Page 100 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir (ÜF1).
• Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
Değerlendirme
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sıra-
sında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir (ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluştur-
ma
• Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfol-
yolar oluşturmalarına yardımcı olma
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencile-
rin birbirlerinden öğrenmelerini teşvik etme
Kullanılan Evrensel Tasarım • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
Ögeleri natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
zılı, görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
teraktif uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
100