Page 108 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Grup 2:
2
Problem: Parabol y = ax + bx + c biçiminde verilir. Bu fonksiyonun grafiğini
çizmek için aşağıdaki adımları izleyin.
• Fonksiyonun a, b ve c katsayılarını belirleyin.
• Fonksiyonun tepe noktasını ve simetri eksenini bulun.
• Fonksiyonun artan ve azalan aralıklarını belirleyin.
• Fonksiyonun x eksenini kestiği noktaları bulun.
• Bu bilgileri kullanarak fonksiyonun grafiğini çizin.
Grup 3:
Problem: Parabolün günlük hayattaki uygulamaları hakkında bir araştırma
yapıp bulgularınızı bir sunum şeklinde hazırlayınız. Sunumunuzda parabolün
hangi alanlarda kullanıldığını ve nasıl faydalar sağladığını gösteriniz.
Not: Öğretmenler, bu ödevi kendi öğrencilerinin performanslarına göre
farklılaştırabilir.
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım
açıklama
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma ( uzatılmış zaman,
alternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını
değerlendirme fırsatları sunma
Kullanılan Evrensel Tasarım • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü,
Ögeleri yazılı, görsel vb.).
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal
etkileşimi teşvik etme.
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar,
interaktif uygulamalar vb.).
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak
öğrencilerin birbirlerinden öğrenmelerini teşvik etme.
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme.
108