Page 120 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Katılım düzeyi, problem çözme becerileri, sözel ifade yeteneği, cebirsel
kavramları anlama açısından değerlendirme sürecine katkı sağlayacaktır.
Gruplara farklı zorluk seviyelerinde sorular ve görevler verilebilir. Gruplar
kendi öğrenme hızlarında ilerleyebilir ve farklı yöntemler kullanabilir.
Gruplar bulgularını farklı şekillerde sunabilir (görsel materyaller, yazılı
raporlar, sözlü sunumlar). Gruplara çalışma alanları ve gerekli materyaller
sağlanır. Öğretmen, gruplara rehberlik eder ve destek sağlar. Öğrencilerin
öğrenme süreçlerini izler ve gerektiğinde müdahale eder. Farklı öğrenme
stillerini destekleyen materyaller ve kaynaklar sağlar. Gruplar arası
etkileşimi ve işbirliğini teşvik eder (SF2, ÜF2).
Bu detaylı açıklama ile öğrenciler, kendi öğrenme stillerine uygun şekilde
etkinliğe katılarak kare karolar problemini çözebilir ve cebirsel ifadeler
hakkında daha derin bir anlayış geliştirebilirler.
Son olarak öğretmen, öğrencilere yapılan bu çalışmadan elde ettiğiniz
çıkarımları için bir rapor hazırlayınız diye söyler.
Etkinlik sonunda öğretmen bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçleri
alan önemli noktaları özetleyerek dersi tamamlar.
Değerlendirme: Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla
benzer soruların yer aldığı çalışma kağıtları üzerinden yapılması önerilebilir
(ÜF1).
Değerlendirme
Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek
değerlendirebilir (ÜF2).
Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları
kullanma, sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli
formatlarda sunma.
• Erişilebilir teknoloji araçları (örn. ekran okuyucular, özel klavyeler vb.)
sağlama.
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama
seçenekleri sunma.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar
oluşturma.
120