Page 95 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 95
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı FONKSİYONLARIN GİZEMLİ DÜNYASI
Konu Fonksiyonların Nitel Özellikleri
Gerçek sayılarda tanımlar ve değerler fonksiyon olma şartları ile fonksiyonların ni-
tel özelliklerin grafik temsili üzerinden analiz eder.
Öğrenme Hedefleri
Gerçek sayılarda tanımlı ve değerli fonksiyonlara ilişkin grafik temsillerini fonksiyon
olma şartları ve fonksiyonların nitel özellikleri bakımından karşılaştırır.
• Etkileşimli tahta
• Çevrimiçi Uygulamalar
Materyaller
• Çalışma Kâğıdı
• Kavram Haritası
Etkinlik Süresi 2 ders saati
Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, soru-cevap, etkinlik temelli öğretim ve özetleme
yöntemleri kullanılmıştır.
Soru-Cevap Yöntemi:Öğretmen “Hareketlerin araştırılmasında Galileo, Kepler ve
Newton zamanla mesafe arasındaki ilişkiyi nasıl incelemiştir?” diye sorarak öğ-
rencilerin dikkatini çeker. Öğretmen soru-cevap yöntemini kullanarak öğrencilerin
araştırma yapması ve fikir alışverişinde bulunması için öğrencilere fırsat verir. Bu
soru hakkında 2-3 dakika serbest tartışma yapıldıktan sonra öğretmen öncelikle
doğru cevabı öğrencilere açıklar ve sonrasında onları derse ısındırmak için farklı
sorularla derse devam eder.
Doğrudan Öğretim Yöntemi: Öğretmen etkinlik sonrasında uygulamayı görselleş-
Etkinlik Açıklaması
tirmek ve öğrencilere fonksiyonun nitel özelliklerini somutlaştırmak adına etkile-
şimli tahta üzerinden örnek görseli oluşturarak öğrencilere sunar. Öğretmen örnek
görsel üzerinden yapılan etkinlikle öğretilmek istenen konuyu bağdaştırarak öğ-
rencilere aktarır.
Etkinlik Temelli Grup Öğretimi: Öğretmen farklı sorularla öğrencileri konuya ısın-
dırdıktan sonra konunun öğrenciler tarafından anlaşılması ve öğrenilenlerin pekiş-
tirilebilmesine yönelik etkinliğini kurgular ve etkinliği grup öğretimi biçiminde öğ-
rencilerle birlikte gerçekleştirir.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Öğretmen “Hareketlerin araştırılmasında Galileo, Kepler ve Newton zamanla me-
safe arasındaki ilişkiyi nasıl incelemiştir?” diye sorarak öğrencilerin dikkatini çeker.
Öğretmen soru-cevap yöntemini kullanarak öğrencilerin araştırma yapması ve fi-
kir alışverişinde bulunması için öğrencilere fırsat verir. Bu soru hakkında 2-3 daki-
Uygulama Aşamaları
ka serbest tartışma yapıldıktan sonra öğretmen öncelikle doğru cevabı öğrencilere
açıklar ve sonrasında onları derse ısındırmak için farklı sorularla derse devam eder.
Bu süreçte öğretmen “Araçlarda aracın şekli ve hızına göre yakıt tüketimini hesap
edebilir miyiz?
95