Page 93 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 93
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 14
1. TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER
Etkinliğe MAT.10.2.1. Gerçek sayılarda fonksiyon olma şartları ile gerçek sayılarda tanımlı
Dönüştürülecek fonksiyonların nitel özelliklerini matematiksel temsillerle değerlendirebilme
Öğrenme Hedefleri
a) Gerçek sayılarda fonksiyon olma şartları ile gerçek sayılarda tanımlı fonksiyon-
Basamaklandırılmış ların nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü kümesi, işareti, artanlığı-azalanlığı,
Bilgi Birimleri maksimum-minimum noktaları, sıfırları, birebirliği, tekliği-çiftliği, örtenliği) grafik
(Öğrenme Hedefleri ve cebirsel temsilleri üzerinden analiz eder.
Alt Alanlar) b) Gerçek sayılarda tanımlı fonksiyonların grafik ve cebirsel temsillerini, fonksiyon
olma şartları ve fonksiyonların nitel özellikleri bakımından karşılaştırır.
• Öğrencilerin cebirsel ve grafik temsilleri üzerinden doğrusal referans fonksiyo-
nunu ve bu fonksiyondan türetilen fonksiyonların nitel özelliklerini inceler.
• Cebirsel veya grafik temsili verilen doğrusal fonksiyonların nitel özelliklerine
Ön Koşul Beceriler/ dair çıkarımlar yapar.
Temel Kabuller • Doğrusal referans fonksiyonuna dönüşümler uygulayarak farklı doğrusal fonk-
siyonlar türetir, doğrusal referans fonksiyonundan türetilen fonksiyonların ce-
birsel ve grafik temsili arasında geçiş yapar.
• Gerçek sayılarda fonksiyon olma şartları ile gerçek sayılarda tanımlı fonksiyon-
ların nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü kümesi, işareti, artanlığı-azalan-
lığı, maksimum-minimum noktaları, sıfırları, birebirliği, tekliği-çiftliği, örtenliği)
Tema Bazlı Öğrenci grafik ve cebirsel temsilleri üzerinden analiz etmede zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
• Gerçek sayılarda tanımlı fonksiyonların grafik ve cebirsel temsillerini fonksiyon
olma şartları ve fonksiyonların nitel özellikleri bakımından karşılaştırma yap-
mada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF 1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluştur-
mak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim platformları
açılarak paylaşım yapılabilir. Yazılı materyalleri anlamada güçlük çeken öğrenciler
için görsel ve işitsel öğrenme destekleri sağlanabilir. Örneğin, yeni öğrenilen kav-
ramlarla ilgili video anlatımlar veya sesli açıklamalar, bu öğrencilerin daha etkili
öğrenmelerini sağlayabilir.
İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kağıtlarındaki soruları çe-
İçerik şitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler
seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı
puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
İF3: Öğrencilere, etkileşimli tahtayı kullanarak matematiksel kavramlar ve ilişki-
leri görsel olarak düzenlemeleri için interaktif kavram haritaları oluşturma fırsatı
verilebilir. Bu sayede öğrenciler, fonksiyonların nitel özelliklerinin birbirleriyle olan
ilişkilerini daha net bir şekilde görselleştirebilir ve derinlemesine anlama şansı bu-
labilirler.
93