Page 105 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Aşağıda görseli verilen parabolik köprünün uzunluğu 8 m ve yüksekliği 4 m’dir.











                                     4 m





                                                                          8 m






                                     Parabolün niteliksel ve matematiksel özelliklerinden faydalanarak
                                     öğrencilerin köprüyle ilgili aşağıdaki adımları yapmaları istenir:
                                     •   Verilenleri görsel üzerine yerleştirmeleri istenir.
                                     •   Eksenleri yerleştirdikten sonra eksenleri kestiği noktaları tespit etmeleri
                                         istenir.
                                     •   Buldukları noktaları kullanarak fonksiyonun kuralını oluşturmaları
         Uygulama Süreci
                                         beklenir.


                                                                                       4
















                                                      -4      -3       -2      -1         1   2  3   4






                                     f(x)=a(x+4)(x-4) Verilen bilgiler ile bu denkleme ulaşan öğrenci a değerini
                                     bulmak için (0,4) noktası kullanılır. ( x=0 için y=4'tür.)
                                     Bulunan fonksiyon kuralından faydalanarak aşağıdaki etkinliklerin
                                     öğrencilerden yapılması istenir:




                                                                                                         105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110