Page 102 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 102

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     İF3: Öğretmen, öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki
                                     soruları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken
                                     öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük
                                     çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
                                     yapılabilir.
                                     İF4: Öğrencilerin yaptıkları iş üzerinden anında geri bildirim alabilecekleri
                                     sistemler (etkileşimli tahtalar üzerinden interaktif cevaplar) entegre
                                     edilebilir. Bu, öğrencilerin kendi öğrenmelerini izlemelerine ve anlamadıkları
                                     konuları hemen çözmelerine olanak tanır.



                                     SF1: Öğrencilerin dervs sırasında farklı roller alarak (öğreten, öğrenen)
                                     birbirleriyle etkileşimde bulunmaları teşvik edilebilir. Bu, öğrenciler
                                     arasında iş birliğini ve sosyal becerileri geliştirirken öğrenme materyallerini
                                     farklı bakış açılarından görmelerini sağlar.
         Süreç
                                     SF2: Ders içeriğini işlemek için çeşitli öğrenme istasyonları oluşturulabilir.
                                     Her istasyon, farklı bir öğrenme aktivitesi sunar (örneğin, bir istasyonda
                                     bilgisayar simülasyonları, bir diğerinde ise el yazısıyla problem çözme).
                                     Öğrenciler rotasyon yaparak her istasyondaki aktiviteleri tamamlarlar, bu
                                     da farklı öğrenme stillerine hitap eder.


                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında
                                     performanslarına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre
                                     verilebilir.

                                     ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                     katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
                                     öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
                                     ÜF3: Her öğrenci için bireysel öğrenme portfolyoları oluşturulabilir. Bu
                                     portfolyalar, öğrencilerin ders sürecindeki çalışmalarını, projelerini ve
                                     ilerlemelerini kapsar. Öğretmenler, bu portfolyoları değerlendirirken
         Ürün                        öğrencinin gelişimine uygun geri bildirimler verebilir ve öğrencilerin
                                     öğrenme hedeflerine ulaşma süreçlerini takip edebilir.
                                     ÜF4: Öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş değerlendirme
                                     araçları geliştirilebilir. Örneğin, görsel olarak daha iyi öğrenen öğrenciler
                                     için infografik tabanlı sınavlar, işitsel olarak iyi öğrenen öğrenciler için sözlü
                                     sınavlar düzenlenebilir. Bu şekilde öğrencilerin kendi öğrenme stillerine
                                     uygun şekilde bilgilerini göstermelerine olanak sağlanır.
                                     ÜF5: Öğrencilerin gruplar hâlinde çalışarak bir konu üzerinde projeler
                                     geliştirmeleri ve bunları sınıfa sunmaları sağlanabilir. Bu projeler,
                                     öğrencilere iş birliği yapma, bilgiyi sentezleme ve sunum becerilerini
                                     geliştirme fırsatları sunar.

                                     FÖOD1: Düşün-eşleş-paylaş uygulamasında öğrencilerin sınıfta
         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri               gezmelerini kolaylaştıracak şekilde oturma sıralarının aralıkları
                                     düzenlenebilir.



    102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107