Page 79 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 79
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı PATLAYAN BALON
Konu Doğal Sayının Asal Çarpanları ve Tam Bölenleriyle İlgili İşlem Yapma
• Doğal sayıları asal çarpanlarına ayırma
Öğrenme Hedefleri
• EBOB ve EKOK a ilişkin işlemleri yapma
• Etkileşimli tahta
Materyaller • Sayı balonları
• Toplu iğne
Etkinlik Süresi 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru-cevap, etkinlik temelli grup öğretimi, doğrudan anlatım ve özet-
leme yöntemleri kullanılmıştır.
Soru-Cevap: Öğretmen öğrencilerin konuya dikkatini çekmeye yönelik “Asal sayılar
hakkında neler biliyoruz?” sorusunu öğrencilere yöneltir ve 3 dakika süre vererek
düşünmelerini, yanıtlarına ilişkin not almalarını ve sonrasında gönüllü öğrenciler-
den başlayarak yanıtlarını sınıfla paylaşmalarını ister.
Etkinlik Temelli Grup Öğretimi: Öğretmen, sunum yaptıktan sonra konunun öğ-
Etkinlik Açıklaması
renciler tarafından anlaşılması ve öğrenilenlerin pekiştirilmesine yönelik balon pat-
latma etkinliğini kurgular ve etkinliği grup öğretimi biçiminde öğrencilerle birlikte
gerçekleştirir.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen, konuya ilişkin temel kavramları ayrıntılı biçimde açık-
lar ve konuya ilişkin çeşitli örnekler sunarak öğrencilerin konuyu öğrenmesini sağlar.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Bu alanda asal sayılara uygun olarak bir masal, şarkı, fıkra, fotoğraf, karikatür ve
benzeri bir ögeden yola çıkarak öğrencilerin konuya ilgisini uyandırmasını sağlaya-
cağız. Kullanılan ögeden yola çıkarak öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirecek
ve düşünmelerini sağlayacak sorular yöneltilir. Bu aşamada öncelikle öğretmen öğ-
rencilerin konuya dikkatini çekmeye yönelik “Asal sayılar hakkında neler biliyoruz?”
sorusunu öğrencilere yöneltir ve 3 dakika süre vererek düşünmelerini, yanıtlarına
ilişkin not almalarını ve sonrasında gönüllü öğrencilerden başlayarak yanıtlarını
sınıfla paylaşmalarını ister (SF1). Öğrencilerden gelen yanıtlara göre web temelli
araçlar kullanılarak konuyla ilgili bir kelime bulutu oluşturulur ve böylelikle öğren-
cilerin konuya ilişkin hazır bulunuşluklarına yönelik bilgi sahibi olur (İF1, İF2, SF4).
Uygulama Aşamaları Sonrasında öğretmen konuya ilişkin yapacağı sunuma geçer. Bu sırada öncelikle
asal sayı kavramının tanımını öğrencilere aktararak etkileşimli tahta üzerinden
asal sayılara yönelik farklı örnekler gösterir (SF2). Sonrasında öğretmen konuya
ilişkin yapacağı etkinliği başlatır (SF5, SF6). Bu etkinlikte öğrencilere önceden ha-
zırlamış olduğu üzerinde sayılar yazan balonları gösterir ve her sayı balonunun içe-
risinde o sayıyı oluşturan çarpanların yazılı olduğu kâğıtların bulunduğunu açıklar.
Sonrasında seçtiği öğrencilere sırasıyla bir sayı balon seçeceğini ve o balonu toplu
iğne ile patlatacağını söyler (İF3). Patlattığı balonun sayısını etkileşimli tahta üze-
rinde balonun içerisinden çıkan çarpanları ile birlikte yazarak gösterir. (Örneğin, 6
numaralı balonu patlatarak etkileşimli tahtaya 6=2.3 şeklinde yazar.
79