Page 109 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 109

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 16


        TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER
                                     MAT.10.2.5. Doğrusal, karesel, karekök ve rasyonel referans fonksiyonlar
         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           ile bu fonksiyonlardan türetilebilen fonksiyonların ters fonksiyonlarına dair
                                     çıkarım yapabilme

                                     a) Referans fonksiyonlar ve bunlardan türetilebilen fonksiyonlar üzerinden
         Basamaklandırılmış Bilgi    bir fonksiyonun ters fonksiyonuna ilişkin varsayımlarda bulunur.
         Birimleri (Öğrenme Çıktıları   b) Varsayımlarından yararlanıp farklı durumlarla ilgili örüntüleri
         Alt Alanlar)                listeleyerek referans fonksiyonlar ve bunlardan türetilen fonksiyonların ters
                                     fonksiyonlarına ilişkin genellemeler yapar.
                                     •   Öğrencilerin üslü ve köklü ifadelerle işlemler yapabildikleri, cebirsel
                                         ifadelerde iki kare farkı ve tam kare özdeşliklerini kullanır.
                                     •   Cebirsel ve grafik temsilleri üzerinden doğrusal referans fonksiyonu ve
                                         bu fonksiyondan türetilen fonksiyonların nitel özelliklerini inceler.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    •    Cebirsel veya grafik temsili verilen doğrusal fonksiyonların nitel
         Kabuller                        özelliklerine dair çıkarımlar yapar.
                                     •   Doğrusal referans fonksiyona dönüşümler uygulayarak farklı doğrusal
                                         fonksiyonlar türetir.

                                     •   Doğrusal referans fonksiyondan türetilen fonksiyonların cebirsel ve
                                         grafik temsili arasında geçiş yapar.

                                     •   Referans fonksiyonlar ve bunlardan türetilebilen fonksiyonlar üzerinden
                                         bir fonksiyonun ters fonksiyonuna ilişkin varsayımlarda bulunmakta
         Tema Bazlı Öğrenci              zorlanabilir.
         İhtiyaçları                 •   Varsayımlarından yararlanıp farklı durumlarla ilgili örüntüleri
                                         listeleyerek referans fonksiyonlar ve bunlardan türetilen fonksiyonların
                                         ters fonksiyonlarına ilişkin genellemeler yapmakta zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları


                                     İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim
                                     platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Ders içeriğini pekiştirmek için
                                     öğrencilere yönelik farklı medya kaynaklarından yararlanılabilir. İnteraktif
                                     videolar, sanal gerçeklik uygulamaları bulunabilir, bu sayede öğrenciler
                                     konuları farklı yönlerden tecrübe edebilirler.

                                     İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki
                                     soruları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken
                                     öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük
                                     çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
                                     yapılabilir.







                                                                                                         109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114