Page 85 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 85
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı KALANSIZIM
Konu Bir Doğal Sayının Belirli Doğal Sayılara Bölümünden Kalanlarını Bulma
Öğrenme Hedefleri • 2, 3, 4, 5, 9 ve 10 ile tam bölünebilme özelliklerini uygulama
• Etkileşimli tahta
Materyaller • Yaka kartları
• Bir kutu sınıf mevcudu sayısı kadar şeker
Süre 2 ders saati (80 dakika)
Bu etkinlikte; performansa dayalı grup öğretimi, doğrudan anlatım
ve özetleme yöntemleri kullanılmıştır. Etkinlik temelli öğretim yöntemi
kapsamında akran öğretiminin kullanılması
Etkinlik Temelli Öğretim: Öğretmen, öğrencilerin dikkatini konuya çekmek
için derse bir etkinlik ile başlar ve öğrencilerin tam bölünebilme ilkesini
yaparak yaşayarak deneyimlemelerini sağlar.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen dikkat çekme etkinliği sonrasında konuya
geçiş yapar ve kalansız bölmeye ilişkin temel kavramları farklı örnekler
üzerinden tüm işlem basamaklarını içerecek şekilde etkileşimli tahta
üzerinden öğrencilere anlatır.
Etkinlik Açıklaması Akran Öğretimi: Öğretmen sınıfı akademik performansları temelinde
2’li gruplara ayırır. Her gruptaki iki öğrenci, biri öğrenen diğeri öğreten
olacak şekilde görevlendirilir. Öğretmen her gruba öğretmen-öğrenci yaka
kartlarını dağıtır ve öğrencilerin rollerine göre ilgili yaka kartını takmasını
ister. Bu etkinlikte öğretmen, öğrencilere 5 dakikada bir rolleri değişmeleri
gerektiğini belirtir ve süreyi tutarak öğrencileri süre açısından bilgilendirir.
Sonrasında öğretmen etkileşimli tahtaya tam bölünebilmeye uygun bölme
işlemleri yazar ve yazdığı işlemleri tam bölünebilme kuralı temelinde
öğrencilerden birbirlerine anlatmalarını ister.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Bu derste öğretmen öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için derse bir et-
kinlik ile başlar (İF1, SF1, SF2). Öğretmen sınıfa bir kutu şeker getirir ve sınıfı
sınıf mevcuduna uygun olarak 2 kişilik, 4 kişilik, 5 kişilik ve 10 kişilik gruplara
ayırarak her gruba yirmişer tane şeker olacak biçimde şekerleri gruplara da-
ğıtır. Daha sonra grupların ellerindeki 20 şekeri kendi içerisinde paylaşmasını
Uygulama Süreci
ister. Öğretmen 2 kişilik olan grupta her bir çocuğa 10 şeker düştüğünü teyit
eder. 2’nin hem çift hem de 2 ve 2’nin katı olduğunu açıklar. Kalanın 0 olduğu-
na dikkat çekerek tam bölündüğünü belirtir. Sonrasında 4 kişilik gruba geçe-
rek bu grupta 20 şekerin paylaştırıldığında her bir çocuğa 5 şeker düştüğünü
teyit eder. 4’ün hem çift hem de 4 ve 4’ün katı olduğunu açıklar.
85