Page 99 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 99
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Artanlığı – Azalanlığı
5
4
3
2
1
-3 -2 -1 0 1 2 3 4
1
2
Öğrencilerden grafiğin üst noktası ile alt noktasını göstermeleri ve bu nok-
talardan y eksenine paralel doğrular çizmesi istenir. Bu paralel doğrular
arasında çizilen oklara göre fonksiyon grafiğini artış - azalış durumuna göre
yorumlamaları istenir. Öğrenci fonksiyon grafiğine göre artanlık ve azalanlık
kavramını öğrenmiş olur.
Sıfırı
• Fonksiyon grafiğinin x eksenini kestiği noktalarda 0 (sıfır) değerini aldığı
öğrencilere söylenir. Bu noktalar fonksiyonun sıfırıdır.
Birebirliği
• Öğrencilerden fonksiyon grafiği üzerinde x eksenine paralel doğrular
çizmeleri ve grafiği kaç farklı noktada kestiği sorulur.
• Çizilen doğruların grafiği birden fazla noktada kesmesi durumunda öğ-
rencilerden farklı x değerlerinin görüntülerinin aynı olduğu yorumunu
yapmaları beklenir.
• Yatay çizilen tüm doğruların grafiği bir ve yalnız bir noktada kesmesi
durumunda öğrencilerden farklı x değerlerinin görüntülerinin de farklı
olduğu farkındalığına varmaları beklenir.
• Bu durumda fonksiyonun birebir fonksiyon olduğu söylenir.
Yukarıdaki süreç fonksiyonların tüm nitel özelliklerinin açıklanmasından son-
ra sonlandırılır. Ardından öğrencilerin bu kavramları farklı sorular üzerinde
kullanabilmeleri için ek sorularla süreç devam ettirilir. Bu sayede öğrencilerin
öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri sağlanır (SF2).
Dersin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer
alan önemli noktaları özetler.
99