Page 115 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 17
TEMA: SAYMA, ALGORİTMA VE BİLİŞİM (10.3.2)
Etkinliğe Dönüştürülecek 10.3.2 Cebirsel ve Fonksiyonel İşlemleri Algoritmik Bir Dille
Öğrenme Çıktıları Yapılandırabilme
Basamaklandırılmış Bilgi a) Karşılaşılan problem durumlarındaki cebirsel ve fonksiyonel işlemlerin
Birimleri algoritmik yapısını ortaya koyar.
Ön Koşul Beceriler/Temel Problem durumlarına uygun algoritma (doğal dil, akış şeması ya da sözde
Kabuller kod) oluşturabildikleri veya verilen algoritmayı çözümler.
Tema Bazlı Öğrenci Karşılaşılan problem durumlarındaki cebirsel ve fonksiyonel işlemlerin
İhtiyaçları algoritmik yapısını ortaya koymada zorluk çekebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kağıtlarındaki
soruları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken
öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük
çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
yapılabilir.
İF2: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim
platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Ders sırasında öğrencilere
anında geri bildirim sağlayacak teknolojiler (akıllı telefon uygulamaları)
İçerik kullanılabilir. Bu, öğrencilerin anlamadıkları konuları hemen çözmelerine ve
öğrenme süreçlerini daha aktif yönetmelerine olanak tanır.Dersin içeriğine,
çeşitli çevrimiçi platformlarda bulunan interaktif oyunlar ve uygulamalar
entegre edilerek öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımı sağlanabilir.
Bu, özellikle üstün yetenekli öğrenciler için derinlemesine öğrenme fırsatları
yaratabilir.
İF3: Öğretmen etkileşimli tahtada görsel desteklerin yoğun kullanıldığı
bir sunum hazırlanarak, kavramların daha net anlaşılmasına yardımcı
olabilir. Örneğin, sayısal verilerle ilgili grafikler, şemalar veya animasyonlar
sunularak öğrencilerin konuyu görsel olarak kavramaları teşvik edilebilir.
SF1: Öğrencilerin performanslarına ve öğrenme stillerine göre esnek
gruplar oluşturulabilir. Bu gruplar, ders boyunca dinamik olarak yeniden
düzenlenebilir, böylece öğrenciler hem benzer hem de farklı yetenek
seviyelerindeki akranlarıyla etkileşimde bulunabilirler.
Süreç
SF: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin
sadeleştirilmesi, içeriğin kısaltılması, öğrenciyi kolay erişilebilir bir yerde
konumlandırması) yapabilir.
115