon, farklı bir öğrenme aktivitesi sunar ( bir istasyonda bilgisayar simülasyonları,
bir diğerinde el yazısıyla problem çözme vb.). Öğrenciler rotasyon yaparak her is-
tasyondaki aktiviteleri tamamlarlar, bu da farklı öğrenme stillerine hitap eder.
SF6: Etkinlik temelli öğrenci gruplarının oluşturulması sırasında desteğe gereksi-
nim duyan öğrencilerin yer aldığı gruplara daha fazla zaman ayırabilir veya gerek-
tiğinde uygun yardımı sunabilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında öğrenci
performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3: Her öğrenci için bireysel öğrenme portfolyo oluşturulabilir. Bu portfolyo öğ-
rencilerin ders sürecindeki çalışmalarını, projelerini ve ilerlemelerini kapsar. Öğret-
Ürün menler, bu portfolyo değerlendirirken öğrencinin gelişimine uygun geri bildirimler
verebilir ve öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşma süreçlerini takip edebilir.
ÜF4: Öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş değerlendirme araçla-
rı geliştirilebilir. Örneğin, görsel olarak daha iyi öğrenen öğrenciler için infografik
tabanlı sınavlar, işitsel olarak daha iyi öğrenen öğrenciler için sözlü sınavlar düzen-
lenebilir. Bu şekilde öğrencilerin kendi öğrenme stillerine uygun şekilde bilgilerini
göstermelerine olanak tanır.
ÜF5: Öğrencilerin gruplar hâlinde çalışarak bir konu üzerinde projeler geliştirmele-
ri ve bunları sınıfa sunmaları sağlanabilir. Bu projeler, öğrencilerin iş birliği yapma,
bilgiyi sentezleme ve sunum becerilerini geliştirme fırsatları sunar.
FÖOD 1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
78