Page 99 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Artanlığı – Azalanlığı

                                                                  5

                                                                  4


                                                                  3

                                                                  2

                                                                  1


                                                -3     -2    -1   0      1      2     3     4

                                                                  1

                                                                  2

                                     Öğrencilerden grafiğin üst noktası ile alt noktasını göstermeleri ve bu nok-
                                     talardan  y  eksenine  paralel  doğrular  çizmesi  istenir.  Bu  paralel  doğrular
                                     arasında çizilen oklara göre fonksiyon grafiğini artış - azalış durumuna göre
                                     yorumlamaları istenir. Öğrenci fonksiyon grafiğine göre artanlık ve azalanlık
                                     kavramını öğrenmiş olur.



                                     Sıfırı
                                     •   Fonksiyon grafiğinin x eksenini kestiği noktalarda 0 (sıfır) değerini aldığı
                                         öğrencilere söylenir. Bu noktalar fonksiyonun sıfırıdır.
                                     Birebirliği
                                     •   Öğrencilerden  fonksiyon  grafiği  üzerinde  x  eksenine  paralel  doğrular
                                         çizmeleri ve grafiği kaç farklı noktada kestiği sorulur.
                                     •   Çizilen doğruların grafiği birden fazla noktada kesmesi durumunda öğ-
                                         rencilerden  farklı  x  değerlerinin  görüntülerinin  aynı  olduğu  yorumunu
                                         yapmaları beklenir.

                                     •   Yatay çizilen tüm doğruların grafiği bir ve yalnız bir  noktada kesmesi
                                         durumunda öğrencilerden farklı x değerlerinin görüntülerinin de farklı
                                         olduğu farkındalığına varmaları beklenir.
                                     •   Bu durumda fonksiyonun birebir fonksiyon olduğu söylenir.

                                     Yukarıdaki süreç fonksiyonların tüm nitel özelliklerinin açıklanmasından son-
                                     ra sonlandırılır.   Ardından öğrencilerin bu kavramları farklı sorular üzerinde
                                     kullanabilmeleri için ek sorularla süreç devam ettirilir. Bu sayede öğrencilerin
                                     öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri sağlanır (SF2).



                                     Dersin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer
                                     alan önemli noktaları özetler.

                                                                                                         99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104