Page 104 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 104

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI














                                     Öğretmen dersin girişinde yukarıdaki fotoğrafları etkileşimli tahta üzerinde
                                     sırasıyla gösterir (İF1). Önce birinci fotoğraf gösterilir ve bu görüntüler
                                     hakkında öğrencilerin fikirleri sorulur. Soru-cevap yöntemiyle öğrencilerin
                                     cevapları alınır. Ardından diğer resimler gösterilerek öğrencilerle bu
                                     yapıların yapım aşamaları hakkında konuşulur.
                                     "Bu resimlerin ortak özellikleri nelerdir?"

                                     "Bir köprü yapmak için mimarın neye ihtiyacı vardır?"
                                     "Sizce dikkat etmesi gereken noktalar nerelerdir?" gibi yönlendirici
                                     sorularıyla öğretmen öğrencilerin konunun temel noktalarına ilişkin
                                     farkındalık kazanmalarını sağlar. Bu görsellerin ortak olan ve farklı olan
                                     durumları hakkında tartışma ortamı sağlar.
                                     Öğretmen şekillerdeki eğri kısımlara dikkat çekerek ‘’Bu eğrinin şekli
                                     nedir?’’ diye sorar. Birkaç öğrenciden cevaplarını aldıktan sonra “Parabol,
         Uygulama Süreci             düzgün bir doğru parçasının uçlarından tutulup bükülmesiyle oluşan, kolları
                                     yukarıya ya da aşağıya doğru olan bir eğridir.” tanımını yapar.

                                     Ardından bu konuyu günlük hayatla ilişkilendirebilmek için “Peki parabol
                                     günlük hayatımızda nerelerde karşımıza çıkıyor?” diye sorarak öğrencilerin
                                     konuyu günlük hayatla ilişkilendirmelerini sağlar. Öğrencilere sırasıyla söz
                                     hakkı verir ve gelen cevaplarla web araçları ile bir kavram haritası oluşturur.
                                     İstediği cevaplar gelmezse etkileşimli tahtadan resimler açarak öğrencilere
                                     ipucu verebilir. Ardından öğretmen konunun sunumuna geçerek parabolleri
                                     grafik üzerinden açıklar (İF1, İF3).

                                     Grafiğin eksenleri kestiği noktalar için:
                                     x=0 için y eksenini kestiği nokta ( Fonksiyonun kuralındaki sabit grafiğin y
                                     eksenini kestiği noktadır.)
                                     y=0 için x eksenini kestiği noktalar bulunur. ( Fonksiyon grafiğinin x eksenini
                                     kestiği noktalar fonksiyonun sıfırlarıdır.). biçiminde ön açıklamaları
                                     yaptıktan sonra öğrencilere yeni bir soru vererek bunu yanıtlamalarını ister.
                                     Ardından öğretmen çalışma kâğıtlarıyla dersin işlenişine devam eder. Bu
                                     süreçte aşağıdaki etkinlik uygulanabilir (İF2, SF1, SF2).
















    104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109