Page 126 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI







                                     Öğrencilerde Pisagor bağıntısı kullandırılarak Aİ uzunluğu buldurulur.

                                     A(40,33), B(41,29), D(40,29) koordinat noktalarını yazılarak
                                     Dİ= 41 –  40 = 1     AD= 33 – 29 = 4       1 + 4 =Aİ   işlemi sonucunda
                                                                          2
                                                                             2
                                                                                   2
                                     Aİ= æ17 olarak bulur (öğretmen öğrencilere bulunan bu uzunluğun
                                     coğrafya bilgilerine göre enlem ve boylam farkları eklenerek haritada kuş
                                     bakışı uzunluğu bulmuş olunacağını söyler.)
                                                   2
                                                              2
                                     Bu işlemleri  Aİ  =(41 – 40) + (33 – 29) 2
                                                    2
                                                             2
                                                                      2
                                                Aİ  = ( x – x ) + (y – y )  iki nokta arasındaki uzunluk
                                                            1
                                                                 2
                                                                     1
                                                         2
                                     formülüne ulaşmış olur.
                                     Öğrenciler iki nokta arasındaki uzaklığı bulmaları yanı sıra coğrafya dersi ile
                                     ilişki kurmuş ve harita üzerinde iki nokta arasındaki uzaklık (kuş bakışı ve yol
                                     olarak) analitik olarak hesaplanıp gerçek uzaklıkla karşılaştırılarak dijital
                                     okuryazarlık becerisi de oluşturulmuş olur.
                                     Etkinlik sonunda öğretmen bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçleri
                                     kapsayan önemli noktaları özetleyerek dersi tamamlar.










                                     •   Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer
                                         soruların yer aldığı ödevler  üzerinden  yapılması önerilebilir (ÜF1).
                                     •   Öğretmen değerlendirme sırasında öğrencilere performans ödevi
                                         olarak aşağıdaki etkinliği verebilir:
                                     400 kişilik kare şeklindeki bir sinema salonuna yerleştirilen koltuklar şekilde
         Değerlendirme               gösterildiği gibi numaralandırılmıştır. Her koltuk kare şeklinde bir alan
                                     kaplamaktadır ve koltuklar arası mesafeler eşittir. Her koltuk, koordinat
                                     düzleminde bir noktayı temsil etmektedir.
                                     Üçer kişilik iki arkadaş grubu sinemaya gidecektir. İlk grubu Ali, Bora ve
                                     Can; ikinci grubu Veysel, Yakup ve Ziya isimli arkadaşlar oluşturmaktadır. İki
                                     gruptaki üçer kişi kendi aralarında aynı doğrultuda oturacaktır. Aşağıda yer
                                     alan şekilde kişilerin oturduğu yerler isimlerinin baş harfleriyle gösterilmiştir.















    126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131