Page 124 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı GİDECEĞİM YOLU BULURUM
Konu Koordinat Düzleminde İki Nokta Arasındaki Uzaklık
• Koordinat düzleminde iki nokta arasındaki uzaklık bağıntısını bulma
Öğrenme Hedefleri
• Bir doğru parçasını belli oranda bölen noktanın koordinatlarını bulma
• Dijital içerik
• Etkileşimli tahta
Materyaller
• Tablet
• Hesap makinesi
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
Etkinlik Temelli Öğretim: Öğretmen öğrencilerin dikkatini konuya çekmek
için derse bir etkinlik ile başlar ve öğrencilerin Google harita üzerinde iki
şehir arasındaki uzaklığı yaparak yaşayarak deneyimlemelerini sağlar.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen, dikkat çekme etkinliği sırasında Google
Etkinlik Açıklaması harita üzerinde iki şehir arasındaki uzaklığı gösterirken öğrencilerin ön
öğrenmelerini de işe koşarak pisagor bağıntısı kullanıp formülle koordinat
düzleminde iki nokta arasındaki uzaklığı hesaplamayı etkileşimli tahta
üzerinde anlatır.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Öğretmen, sınıfa girerek öğrencilere ‘’ Ankara ile Kayseri arası kaç km dir?’’,
‘’Bir sinema salonuna gittiğimizde koltuk numaraları belli aynı sıradaki iki
kişi arasındaki uzunluğu nasıl buluruz?’’ şeklinde sorular sorar.
Ardından öğretmen: "İki nokta arasındaki uzaklığın bulunması konusunu
günlük hayattan bir örnek ile açıklayalım." diyerek İstanbul ve Afyon
Uygulama Süreci şehirleri arasındaki uzunluğu Google haritalar yardımı ile öğrencilere
açıklayarak gösterir (İF1). Bu süreçte öncelikle öğretmen etkileşimli
tahtadan Google harita açarak harita üzerinden İstanbul ve Afyon şehrini
işaretler. Öğretmen öğrencilerden İstanbul üzerine geldiğinde harita
üzerinde enlem ve boylam olarak verilen koordinatları not almalarını ister
(Bu uygulama sırasında öğrencilerin enlemin x (apsis) boylamın y (ordinat)
olduğunu bilmesi ön koşulu vardır.)(İF2, İF3).
124