Page 101 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 101

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 15


        TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER

                                     MAT.10.2.2. Gerçek sayılarda f(x) = x  şeklinde tanımlı karesel referans
                                                                      2
         Etkinliğe Dönüştürülecek    fonksiyonunun nitel özellikleri ile bu fonksiyondan türetilen
         Öğrenme Çıktıları           (g(x) = a ∙ f(x ± r) ± k (a, r, k ∈ ℝ, a ≠ 0)) karesel fonksiyonların nitel
                                     özelliklerine ilişkin matematiksel muhakeme yapabilme



                                     a) Karesel referans fonksiyonu grafik ve cebirsel temsili üzerinde yapılan
         Basamaklandırılmış Bilgi    işlemlerle diğer karesel fonksiyonlara dönüştürür.
         Birimleri (Öğrenme Çıktıları
         Alt Alanlar)                b) Karesel referans fonksiyon ile elde ettiği karesel fonksiyonların grafik ve
                                     cebirsel temsilleri arasındaki ilişkiyi ifade eder.



                                     •   Öğrencilerin cebirsel ve grafik temsilleri üzerinden doğrusal referans
                                         fonksiyonunu ve bu fonksiyondan türetilen fonksiyonların nitel
                                         özelliklerini inceler.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    •   Cebirsel veya grafik temsili verilen doğrusal fonksiyonların nitel
         Kabuller                        özelliklerine dair çıkarımlar yapar.
                                     •   Doğrusal referans fonksiyonuna dönüşümler uygulayarak farklı
                                         doğrusal fonksiyonlar türetir, doğrusal referans fonksiyonundan
                                         türetilen fonksiyonların cebirsel ve grafik temsili arasında geçiş yapar.


                                     •   Karesel referans fonksiyonu grafik ve cebirsel temsili üzerinde yapılan
         Tema Bazlı Öğrenci              işlemlerle diğer karesel fonksiyonlara dönüştürmede zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları                 •   Karesel referans fonksiyon ile elde ettiği karesel fonksiyonların grafik ve
                                         cebirsel temsilleri arasındaki ilişkiyi ifade etmekte zorlanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları


                                     İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir
                                     örnek oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim
                                     içi eğitim platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel
                                     öğrenme stillerine uygun olarak kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri
                                     sağlanabilir. Örneğin, görsel öğrenciler için video dersler, işitsel öğrenciler
                                     için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler için interaktif uygulamalar
         İçerik                      kullanılabilir.
                                     İF2: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini desteklemek için konuyla ilgili kısa
                                     animasyonlar veya görsel hikâyeler kullanılabilir. Bu durum, özellikle
                                     görsel hafızası güçlü öğrenciler için bilgilerin daha kalıcı hâle gelmesini
                                     sağlayabilir. Hikâyeler, öğrencilerin matematiksel kavramları günlük yaşam
                                     bağlamında anlamalarına yardımcı olur.





                                                                                                         101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106