Page 90 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı GERİYE KALANLAR
Konu Bir Doğal Sayının Belirli Doğal Sayılara Bölümünden Kalanlarını Bulma
Öğrenme Hedefleri Bir doğal sayının belirli doğal sayılara bölümünden kalanlarını bulma
• Etkileşimli tahta
Materyaller • Çalışma kâğıdı
• Çevrim içi video uygulamaları
Süre 2 ders saati (80 dakika)
Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
Etkinlik Temelli Öğretim: Bu derste öğretmen ısınma etkinliği ve öğrencilerin
dikkatini konuya çekmek için derse bir etkinlik ile başlar. Konunun sunumu-
nu yaptıktan sonra anlatılan konuya ilişkin öğrencilere pekiştirme etkinlikleri
yaptırır.
Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Pekiştirme çalışması yapmak için sınıf-
taki öğrencileri performans temelli homojen gruplara (iyi performans göste-
renler, ortalama performans gösterenler ve düşük performans gösterenler
olmak üzere) ayırır. Her gruba kendi performansları doğrultusunda farklı
bölme işlemlerinin yer aldığı çalışma kâğıtlarını dağıtır ve grubun birlikte ça-
lışarak işlemlerdeki kalanı bulmaya yönelik tahminler geliştirmelerini ve tah-
Etkinlik Açıklaması minlerinden bir örüntü oluşturmalarını ister.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen, buradan ilişki kurarak eşit şekilde bölüşme-
nin bazı durumlarda kalanı olduğunu açıklar ve biz bu gibi işlemlere kalanlı
bölme diyoruz açıklamasını yaparak konuya geçiş yapar. Ardından kalanlı
bölmeye ilişkin farklı örnekleri etkileşimli tahta üzerinden açar ve işlem ba-
samaklarını yaparak öğrencilere işlemlerden kalan sayıyı gösterir. Etkileşimli
tahta ile yapılan bu sunumda öğretmen farklı çevrim içi video uygulamala-
rından faydalanarak video model ile öğretim sürecini gerçekleştirir ve örnek-
ler üzerinden 2,3,4,5,9,10 ile bölünebilme kurallarını açık anlatım biçiminde
anlatır.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Bu derste öğretmen ısınma etkinliği ve öğrencilerin dikkatini konuya çekmek
için derse bir etkinlik ile başlar (SF3, SF4, SF5). Öğretmen 4 öğrenciyi tah-
taya çağırarak öğrencilere 13 tane ceviz verir ve öğrencilerin bu 13 cevizi
eşit bir şekilde paylaşmalarını ister. Öğrenciler cevizleri paylaşınca 1 cevi-
Uygulama Süreci zin artmasına dikkat çekerler. Öğretmen, buradan ilişki kurarak eşit şekilde
bölüşmenin bazı durumlarda kalanı olduğunu açıklar ve biz bu gibi işlemle-
re kalanlı bölme diyoruz, diyerek konuya geçiş yapar. Kalanlı bölmeye ilişkin
farklı örnekleri etkileşimli tahta üzerinden açıp işlem basamaklarını yaparak
öğrencilere işlemlerden kalan sayıyı gösterir.
90