Page 111 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 111

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                TERSİM KÖTÜDÜR
         Konu                        Ters Fonksiyon
                                     a) Referans fonksiyonlar ve bunlardan türetilebilen fonksiyonlar üzerinden
                                     bir fonksiyonun ters fonksiyonuna ilişkin varsayımlarda bulunur.
         Öğrenme Hedefleri           b) Varsayımlarından yararlanıp farklı durumlarla ilgili örüntüleri
                                     listeleyerek referans fonksiyonlar ve bunlardan türetilen fonksiyonların ters
                                     fonksiyonlarına ilişkin genellemeler yapar.

         Materyaller                 •   Etkileşimli tahta
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
                                     Doğrudan Anlatım: Öğretmen dikkat çekme etkinliği sonrasında konuya
                                     geçiş yapar ve konuya ilişkin temel kavramları günlük hayattan somut
                                     örnekler üzerinden tüm işlem basamaklarını içerecek şekilde etkileşimli
                                     tahtada üzerinden ya da sözlü anlatım yoluyla öğrencilere anlatır.

                                     Soru-Cevap: Öğretmen dersin girişinde dikkat çekmek ve öğrencilerin
                                     hazırbulunuşluklarına dair bilgi sahibi olmak amacıyla soru-cevap kullanır.
         Etkinlik Açıklaması
                                     Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen
                                     işlemleri gösterir ardından öğrencilerden yapmaları istenir. Bu sırada örnek
                                     bir soru öğretmen tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım
                                     adım çözülür. Ardından öğretmen öğrencilere boş çalışma kâğıtlarını dağıtır
                                     ve kendilerine yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yanıtlarken bu çalışma
                                     kâğıtlarını kullanmaları gerektiğini söyler.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
                                     Öncelikle öğretmen öğrencilerin konuya dikkatini çekmeye yönelik
                                     “Fonksiyonlar hakkında neler biliyoruz?” sorusunu öğrencilere yöneltir
                                     ve 3 dakika süre vererek düşünmelerini, yanıtlarına ilişkin not almalarını
                                     ve sonrasında gönüllü öğrencilerden başlayarak yanıtlarını sınıfla
                                     paylaşmalarını ister. Öğrencilerden gelen yanıtlara göre web aracı
                                     kullanarak konuyla ilgili bir kelime bulutu oluşturulur ve böylelikle
                                     öğrencilerin konuya ilişkin hazır bulunuşluklarına yönelik bilgi sahibi olur
                                     (İF1).

         Uygulama Süreci             Sonrasında öğretmen, öğrencilerin günlük hayatlarından somut örneklerle
                                     derse giriş yapar. Örneğin, bir yerden başka bir yere gitmek için harita
                                     uygulamaları kullanırız. Harita uygulaması, belirli bir konumdan hedefe
                                     gitmek için size yönlendirme sağlar. Bu, bir fonksiyon gibidir yani hedefinize
                                     doğru size rehberlik eden bir işlevdir. Tersi, harita uygulamasının varmış
                                     olduğunuz hedef konumdan mevcut konumunuza geri dönmenizi sağlayan
                                     yönlendirmesidir. Geri dönmenizi sağlayan yönlendirme ilk yönlendirmenin
                                     tersidir. Bu ters fonksiyon için güzel bir örnektir diyerek açıklar. Ardından
                                     öğretmen ters fonksiyon olma özelliklerini örnekle bağlantı kurarak dersin
                                     hedefini açıklar.




                                                                                                         111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116