Page 97 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
4. Eşleşme Kavramı ve Kural: Marketlerin her birinin öğrencilere kupon kul-
landırılarak eşleştiği belirtilir. Ancak, her markette öğrenci olması zorunlu
değildir, yani her marketin kupon kullanarak eşleşmesi gereken öğrenci sa-
yısı olmayabilir. Bu kuralı anlamak için öğrencilere, her bir tanım elemanının
yalnızca bir kez eşleşeceği ve her markette öğrenci almak zorunda olmadığı
söylenir.
Öğretmen yukarıda gruplar temelinde yapılan uygulamayı görselleştirmek
ve öğrencilere fonksiyonun nitel özelliklerini somutlaştırmak adına etkileşimli
tahta üzerinden aşağıdaki örnek görseli oluşturarak öğrencilere sunar.
Örnek Görsel:
• P
• A
• B • R Görüntü
• C • S Kümesi
• D • T
• E • U
• F • V
• G • Y
Kupon Olan Öğrenciler Market
1. Grup (Tanım Kümesi) 2. Grup (Değer Kümesi)
Öğretmen yukarıda sunulan örnek görsel üzerinden yapılan etkinlikle öğ-
retilmek istenen konuyu bağdaştırarak öğrencilere aktarır. Fonksiyon olma
şartları öğretilen bu etkinliğin ardından, fonksiyonlarla ilgili tanım aralığı,
değer aralığı, işareti, artanlığı, azalanlığı, sıfırı, birebirliği anlatmak üzere
web araçları kullanılarak aşağıdaki grafiği etkileşimli tahtada çizilen fonk-
siyon grafiğini yorumlar. Tanım kümesi, görüntü kümesi ve değer kümesini
öğrenen öğrencilere grafik üzerinden aşağıda sunulan sorular sorularak ilgili
kavramları öğrenmeleri sağlanır.
5
4
3
2
1
-3 -2 -1 0 1 2 3 4
1
2
97