Page 101 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 101
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 15
TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER
MAT.10.2.2. Gerçek sayılarda f(x) = x şeklinde tanımlı karesel referans
2
Etkinliğe Dönüştürülecek fonksiyonunun nitel özellikleri ile bu fonksiyondan türetilen
Öğrenme Çıktıları (g(x) = a ∙ f(x ± r) ± k (a, r, k ∈ ℝ, a ≠ 0)) karesel fonksiyonların nitel
özelliklerine ilişkin matematiksel muhakeme yapabilme
a) Karesel referans fonksiyonu grafik ve cebirsel temsili üzerinde yapılan
Basamaklandırılmış Bilgi işlemlerle diğer karesel fonksiyonlara dönüştürür.
Birimleri (Öğrenme Çıktıları
Alt Alanlar) b) Karesel referans fonksiyon ile elde ettiği karesel fonksiyonların grafik ve
cebirsel temsilleri arasındaki ilişkiyi ifade eder.
• Öğrencilerin cebirsel ve grafik temsilleri üzerinden doğrusal referans
fonksiyonunu ve bu fonksiyondan türetilen fonksiyonların nitel
özelliklerini inceler.
Ön Koşul Beceriler/Temel • Cebirsel veya grafik temsili verilen doğrusal fonksiyonların nitel
Kabuller özelliklerine dair çıkarımlar yapar.
• Doğrusal referans fonksiyonuna dönüşümler uygulayarak farklı
doğrusal fonksiyonlar türetir, doğrusal referans fonksiyonundan
türetilen fonksiyonların cebirsel ve grafik temsili arasında geçiş yapar.
• Karesel referans fonksiyonu grafik ve cebirsel temsili üzerinde yapılan
Tema Bazlı Öğrenci işlemlerle diğer karesel fonksiyonlara dönüştürmede zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları • Karesel referans fonksiyon ile elde ettiği karesel fonksiyonların grafik ve
cebirsel temsilleri arasındaki ilişkiyi ifade etmekte zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir
örnek oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim
içi eğitim platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel
öğrenme stillerine uygun olarak kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri
sağlanabilir. Örneğin, görsel öğrenciler için video dersler, işitsel öğrenciler
için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler için interaktif uygulamalar
İçerik kullanılabilir.
İF2: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini desteklemek için konuyla ilgili kısa
animasyonlar veya görsel hikâyeler kullanılabilir. Bu durum, özellikle
görsel hafızası güçlü öğrenciler için bilgilerin daha kalıcı hâle gelmesini
sağlayabilir. Hikâyeler, öğrencilerin matematiksel kavramları günlük yaşam
bağlamında anlamalarına yardımcı olur.
101