Page 119 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Soruların çözümleri tahtada yapılarak paylaşılır. Odanın bir kenarı 5
kareden oluşmuştur. Odanın köşegenlerinde 5+4=9 karo boyanmıştır. Buna
göre kenar uzunluğu değiştiğinde köşegenlerdeki karo sayısını hesaplamak
için n karenin kenar karo sayısı olduğuna göre köşegenlerdeki karo sayısını
bulmak için 2n -1 cebirsel ifadesi yazılabilir (İF2).
2n –1 = 9
2n = 10
n = 5 bulunur. Buna göre
1. 2n – 1 = 13 ise 2n = 14, n = 7 bulunur.
2. 5 · 5 = 25
3. 2n –1 = 15, 2n = 16 n = 8 bulunur. Toplam karo sayısı 8 · 8 = 64 karodan
oluşur.
4. 2n –1 = 135
2n = 136, n = 68
Taban alanı 68 · 68 = 4624 karo olur.
Öğretmen aynı etkinliğin devamında aşağıdaki sorunun cevabını
öğrencilerin kalem kağıt kullanarak taslak çizimler yaparak bulmalarını
ister (İF3).
Çalışma Sorusu
Uygulama Süreci
Köşegenleri üzerinde kullanılan karo sayısı çift sayı olduğunda zeminin
şeklini yorumlayınız.
Bu durumda inşa ettiğiniz zeminde kullanılan toplam karo sayısı kaçtır?
1. Grup:
Etkinlikler:
Kareli kağıt üzerine farklı boyutlarda kare odalar çizerek köşegenlerdeki
boyalı karo sayısını görselleştirirler. Renkli kalemler kullanarak odaların
kenar uzunluklarını ve köşegenlerdeki karo sayılarını gösterirler. Farklı oda
boyutları ve köşegenlerdeki karo sayıları arasındaki ilişkiyi gösteren tablolar
ve grafikler oluştururlar. Etkileşimli tahtada çizim araçlarını kullanarak
bulgularını sınıfa sunarlar.
Görsel materyallerin doğruluğu, düzen ve açıklık, sunum becerileri
değerlendirme sürecine katkı sunması açısından öğretmen tarafından
gözlemlenmelidir.
2. Grup:
Problem hakkında beyin fırtınası yaparak farklı çözüm yollarını tartışırlar.
Farklı senaryolar ve olasılıkları değerlendirirler (örneğin, dikdörtgen odalar
veya farklı şekillerdeki karolar).Cebirsel ifadenin anlamını ve kullanımını
kendi kelimeleriyle açıklarlar. Cebirsel ifadenin, sayısal değerler yerine
neden daha kullanışlı olduğunu tartışırlar. Bulgularını ve çözüm yollarını
sınıfa sözlü olarak sunarlar.
119