Page 83 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1:  Akran  öğretimi  sırasında  öğrencilerin  rollerini  belirli  aralıklarla
                                     değiştirerek her öğrencinin hem öğrenen hem de öğreten rolünde deneyim
                                     kazanması  sağlanabilir.  Bu  yöntem,  öğrencilerin  öğretim  sürecine  daha
                                     aktif katılımını ve bilgiyi pekiştirmelerini teşvik eder. Öğrencilerin birbirlerine
                                     öğretim  yapmalarını  sağlayacak  akran  öğretimi  ve  iş  birlikli  öğrenme
                                     etkinlikleri planlanabilir. Bu, özellikle sosyal öğrenmeye yatkın öğrenciler için
                                     motivasyon ve öğrenme etkisini artırır.
                                     SF2:    Ders  süreçleri  sırasında  öğrencilere  yapılan  bireysel  ve  grup  geri
                                     bildirimleri artırarak, öğrencilerin öğrenme süreçlerini sürekli iyileştirmelerine
                                     yardımcı   olunabilir.   Öğretmenler,   öğrencilerin   performanslarını
                                     gözlemleyerek,  ihtiyaç  duydukları  anda  destekleyici  geri  bildirimlerde
                                     bulunabilir.
                                     SF3:  Ders  anlatımı  sırasında  öğrencilerin  aktif  katılımını  sağlamak  için
         Süreç                       interaktif  tartışma  oturumları  düzenlenebilir.  Bu  oturumlar  sırasında
                                     öğrencilere, konuyla ilgili sorular sorulur ve öğrencilerden etkileşimli tahtada
                                     bu soruları çözmeleri istenir. Bu, öğrenme sürecini daha dinamik ve katılımcı
                                     hâl e  getirir.
                                     SF4: Akran öğretimi gruplarının oluşturulması sırasında desteğe gereksinim
                                     duyan  öğrencilerin  yer  aldığı  gruplara  daha  fazla  zaman  ayırarak  bu
                                     öğrencilerin  de  öğreten  rolünde  kendi  performanslarına  uygun  görevler
                                     almaları  sağlanabilir.  Bu  süreçte  öğretmenin  bu  grupları  gözlemesi
                                     ve  gerektiğinde  ek  açıklamalar  yaparak  süreci  daha  küçük  adımlarla
                                     aşamalandırması önerilebilir.
                                     SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                                     amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                                     farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler, etkinlikler, dersler
                                     yapılabilir.



                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                     manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.

                                     ÜF2: Öğretmen,  etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                     katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
                                     öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
                                     ÜF3: Öğretmen, öğrencilerin ders boyunca yaptıkları çalışmaları ve projeleri
         Ürün                        dijital bir portfolyoda toplayarak, öğrencilerin ilerlemesini sürekli takip ede-
                                     bilir ve onların gelişimine yönelik bireysel geri bildirimler sağlayabilir.

                                     ÜF4: Öğrenciler, öğrendiklerini gruplar hâl inde çoklu ortam sunumları ya-
                                     parak gösterebilirler. Aynı zamanda, teknoloji kullanımı sayesinde öğrenci-
                                     lerin sunum becerilerini de geliştirebilir.
                                     ÜF5: Öğretmen matematik kavramlarını anlamalarını pekiştirmek için öğ-
                                     rencilere konu ile ilgili senaryolar yazdırabilir ve bu yazıları sınıf içinde pay-
                                     laşmalarını sağlayabilir.






                                                                                                         83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88