Page 102 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 102
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF3: Öğretmen, öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki
soruları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken
öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük
çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
yapılabilir.
İF4: Öğrencilerin yaptıkları iş üzerinden anında geri bildirim alabilecekleri
sistemler (etkileşimli tahtalar üzerinden interaktif cevaplar) entegre
edilebilir. Bu, öğrencilerin kendi öğrenmelerini izlemelerine ve anlamadıkları
konuları hemen çözmelerine olanak tanır.
SF1: Öğrencilerin dervs sırasında farklı roller alarak (öğreten, öğrenen)
birbirleriyle etkileşimde bulunmaları teşvik edilebilir. Bu, öğrenciler
arasında iş birliğini ve sosyal becerileri geliştirirken öğrenme materyallerini
farklı bakış açılarından görmelerini sağlar.
Süreç
SF2: Ders içeriğini işlemek için çeşitli öğrenme istasyonları oluşturulabilir.
Her istasyon, farklı bir öğrenme aktivitesi sunar (örneğin, bir istasyonda
bilgisayar simülasyonları, bir diğerinde ise el yazısıyla problem çözme).
Öğrenciler rotasyon yaparak her istasyondaki aktiviteleri tamamlarlar, bu
da farklı öğrenme stillerine hitap eder.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında
performanslarına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre
verilebilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3: Her öğrenci için bireysel öğrenme portfolyoları oluşturulabilir. Bu
portfolyalar, öğrencilerin ders sürecindeki çalışmalarını, projelerini ve
ilerlemelerini kapsar. Öğretmenler, bu portfolyoları değerlendirirken
Ürün öğrencinin gelişimine uygun geri bildirimler verebilir ve öğrencilerin
öğrenme hedeflerine ulaşma süreçlerini takip edebilir.
ÜF4: Öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş değerlendirme
araçları geliştirilebilir. Örneğin, görsel olarak daha iyi öğrenen öğrenciler
için infografik tabanlı sınavlar, işitsel olarak iyi öğrenen öğrenciler için sözlü
sınavlar düzenlenebilir. Bu şekilde öğrencilerin kendi öğrenme stillerine
uygun şekilde bilgilerini göstermelerine olanak sağlanır.
ÜF5: Öğrencilerin gruplar hâlinde çalışarak bir konu üzerinde projeler
geliştirmeleri ve bunları sınıfa sunmaları sağlanabilir. Bu projeler,
öğrencilere iş birliği yapma, bilgiyi sentezleme ve sunum becerilerini
geliştirme fırsatları sunar.
FÖOD1: Düşün-eşleş-paylaş uygulamasında öğrencilerin sınıfta
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri gezmelerini kolaylaştıracak şekilde oturma sıralarının aralıkları
düzenlenebilir.
102