Page 89 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 89
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler, etkinlikler, ders-
ler yapılabilir.
SF4: Performansa dayalı öğrenci gruplarının oluşturulması sırasında deste-
ğe gereksinim duyan öğrencilerin yer aldığı gruplara daha fazla zaman ayı-
rabilir veya gerektiğinde uygun yardımı sağlayabilir.
SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin sadeleştiril-
mesi, içeriğin kısaltılması, öğrenciyi kolay erişilebilir bir yerde konumlandır-
ması) yapabilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3: Öğrencilerin, ders sürecinde gerçekleştirdikleri çalışmaları ve projeleri
dijital olarak kaydedebilecekleri portfolyolar oluşturulabilir. Bu portfolyolar,
öğrencinin ilerlemesini ve öğrenme süreçlerini bireysel olarak gözlemlemek
için kullanılabilir.
ÜF4: Öğrencilere, öğrendiklerini göstermek için farklı sunum formatları seç-
Ürün me şansı verilebilir. Örneğin, bir öğrenci yazılı bir rapor sunarken, başka bir
öğrenci aynı bilgiyi bir video veya interaktif bir sunum aracılığıyla ifade ede-
bilir.
ÜF5: Her öğrencinin performansını değerlendirirken, özelleştirilmiş geri bil-
dirimler sağlanabilir. Bu, öğrencilere kendi güçlü ve geliştirilmesi gereken
yönlerini daha iyi anlamalarına yardımcı olur ve onların öz değerlendirme
becerilerini geliştirir.
ÜF6: Öğrenciler, gruplar hâlinde iş birliği yaparak ve bir konu üzerinde ortak
projeler geliştirerek bilgilerini pekiştirebilir. Bu projeler, öğrencilerin bilgiyi
sentezleme ve sunum becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.
ÜF7: Öğrencilerin öğrenme süreci boyunca ilerlemelerini takip etmek için
düzenli ilerleme raporları hazırlanabilir. Bu raporlar, öğretmenlere öğren-
cilerin hangi konularda destek ihtiyacı olduğunu belirlemede yardımcı olur.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Düzenlemeleri
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
89