Page 126 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerde Pisagor bağıntısı kullandırılarak Aİ uzunluğu buldurulur.
A(40,33), B(41,29), D(40,29) koordinat noktalarını yazılarak
Dİ= 41 – 40 = 1 AD= 33 – 29 = 4 1 + 4 =Aİ işlemi sonucunda
2
2
2
Aİ= æ17 olarak bulur (öğretmen öğrencilere bulunan bu uzunluğun
coğrafya bilgilerine göre enlem ve boylam farkları eklenerek haritada kuş
bakışı uzunluğu bulmuş olunacağını söyler.)
2
2
Bu işlemleri Aİ =(41 – 40) + (33 – 29) 2
2
2
2
Aİ = ( x – x ) + (y – y ) iki nokta arasındaki uzunluk
1
2
1
2
formülüne ulaşmış olur.
Öğrenciler iki nokta arasındaki uzaklığı bulmaları yanı sıra coğrafya dersi ile
ilişki kurmuş ve harita üzerinde iki nokta arasındaki uzaklık (kuş bakışı ve yol
olarak) analitik olarak hesaplanıp gerçek uzaklıkla karşılaştırılarak dijital
okuryazarlık becerisi de oluşturulmuş olur.
Etkinlik sonunda öğretmen bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçleri
kapsayan önemli noktaları özetleyerek dersi tamamlar.
• Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer
soruların yer aldığı ödevler üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
• Öğretmen değerlendirme sırasında öğrencilere performans ödevi
olarak aşağıdaki etkinliği verebilir:
400 kişilik kare şeklindeki bir sinema salonuna yerleştirilen koltuklar şekilde
Değerlendirme gösterildiği gibi numaralandırılmıştır. Her koltuk kare şeklinde bir alan
kaplamaktadır ve koltuklar arası mesafeler eşittir. Her koltuk, koordinat
düzleminde bir noktayı temsil etmektedir.
Üçer kişilik iki arkadaş grubu sinemaya gidecektir. İlk grubu Ali, Bora ve
Can; ikinci grubu Veysel, Yakup ve Ziya isimli arkadaşlar oluşturmaktadır. İki
gruptaki üçer kişi kendi aralarında aynı doğrultuda oturacaktır. Aşağıda yer
alan şekilde kişilerin oturduğu yerler isimlerinin baş harfleriyle gösterilmiştir.
126