Page 83 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Akran öğretimi sırasında öğrencilerin rollerini belirli aralıklarla
değiştirerek her öğrencinin hem öğrenen hem de öğreten rolünde deneyim
kazanması sağlanabilir. Bu yöntem, öğrencilerin öğretim sürecine daha
aktif katılımını ve bilgiyi pekiştirmelerini teşvik eder. Öğrencilerin birbirlerine
öğretim yapmalarını sağlayacak akran öğretimi ve iş birlikli öğrenme
etkinlikleri planlanabilir. Bu, özellikle sosyal öğrenmeye yatkın öğrenciler için
motivasyon ve öğrenme etkisini artırır.
SF2: Ders süreçleri sırasında öğrencilere yapılan bireysel ve grup geri
bildirimleri artırarak, öğrencilerin öğrenme süreçlerini sürekli iyileştirmelerine
yardımcı olunabilir. Öğretmenler, öğrencilerin performanslarını
gözlemleyerek, ihtiyaç duydukları anda destekleyici geri bildirimlerde
bulunabilir.
SF3: Ders anlatımı sırasında öğrencilerin aktif katılımını sağlamak için
Süreç interaktif tartışma oturumları düzenlenebilir. Bu oturumlar sırasında
öğrencilere, konuyla ilgili sorular sorulur ve öğrencilerden etkileşimli tahtada
bu soruları çözmeleri istenir. Bu, öğrenme sürecini daha dinamik ve katılımcı
hâl e getirir.
SF4: Akran öğretimi gruplarının oluşturulması sırasında desteğe gereksinim
duyan öğrencilerin yer aldığı gruplara daha fazla zaman ayırarak bu
öğrencilerin de öğreten rolünde kendi performanslarına uygun görevler
almaları sağlanabilir. Bu süreçte öğretmenin bu grupları gözlemesi
ve gerektiğinde ek açıklamalar yaparak süreci daha küçük adımlarla
aşamalandırması önerilebilir.
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler, etkinlikler, dersler
yapılabilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
ÜF2: Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3: Öğretmen, öğrencilerin ders boyunca yaptıkları çalışmaları ve projeleri
Ürün dijital bir portfolyoda toplayarak, öğrencilerin ilerlemesini sürekli takip ede-
bilir ve onların gelişimine yönelik bireysel geri bildirimler sağlayabilir.
ÜF4: Öğrenciler, öğrendiklerini gruplar hâl inde çoklu ortam sunumları ya-
parak gösterebilirler. Aynı zamanda, teknoloji kullanımı sayesinde öğrenci-
lerin sunum becerilerini de geliştirebilir.
ÜF5: Öğretmen matematik kavramlarını anlamalarını pekiştirmek için öğ-
rencilere konu ile ilgili senaryolar yazdırabilir ve bu yazıları sınıf içinde pay-
laşmalarını sağlayabilir.
83