Page 100 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     •   Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                         manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir (ÜF1).
                                     •   Öğretmen  etkinlik  boyunca  öğrencilerin  bireysel  ve  grup  etkinliklerine
         Değerlendirme
                                         katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sıra-
                                         sında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir (ÜF2).



                                     Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •   Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluştur-
                                         ma
                                     •   Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfol-
                                         yolar oluşturmalarına yardımcı olma
                                     •   Akran geri bildirimi ve iş birlikli  öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencile-
                                         rin birbirlerinden öğrenmelerini teşvik etme
         Kullanılan Evrensel Tasarım   •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
         Ögeleri                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)

                                     •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
                                         zılı, görsel vb.)
                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
                                         teraktif uygulamalar vb.)

                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme




































    100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105