Page 94 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 94

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                               İF4: Öğretmen, fonksiyonların nitel özellikleri ve grafik yorumlayabilme arasındaki
                               işlemleri anlamada öğrencilere yardımcı olmak için çevrim içi matematik simülas-
                               yonlarını ders içine entegre edebilir. Bu simülasyonlar, öğrencilere soyut kavramları
                               manipüle etme ve somut sonuçlar görme imkânı tanır.



                               SF1:  Öğrenme  merkezleri  yönteminin  uygulama  sürecinde  desteğe  ihtiyacı  olan
                               öğrenciler iyi performans gösteren öğrencilerle eşleştirilebilir.
                               SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönelik ek öğretimler/etkinlikler/dersler ya-
                               pılabilir.
         Süreç                 SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere özellikle kavramlar üzerine odaklanan ki-

                               şiselleştirilmiş interaktif etkinlikler sunulabilir. Bu etkinlikler, etkileşimli tahta veya
                               çevrim içi platformlar üzerinden ve web araçları üzerinden gerçekleştirilebilir. Ör-
                               neğin, fonksiyonların nitel özellikleri konusu üzerine özel bir simülasyon ya da basit
                               bir oyun tasarlanabilir.




                               ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
                               larına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
                               ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                               lımını,  talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirmelerini  gözleme  sırasında  öğrenci
                               performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
                               ÜF3: Her öğrenciye, ders boyunca öğrendiklerini içeren, kendi çalışma dosyasını
                               oluşturma şansı verilir. Bu dosyalar, yazılı özetler, çizimler, kavram haritaları ve çö-
                               zülen örnek soruları içerebilir. Öğretmen, bu dosyaları değerlendirirken öğrencinin
                               konu hakimiyetini ve kavramsal anlayışını göz önünde bulundurur.
         Ürün                  ÜF4: Öğrenciler, ders içerikleriyle ilgili çevrim içi portfolyolar oluşturabilir. Bu port-
                               folyolar, öğrencilerin ders boyunca yaptıkları çalışmaları, projeleri ve grup etkinlik-
                               lerine katılımlarını içerir. Öğretmen, bu portfolyoları kullanarak öğrencilerin sürekli
                               gelişimini izleyebilir ve onlara özelleştirilmiş önerilerde bulunabilir.
                               ÜF5:  Öğrenciler,  öğrendikleri  matematik  kavramlarını  kendi  görsel  ve  işitsel  su-
                               numları olarak hazırlayabilirler. Bu sunumlar, etkileşimli tahta üzerinden sınıf orta-
                               mında gösterilir. Öğretmen, bu sunumları değerlendirirken öğrencilerin anlama ve
                               sunum becerilerine göre geri bildirim sağlayabilir. Sunumlar, öğrencilere bilgilerini
                               yaratıcı bir şekilde ifade etme fırsatı sunar ve öğrenme sürecini pekiştirir.




                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin  grup  çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.







    94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99