Page 124 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                GİDECEĞİM YOLU BULURUM
         Konu                        Koordinat Düzleminde İki Nokta Arasındaki Uzaklık



                                     •   Koordinat düzleminde iki nokta arasındaki uzaklık bağıntısını bulma
         Öğrenme Hedefleri
                                     •   Bir doğru parçasını belli oranda bölen noktanın koordinatlarını bulma

                                     •   Dijital içerik

                                     •   Etkileşimli tahta
         Materyaller
                                     •   Tablet

                                     •   Hesap makinesi

         Süre                        2 ders saati




                                     Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
                                     Etkinlik Temelli Öğretim: Öğretmen öğrencilerin dikkatini konuya çekmek
                                     için derse bir etkinlik ile başlar ve öğrencilerin Google harita üzerinde iki
                                     şehir arasındaki uzaklığı yaparak yaşayarak deneyimlemelerini sağlar.

                                     Doğrudan Anlatım: Öğretmen, dikkat çekme etkinliği sırasında Google
         Etkinlik Açıklaması         harita üzerinde iki şehir arasındaki uzaklığı gösterirken öğrencilerin ön
                                     öğrenmelerini de işe koşarak pisagor bağıntısı kullanıp formülle koordinat
                                     düzleminde iki nokta arasındaki uzaklığı hesaplamayı etkileşimli tahta
                                     üzerinde anlatır.

                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları  etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.



                                     Öğretmen, sınıfa girerek öğrencilere ‘’ Ankara ile Kayseri arası kaç km dir?’’,
                                     ‘’Bir sinema salonuna gittiğimizde koltuk numaraları belli aynı sıradaki iki
                                     kişi arasındaki uzunluğu nasıl buluruz?’’ şeklinde  sorular sorar.
                                      Ardından öğretmen: "İki nokta arasındaki uzaklığın bulunması konusunu
                                     günlük hayattan bir örnek ile açıklayalım." diyerek  İstanbul ve Afyon
         Uygulama Süreci             şehirleri arasındaki uzunluğu Google haritalar yardımı ile öğrencilere
                                     açıklayarak gösterir (İF1). Bu süreçte öncelikle öğretmen etkileşimli
                                     tahtadan Google harita açarak harita üzerinden İstanbul ve Afyon şehrini
                                     işaretler. Öğretmen öğrencilerden İstanbul üzerine geldiğinde harita
                                     üzerinde enlem ve boylam olarak verilen koordinatları not almalarını ister
                                     (Bu uygulama sırasında öğrencilerin enlemin x (apsis) boylamın y (ordinat)
                                     olduğunu bilmesi ön koşulu vardır.)(İF2, İF3).







    124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129