Page 85 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 85

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                KALANSIZIM
         Konu                        Bir Doğal Sayının Belirli Doğal Sayılara Bölümünden Kalanlarını Bulma
         Öğrenme Hedefleri           •   2, 3, 4, 5, 9 ve 10 ile tam bölünebilme özelliklerini uygulama
                                     •   Etkileşimli tahta

         Materyaller                 •   Yaka kartları
                                     •   Bir kutu sınıf mevcudu sayısı kadar şeker
         Süre                        2 ders saati (80 dakika)

                                     Bu etkinlikte; performansa dayalı grup öğretimi, doğrudan anlatım
                                     ve özetleme yöntemleri kullanılmıştır. Etkinlik temelli öğretim yöntemi
                                     kapsamında akran öğretiminin kullanılması
                                     Etkinlik Temelli Öğretim: Öğretmen, öğrencilerin dikkatini konuya çekmek
                                     için derse bir etkinlik ile başlar ve öğrencilerin tam bölünebilme ilkesini
                                     yaparak yaşayarak deneyimlemelerini sağlar.

                                     Doğrudan Anlatım: Öğretmen dikkat çekme etkinliği sonrasında konuya
                                     geçiş yapar ve kalansız bölmeye ilişkin temel kavramları farklı örnekler
                                     üzerinden tüm işlem basamaklarını içerecek şekilde etkileşimli tahta
                                     üzerinden öğrencilere anlatır.
         Etkinlik Açıklaması         Akran Öğretimi: Öğretmen sınıfı akademik performansları temelinde
                                     2’li gruplara ayırır. Her gruptaki iki öğrenci, biri öğrenen diğeri öğreten
                                     olacak şekilde görevlendirilir. Öğretmen her gruba öğretmen-öğrenci yaka
                                     kartlarını dağıtır ve öğrencilerin rollerine göre ilgili yaka kartını takmasını
                                     ister. Bu etkinlikte öğretmen, öğrencilere 5 dakikada bir rolleri değişmeleri
                                     gerektiğini belirtir ve süreyi tutarak öğrencileri süre açısından bilgilendirir.
                                     Sonrasında öğretmen etkileşimli tahtaya tam bölünebilmeye uygun bölme
                                     işlemleri yazar ve yazdığı işlemleri tam bölünebilme kuralı temelinde
                                     öğrencilerden birbirlerine anlatmalarını ister.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.



                                     Bu derste öğretmen öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için derse bir et-
                                     kinlik ile başlar (İF1, SF1, SF2). Öğretmen sınıfa bir kutu şeker getirir ve sınıfı
                                     sınıf mevcuduna uygun olarak 2 kişilik, 4 kişilik, 5 kişilik ve 10 kişilik gruplara
                                     ayırarak her gruba yirmişer tane şeker olacak biçimde şekerleri gruplara da-
                                     ğıtır. Daha sonra grupların ellerindeki 20 şekeri kendi içerisinde paylaşmasını
         Uygulama Süreci
                                     ister. Öğretmen 2 kişilik olan grupta her bir çocuğa 10 şeker düştüğünü teyit
                                     eder. 2’nin hem çift hem de 2 ve 2’nin katı olduğunu açıklar. Kalanın 0 olduğu-
                                     na dikkat çekerek tam bölündüğünü belirtir.  Sonrasında 4 kişilik gruba geçe-
                                     rek bu grupta 20 şekerin paylaştırıldığında her bir çocuğa 5 şeker düştüğünü
                                     teyit eder. 4’ün hem çift hem de 4 ve 4’ün katı olduğunu açıklar.








                                                                                                         85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90