Page 112 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Daha sonra öğrencilere, bir fonksiyonun tersinin var olup olmadığını ve
varsa nasıl bulunabileceğini düşünmeleri için sorular sorabilir. Öğretmen
derse giriş yaptıktan sonra ters fonksiyon kavramını açıklamak için grafikler,
diyagramlar ve animasyonlar kullanabilir. Öğrencilere, bir fonksiyonun
grafiğini ve tersinin grafiğini nasıl ayırt edebileceklerini gösterebilir (İF3).
Sonrasında öğretmen konuya ilişkin yapacağı etkinliğe geçer. Öğrencileri
aşağıdaki şekilde gösterilen konumlara uygun olarak yerleştirir (SF1, İF4).
Birim karelerden oluşan bir zemin üzerinde şekildeki gibi öğrencileri
konumlandırılır.
Seçilen bir öğrencinin karşı taraftaki bir öğrenciye gitmek için kullandığı
yolları
Sağa hareket; Y +
Sola Hareket; Y -
Yukarı doğru hareket; D +
Aşağı doğru hareketlerini D -
kodlarını kullanarak kodlamaları istenir.
Ö Ö
1 10
Ö Ö
2 11
Ö 3 Ö 12
Ö 4 Ö 13
Ö 5 Ö 14
Ö 6 Ö 15
Ö Ö
7 16
Ö Ö
8 17
Ö 9 Ö 18
Örneğin Ö den Ö e gitmek için kullanılan yolların kodu
1 15
-
+
-
^+
-
+
+
-
+
+
-
Y Y Y Y D D D Y Y Y D D Y Y Y +
^+
^+
^+
olduğunda aynı yolları kullanarak Ö den Ö dönmek için yol kodu
15
1
-
+
-
+
-
Y Y Y D D Y Y Y D D D Y Y Y Y -
-
-
+
+
-
+
-
-
-
şeklindedir.
112