Page 122 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 122

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 18


        TEMA: ANALİTİK İNCELEME

                                     MAT.10.5.1. Dik koordinat sisteminde iki nokta arasındaki uzaklık ve bir
         Etkinliğe Dönüştürülecek    doğru parçasını belli oranda bölen noktanın koordinatlarıyla ilgili çıkarım
         Öğrenme Çıktıları
                                     yapabilme


         Basamaklandırılmış Bilgi    a) Dik koordinat sisteminde iki nokta arasındaki uzaklık bağıntısı ve
         Birimleri (Öğrenme Çıktıları   bir doğru parçasını belli oranda bölen noktanın koordinatlarıyla ilgili
         Alt Alanlar)                varsayımda bulunur.

                                     •   Öğrencilerin dik koordinat sistemini tanır.
                                     •   Dik koordinat sisteminde doğruların eğimlerini belirler.
         Ön Koşul Beceriler/Temel
         Kabuller                    •   Dik koordinat sisteminde doğruların birbirlerine göre durumlarını
                                         yorumlar.
                                     •   Benzerliği, Tales ve Pisagor teoremlerini bilir ve bunları uygular.

                                     •   Dik koordinat sisteminde iki nokta arasındaki uzaklık bağıntısı ve bir
         Tema Bazlı Öğrenci              doğru parçasını belli oranda bölen noktanın koordinatlarıyla ilgili
         İhtiyaçları
                                         varsayımda bulunmakta zorluk çekebilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Öğretmen öğrenci performanslarına göre etkileşimli tahtada yer
                                     alan  soruları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken
                                     öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da okumakta güçlük çeken
                                     öğrenciler için yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
                                     İF2: Öğrencilerin bireysel ilerleme hızlarına uygun olarak özelleştirilmiş
                                     öğrenme modülleri hazırlanabilir. Bu modüller, öğrencinin kendi hızında
                                     ilerlemesine olanak tanıyarak daha etkili bir öğrenme süreci sunar.
         İçerik
                                     İF3: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek örnek
         (Ne, Hangi, Ne ile)         oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim
                                     platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Etkileşimli tahtada gösterilen
                                     temel kavramlarla ilgili interaktif dijital oyunlar kullanılabilir. Bu oyunlar,
                                     öğrencilerin matematiksel düşünme yeteneklerini geliştirirken eğlenceli bir
                                     öğrenme ortamı sağlar. Temel kavramların anlaşılmasını kolaylaştırmak
                                     için çeşitli görsel ve işitsel materyallerden yararlanılabilir. Örnekler ile ilgili
                                     animasyonlar, videolar ve sesli açıklamalar sunulabilir. Bu materyaller,
                                     özellikle görsel ve işitsel öğrenmeye yatkın öğrenciler için faydalı olacaktır.


                                     SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken
                                     öğrenciler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
         Süreç
                                     SF2:  Öğretmen, etkinlik temelli öğretimler sırasında desteğe gereksinim
         (Nasıl)
                                     duyan öğrencilere daha fazla zaman ayırabilir veya gerektiğinde yardım
                                     sunabilir.




    122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127