Page 122 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 18
TEMA: ANALİTİK İNCELEME
MAT.10.5.1. Dik koordinat sisteminde iki nokta arasındaki uzaklık ve bir
Etkinliğe Dönüştürülecek doğru parçasını belli oranda bölen noktanın koordinatlarıyla ilgili çıkarım
Öğrenme Çıktıları
yapabilme
Basamaklandırılmış Bilgi a) Dik koordinat sisteminde iki nokta arasındaki uzaklık bağıntısı ve
Birimleri (Öğrenme Çıktıları bir doğru parçasını belli oranda bölen noktanın koordinatlarıyla ilgili
Alt Alanlar) varsayımda bulunur.
• Öğrencilerin dik koordinat sistemini tanır.
• Dik koordinat sisteminde doğruların eğimlerini belirler.
Ön Koşul Beceriler/Temel
Kabuller • Dik koordinat sisteminde doğruların birbirlerine göre durumlarını
yorumlar.
• Benzerliği, Tales ve Pisagor teoremlerini bilir ve bunları uygular.
• Dik koordinat sisteminde iki nokta arasındaki uzaklık bağıntısı ve bir
Tema Bazlı Öğrenci doğru parçasını belli oranda bölen noktanın koordinatlarıyla ilgili
İhtiyaçları
varsayımda bulunmakta zorluk çekebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrenci performanslarına göre etkileşimli tahtada yer
alan soruları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken
öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da okumakta güçlük çeken
öğrenciler için yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
İF2: Öğrencilerin bireysel ilerleme hızlarına uygun olarak özelleştirilmiş
öğrenme modülleri hazırlanabilir. Bu modüller, öğrencinin kendi hızında
ilerlemesine olanak tanıyarak daha etkili bir öğrenme süreci sunar.
İçerik
İF3: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek örnek
(Ne, Hangi, Ne ile) oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim
platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Etkileşimli tahtada gösterilen
temel kavramlarla ilgili interaktif dijital oyunlar kullanılabilir. Bu oyunlar,
öğrencilerin matematiksel düşünme yeteneklerini geliştirirken eğlenceli bir
öğrenme ortamı sağlar. Temel kavramların anlaşılmasını kolaylaştırmak
için çeşitli görsel ve işitsel materyallerden yararlanılabilir. Örnekler ile ilgili
animasyonlar, videolar ve sesli açıklamalar sunulabilir. Bu materyaller,
özellikle görsel ve işitsel öğrenmeye yatkın öğrenciler için faydalı olacaktır.
SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken
öğrenciler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
Süreç
SF2: Öğretmen, etkinlik temelli öğretimler sırasında desteğe gereksinim
(Nasıl)
duyan öğrencilere daha fazla zaman ayırabilir veya gerektiğinde yardım
sunabilir.
122