Page 94 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 94
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF4: Öğretmen, fonksiyonların nitel özellikleri ve grafik yorumlayabilme arasındaki
işlemleri anlamada öğrencilere yardımcı olmak için çevrim içi matematik simülas-
yonlarını ders içine entegre edebilir. Bu simülasyonlar, öğrencilere soyut kavramları
manipüle etme ve somut sonuçlar görme imkânı tanır.
SF1: Öğrenme merkezleri yönteminin uygulama sürecinde desteğe ihtiyacı olan
öğrenciler iyi performans gösteren öğrencilerle eşleştirilebilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönelik ek öğretimler/etkinlikler/dersler ya-
pılabilir.
Süreç SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere özellikle kavramlar üzerine odaklanan ki-
şiselleştirilmiş interaktif etkinlikler sunulabilir. Bu etkinlikler, etkileşimli tahta veya
çevrim içi platformlar üzerinden ve web araçları üzerinden gerçekleştirilebilir. Ör-
neğin, fonksiyonların nitel özellikleri konusu üzerine özel bir simülasyon ya da basit
bir oyun tasarlanabilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
larına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında öğrenci
performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3: Her öğrenciye, ders boyunca öğrendiklerini içeren, kendi çalışma dosyasını
oluşturma şansı verilir. Bu dosyalar, yazılı özetler, çizimler, kavram haritaları ve çö-
zülen örnek soruları içerebilir. Öğretmen, bu dosyaları değerlendirirken öğrencinin
konu hakimiyetini ve kavramsal anlayışını göz önünde bulundurur.
Ürün ÜF4: Öğrenciler, ders içerikleriyle ilgili çevrim içi portfolyolar oluşturabilir. Bu port-
folyolar, öğrencilerin ders boyunca yaptıkları çalışmaları, projeleri ve grup etkinlik-
lerine katılımlarını içerir. Öğretmen, bu portfolyoları kullanarak öğrencilerin sürekli
gelişimini izleyebilir ve onlara özelleştirilmiş önerilerde bulunabilir.
ÜF5: Öğrenciler, öğrendikleri matematik kavramlarını kendi görsel ve işitsel su-
numları olarak hazırlayabilirler. Bu sunumlar, etkileşimli tahta üzerinden sınıf orta-
mında gösterilir. Öğretmen, bu sunumları değerlendirirken öğrencilerin anlama ve
sunum becerilerine göre geri bildirim sağlayabilir. Sunumlar, öğrencilere bilgilerini
yaratıcı bir şekilde ifade etme fırsatı sunar ve öğrenme sürecini pekiştirir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri
ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
94