Page 90 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 90

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                GERİYE KALANLAR
         Konu                        Bir Doğal Sayının Belirli Doğal Sayılara Bölümünden Kalanlarını Bulma

         Öğrenme Hedefleri           Bir doğal sayının belirli doğal sayılara bölümünden kalanlarını bulma

                                     •   Etkileşimli tahta
         Materyaller                 •   Çalışma kâğıdı
                                     •   Çevrim içi video uygulamaları
         Süre                        2 ders saati (80 dakika)


                                     Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
                                     Etkinlik Temelli Öğretim: Bu derste öğretmen ısınma etkinliği ve öğrencilerin
                                     dikkatini konuya çekmek için derse bir etkinlik ile başlar. Konunun sunumu-
                                     nu yaptıktan sonra anlatılan konuya ilişkin öğrencilere pekiştirme etkinlikleri
                                     yaptırır.
                                     Performansa Dayalı Grup Öğretimi:  Pekiştirme çalışması yapmak için sınıf-
                                     taki öğrencileri performans temelli homojen gruplara (iyi performans göste-
                                     renler, ortalama performans gösterenler ve düşük performans gösterenler
                                     olmak  üzere)  ayırır.  Her  gruba  kendi  performansları  doğrultusunda  farklı
                                     bölme işlemlerinin yer aldığı çalışma kâğıtlarını dağıtır ve grubun birlikte ça-
                                     lışarak işlemlerdeki kalanı bulmaya yönelik tahminler geliştirmelerini ve tah-
         Etkinlik Açıklaması         minlerinden bir örüntü oluşturmalarını ister.
                                     Doğrudan Anlatım: Öğretmen, buradan ilişki kurarak eşit şekilde bölüşme-
                                     nin bazı durumlarda kalanı olduğunu açıklar ve biz bu gibi işlemlere kalanlı
                                     bölme diyoruz açıklamasını yaparak  konuya geçiş yapar. Ardından kalanlı
                                     bölmeye ilişkin farklı örnekleri etkileşimli tahta üzerinden açar  ve işlem ba-
                                     samaklarını yaparak öğrencilere işlemlerden kalan sayıyı gösterir. Etkileşimli
                                     tahta ile yapılan bu sunumda öğretmen farklı çevrim içi video uygulamala-
                                     rından faydalanarak video model ile öğretim sürecini gerçekleştirir ve örnek-
                                     ler üzerinden 2,3,4,5,9,10 ile bölünebilme kurallarını açık anlatım biçiminde
                                     anlatır.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.


                                     Bu derste öğretmen ısınma etkinliği ve öğrencilerin dikkatini konuya çekmek
                                     için derse bir etkinlik ile başlar (SF3, SF4, SF5). Öğretmen 4 öğrenciyi tah-
                                     taya çağırarak  öğrencilere 13 tane ceviz verir ve öğrencilerin bu 13 cevizi
                                     eşit bir şekilde paylaşmalarını  ister. Öğrenciler cevizleri paylaşınca 1 cevi-
         Uygulama Süreci             zin artmasına dikkat çekerler. Öğretmen, buradan ilişki kurarak eşit şekilde
                                     bölüşmenin bazı durumlarda kalanı olduğunu açıklar ve biz bu gibi işlemle-
                                     re kalanlı bölme diyoruz, diyerek konuya geçiş yapar. Kalanlı bölmeye ilişkin
                                     farklı örnekleri etkileşimli tahta üzerinden açıp  işlem basamaklarını yaparak
                                     öğrencilere işlemlerden kalan sayıyı gösterir.





    90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95