Page 89 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 89

Matematik

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                                     amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                                     farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler, etkinlikler, ders-
                                     ler yapılabilir.
                                     SF4: Performansa dayalı öğrenci gruplarının oluşturulması sırasında deste-
                                     ğe gereksinim duyan öğrencilerin yer aldığı gruplara daha fazla zaman ayı-
                                     rabilir veya gerektiğinde uygun yardımı sağlayabilir.
                                     SF5: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
                                     içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin sadeleştiril-
                                     mesi, içeriğin kısaltılması, öğrenciyi kolay erişilebilir bir yerde konumlandır-
                                     ması) yapabilir.


                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                     manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
                                     ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                     katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
                                     öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.

                                     ÜF3: Öğrencilerin, ders sürecinde gerçekleştirdikleri çalışmaları ve projeleri
                                     dijital olarak kaydedebilecekleri portfolyolar oluşturulabilir. Bu portfolyolar,
                                     öğrencinin ilerlemesini ve öğrenme süreçlerini bireysel olarak gözlemlemek
                                     için kullanılabilir.
                                     ÜF4: Öğrencilere, öğrendiklerini göstermek için farklı sunum formatları seç-
         Ürün                        me şansı verilebilir. Örneğin, bir öğrenci yazılı bir rapor sunarken, başka bir
                                     öğrenci aynı bilgiyi bir video veya interaktif bir sunum aracılığıyla ifade ede-
                                     bilir.
                                     ÜF5: Her öğrencinin performansını değerlendirirken, özelleştirilmiş geri bil-
                                     dirimler  sağlanabilir.  Bu,  öğrencilere  kendi  güçlü  ve  geliştirilmesi  gereken
                                     yönlerini daha iyi anlamalarına yardımcı olur ve onların öz değerlendirme
                                     becerilerini geliştirir.
                                     ÜF6: Öğrenciler, gruplar hâlinde  iş birliği yaparak ve bir konu üzerinde ortak
                                     projeler  geliştirerek  bilgilerini  pekiştirebilir.  Bu  projeler,  öğrencilerin  bilgiyi
                                     sentezleme ve sunum becerilerini geliştirmelerine olanak tanır.
                                     ÜF7:  Öğrencilerin  öğrenme  süreci  boyunca  ilerlemelerini  takip  etmek  için
                                     düzenli  ilerleme  raporları  hazırlanabilir.  Bu  raporlar,  öğretmenlere  öğren-
                                     cilerin hangi konularda destek ihtiyacı olduğunu belirlemede yardımcı olur.



                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Düzenlemeleri
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.








                                                                                                         89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94