Page 97 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     4. Eşleşme Kavramı ve Kural: Marketlerin her birinin öğrencilere kupon kul-
                                     landırılarak  eşleştiği  belirtilir.  Ancak,  her  markette  öğrenci  olması  zorunlu
                                     değildir, yani her marketin kupon kullanarak eşleşmesi gereken öğrenci sa-
                                     yısı olmayabilir. Bu kuralı anlamak için öğrencilere, her bir tanım elemanının
                                     yalnızca bir kez eşleşeceği ve her markette öğrenci almak zorunda olmadığı
                                     söylenir.
                                      Öğretmen yukarıda gruplar temelinde yapılan uygulamayı görselleştirmek
                                     ve öğrencilere fonksiyonun nitel özelliklerini somutlaştırmak adına etkileşimli
                                     tahta üzerinden aşağıdaki örnek görseli oluşturarak öğrencilere sunar.
                                     Örnek Görsel:


                                                                             •  P
                                                  •  A
                                                  •  B                       •  R       Görüntü
                                                  •  C                       •  S       Kümesi
                                                  •  D                       •  T
                                                  •  E                       •  U
                                                  •  F                       •  V
                                                  •  G                       •  Y

                                              Kupon Olan Öğrenciler         Market
                                              1. Grup (Tanım Kümesi)  2. Grup (Değer Kümesi)





                                     Öğretmen  yukarıda  sunulan  örnek  görsel  üzerinden  yapılan  etkinlikle  öğ-
                                     retilmek istenen konuyu bağdaştırarak öğrencilere aktarır. Fonksiyon olma
                                     şartları  öğretilen  bu  etkinliğin  ardından,  fonksiyonlarla  ilgili  tanım  aralığı,
                                     değer  aralığı,  işareti,  artanlığı,  azalanlığı,  sıfırı,  birebirliği  anlatmak  üzere
                                     web araçları kullanılarak aşağıdaki grafiği etkileşimli tahtada çizilen fonk-
                                     siyon grafiğini yorumlar. Tanım kümesi, görüntü kümesi ve değer kümesini
                                     öğrenen öğrencilere grafik üzerinden aşağıda sunulan sorular sorularak ilgili
                                     kavramları öğrenmeleri sağlanır.
                                                                  5

                                                                  4


                                                                  3

                                                                  2

                                                                  1


                                                 -3    -2    -1   0       1     2     3     4

                                                                  1

                                                                  2




                                                                                                         97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102