Page 79 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 79

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          PATLAYAN BALON
         Konu                  Doğal Sayının Asal Çarpanları ve Tam Bölenleriyle İlgili İşlem Yapma
                                 •  Doğal sayıları asal çarpanlarına ayırma
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  EBOB ve EKOK a ilişkin işlemleri yapma
                                 •  Etkileşimli tahta
         Materyaller             •  Sayı balonları
                                 •  Toplu iğne
         Etkinlik Süresi       2 ders saati
                               Bu etkinlikte; soru-cevap, etkinlik temelli grup öğretimi, doğrudan anlatım ve özet-
                               leme yöntemleri kullanılmıştır.
                               Soru-Cevap: Öğretmen öğrencilerin konuya dikkatini çekmeye yönelik “Asal sayılar
                               hakkında neler biliyoruz?” sorusunu öğrencilere yöneltir ve 3 dakika süre vererek
                               düşünmelerini, yanıtlarına ilişkin not almalarını ve sonrasında gönüllü öğrenciler-
                               den başlayarak yanıtlarını sınıfla paylaşmalarını ister.

                               Etkinlik Temelli Grup Öğretimi: Öğretmen, sunum yaptıktan sonra konunun öğ-
         Etkinlik Açıklaması
                               renciler tarafından anlaşılması ve öğrenilenlerin pekiştirilmesine yönelik balon pat-
                               latma etkinliğini kurgular ve etkinliği grup öğretimi biçiminde öğrencilerle birlikte
                               gerçekleştirir.

                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen, konuya ilişkin temel kavramları ayrıntılı biçimde açık-
                               lar ve konuya ilişkin çeşitli örnekler sunarak öğrencilerin konuyu öğrenmesini sağlar.

                               Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
                               noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.

                               Bu alanda asal sayılara uygun olarak bir masal, şarkı, fıkra, fotoğraf, karikatür ve
                               benzeri bir ögeden yola çıkarak öğrencilerin konuya ilgisini uyandırmasını sağlaya-
                               cağız. Kullanılan ögeden yola çıkarak öğrencilerin ön bilgilerini harekete geçirecek
                               ve düşünmelerini sağlayacak sorular yöneltilir. Bu aşamada öncelikle öğretmen öğ-
                               rencilerin konuya dikkatini çekmeye yönelik “Asal sayılar hakkında neler biliyoruz?”
                               sorusunu öğrencilere yöneltir ve 3 dakika süre vererek düşünmelerini, yanıtlarına
                               ilişkin  not  almalarını  ve  sonrasında  gönüllü  öğrencilerden  başlayarak  yanıtlarını
                               sınıfla paylaşmalarını ister (SF1). Öğrencilerden gelen yanıtlara göre web temelli
                               araçlar kullanılarak  konuyla ilgili bir kelime bulutu oluşturulur ve böylelikle öğren-
                               cilerin konuya ilişkin hazır bulunuşluklarına yönelik bilgi sahibi olur (İF1, İF2, SF4).
         Uygulama Aşamaları    Sonrasında öğretmen konuya ilişkin yapacağı sunuma geçer. Bu sırada öncelikle
                               asal  sayı  kavramının  tanımını  öğrencilere  aktararak  etkileşimli  tahta  üzerinden
                               asal sayılara yönelik farklı örnekler gösterir (SF2). Sonrasında öğretmen konuya
                               ilişkin yapacağı etkinliği başlatır (SF5, SF6). Bu etkinlikte öğrencilere önceden ha-
                               zırlamış olduğu üzerinde sayılar yazan balonları gösterir ve her sayı balonunun içe-
                               risinde o sayıyı oluşturan çarpanların yazılı olduğu kâğıtların bulunduğunu açıklar.
                               Sonrasında seçtiği öğrencilere sırasıyla bir sayı balon seçeceğini ve o balonu toplu
                               iğne ile patlatacağını söyler (İF3). Patlattığı balonun sayısını etkileşimli tahta üze-
                               rinde balonun içerisinden çıkan çarpanları ile birlikte yazarak gösterir. (Örneğin, 6
                               numaralı balonu patlatarak etkileşimli tahtaya 6=2.3 şeklinde yazar.




                                                                                                         79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84