Page 117 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 117
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı ODAMDAKİ KAROLAR
Konu Cebirsel ve Fonksiyonel Işlemleri Algoritmik Bir Dille Yapılandırabilme
Karşılaşılan problem durumlarındaki cebirsel ve fonksiyonel işlemleri
Öğrenme Hedefleri
yapabilme
• Beyaz tahta veya büyük kağıt,
• Kalemler
• Kareli kağıt
Materyaller
• Renkli kalemler
• Cetvel
• Etkileşimli tahta
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
Etkinlik Temelli Öğretim: Bu derste öğretmen ısınma etkinliği ve
öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için derse bir etkinlik ile başlar.
Ardından konunun sunumunu yaptıktan sonra anlatılan konuya ilişkin
öğrencilere pekiştirme etkinlikleri yaptırır.
Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Ardından pekiştirme çalışması
yapmak için sınıftaki öğrencileri performans temelli homojen gruplara
(iyi performans gösterenler, ortalama performans gösterenler ve düşük
performans gösterenler olmak üzere) ayırır. Her gruba kendi performansları
doğrultusunda farklı bölme işlemlerinin yer aldığı çalışma kağıtlarını dağıtır
Etkinlik Açıklaması ve grubun birlikte çalışarak işlemlerdeki kalanı bulmaya yönelik tahminler
geliştirmelerini ve tahminlerinden bir örüntü oluşturmalarını ister.
Esnek Gruplama: Öğrencilerin ilgileri, hazırbulunuşlukları veya öğrenme
stillerine göre farklı gruplar oluşturulur.
Doğrudan anlatım: Öğretmen öğrencilere yönelttiği sorulara gelen
cevapları konuya ilişkin olarak açıklar. Öğretmen uygulama sırasında
uygun gördüğü yerlerde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine uygun
açıklamalar yapar.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
117