Page 117 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu


         Etkinlik Adı                ODAMDAKİ KAROLAR


         Konu                        Cebirsel ve Fonksiyonel Işlemleri Algoritmik Bir Dille Yapılandırabilme



                                     Karşılaşılan problem durumlarındaki cebirsel ve fonksiyonel işlemleri
         Öğrenme Hedefleri
                                     yapabilme

                                     •   Beyaz tahta veya büyük kağıt,

                                     •   Kalemler
                                     •   Kareli kağıt
         Materyaller
                                     •   Renkli kalemler

                                     •   Cetvel
                                     •   Etkileşimli tahta


         Süre                        2 ders saati




                                     Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
                                     Etkinlik Temelli Öğretim: Bu derste öğretmen ısınma etkinliği ve
                                     öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için derse bir etkinlik ile başlar.
                                     Ardından konunun sunumunu yaptıktan sonra anlatılan konuya ilişkin
                                     öğrencilere pekiştirme etkinlikleri yaptırır.
                                     Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Ardından pekiştirme çalışması
                                     yapmak için sınıftaki öğrencileri performans temelli homojen gruplara
                                     (iyi performans gösterenler, ortalama performans gösterenler ve düşük
                                     performans gösterenler olmak üzere) ayırır. Her gruba kendi performansları
                                     doğrultusunda farklı bölme işlemlerinin yer aldığı çalışma kağıtlarını dağıtır
         Etkinlik Açıklaması         ve grubun birlikte çalışarak işlemlerdeki kalanı bulmaya yönelik tahminler
                                     geliştirmelerini ve tahminlerinden bir örüntü oluşturmalarını ister.
                                     Esnek Gruplama: Öğrencilerin ilgileri, hazırbulunuşlukları veya öğrenme
                                     stillerine göre farklı gruplar oluşturulur.
                                     Doğrudan anlatım: Öğretmen öğrencilere yönelttiği sorulara gelen
                                     cevapları konuya ilişkin olarak açıklar. Öğretmen uygulama sırasında
                                     uygun gördüğü yerlerde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine uygun
                                     açıklamalar yapar.

                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.







                                                                                                         117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122