Page 95 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 95

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı          FONKSİYONLARIN GİZEMLİ DÜNYASI
         Konu                  Fonksiyonların Nitel Özellikleri
                               Gerçek sayılarda tanımlar ve değerler fonksiyon olma şartları ile fonksiyonların ni-
                               tel özelliklerin grafik temsili üzerinden analiz eder.
         Öğrenme Hedefleri
                               Gerçek sayılarda tanımlı ve değerli fonksiyonlara ilişkin grafik temsillerini fonksiyon
                               olma şartları ve fonksiyonların nitel özellikleri bakımından karşılaştırır.

                               •  Etkileşimli tahta
                               •  Çevrimiçi Uygulamalar
         Materyaller
                               •  Çalışma Kâğıdı

                               •  Kavram Haritası
         Etkinlik Süresi       2 ders saati
                               Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, soru-cevap, etkinlik temelli öğretim ve özetleme
                               yöntemleri kullanılmıştır.
                               Soru-Cevap Yöntemi:Öğretmen “Hareketlerin araştırılmasında Galileo, Kepler ve
                               Newton  zamanla  mesafe  arasındaki  ilişkiyi  nasıl  incelemiştir?”  diye  sorarak  öğ-
                               rencilerin dikkatini çeker. Öğretmen soru-cevap yöntemini kullanarak öğrencilerin
                               araştırma yapması ve fikir alışverişinde bulunması için öğrencilere fırsat verir. Bu
                               soru hakkında 2-3 dakika serbest tartışma yapıldıktan sonra öğretmen öncelikle
                               doğru cevabı öğrencilere açıklar ve sonrasında onları derse ısındırmak için farklı
                               sorularla derse devam eder.
                               Doğrudan Öğretim Yöntemi: Öğretmen etkinlik sonrasında uygulamayı görselleş-
         Etkinlik Açıklaması
                               tirmek ve öğrencilere fonksiyonun nitel özelliklerini somutlaştırmak adına etkile-
                               şimli tahta üzerinden örnek görseli oluşturarak öğrencilere sunar. Öğretmen örnek
                               görsel üzerinden yapılan etkinlikle öğretilmek istenen konuyu bağdaştırarak öğ-
                               rencilere aktarır.
                               Etkinlik Temelli Grup Öğretimi: Öğretmen farklı sorularla öğrencileri konuya ısın-
                               dırdıktan sonra konunun öğrenciler tarafından anlaşılması ve öğrenilenlerin pekiş-
                               tirilebilmesine yönelik etkinliğini kurgular ve etkinliği grup öğretimi biçiminde öğ-
                               rencilerle birlikte gerçekleştirir.
                               Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
                               noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
                               Öğretmen “Hareketlerin araştırılmasında Galileo, Kepler ve Newton zamanla me-
                               safe arasındaki ilişkiyi nasıl incelemiştir?” diye sorarak öğrencilerin dikkatini çeker.
                               Öğretmen soru-cevap yöntemini kullanarak öğrencilerin araştırma yapması ve fi-
                               kir alışverişinde bulunması için öğrencilere fırsat verir.   Bu soru hakkında 2-3 daki-
         Uygulama Aşamaları
                               ka serbest tartışma yapıldıktan sonra öğretmen öncelikle doğru cevabı öğrencilere
                               açıklar ve sonrasında onları derse ısındırmak için farklı sorularla derse devam eder.
                               Bu süreçte öğretmen “Araçlarda aracın şekli ve hızına göre yakıt tüketimini hesap
                               edebilir miyiz?






                                                                                                         95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100