Page 115 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 115

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 17


        TEMA: SAYMA, ALGORİTMA VE BİLİŞİM (10.3.2)

         Etkinliğe Dönüştürülecek    10.3.2 Cebirsel ve Fonksiyonel İşlemleri Algoritmik Bir Dille
         Öğrenme Çıktıları           Yapılandırabilme


         Basamaklandırılmış Bilgi    a) Karşılaşılan problem durumlarındaki cebirsel ve fonksiyonel işlemlerin
         Birimleri                   algoritmik yapısını ortaya koyar.

         Ön Koşul Beceriler/Temel    Problem durumlarına uygun algoritma (doğal dil, akış şeması ya da sözde
         Kabuller                    kod) oluşturabildikleri veya verilen algoritmayı çözümler.

         Tema Bazlı Öğrenci          Karşılaşılan problem durumlarındaki cebirsel ve fonksiyonel işlemlerin
         İhtiyaçları                 algoritmik yapısını ortaya koymada zorluk çekebilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kağıtlarındaki
                                     soruları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken
                                     öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük
                                     çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
                                     yapılabilir.
                                     İF2: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim
                                     platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Ders sırasında öğrencilere
                                     anında geri bildirim sağlayacak teknolojiler (akıllı telefon uygulamaları)
         İçerik                      kullanılabilir. Bu, öğrencilerin anlamadıkları konuları hemen çözmelerine ve
                                     öğrenme süreçlerini daha aktif yönetmelerine olanak tanır.Dersin içeriğine,
                                     çeşitli çevrimiçi platformlarda bulunan interaktif oyunlar ve uygulamalar
                                     entegre edilerek öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımı sağlanabilir.
                                     Bu, özellikle üstün yetenekli öğrenciler için derinlemesine öğrenme fırsatları
                                     yaratabilir.
                                     İF3: Öğretmen etkileşimli tahtada görsel desteklerin yoğun kullanıldığı
                                     bir sunum hazırlanarak, kavramların daha net anlaşılmasına yardımcı
                                     olabilir. Örneğin, sayısal verilerle ilgili grafikler, şemalar veya animasyonlar
                                     sunularak öğrencilerin konuyu görsel olarak kavramaları teşvik edilebilir.


                                     SF1: Öğrencilerin performanslarına ve öğrenme stillerine göre esnek
                                     gruplar oluşturulabilir. Bu gruplar, ders boyunca dinamik olarak yeniden
                                     düzenlenebilir, böylece öğrenciler hem benzer hem de farklı yetenek
                                     seviyelerindeki akranlarıyla etkileşimde bulunabilirler.
         Süreç
                                     SF: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
                                     içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin
                                     sadeleştirilmesi, içeriğin kısaltılması, öğrenciyi kolay erişilebilir bir yerde
                                     konumlandırması) yapabilir.




                                                                                                         115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120