Page 88 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 13
TEMA: SAYILAR
Etkinliğe Dönüştürülecek MAT.10.1.3. Bir doğal sayının belirli doğal sayılara bölümünden kalanlarına
Öğrenme Çıktıları dair muhakeme yapabilme
Basamaklandırılmış Bilgi a) Aynı sayı ile bölme işleminden elde edilecek kalanlara ilişkin farklı örnek-
Birimleri lerle ilgili örüntüleri listeleyerek varsayımlarına yönelik örüntüleri geneller.
Ön Koşul Beceriler/Temel Tam sayılarla temel çarpma ve bölme işlemi yapar.
Kabuller
Aynı sayı ile bölme işleminden elde edilecek kalanlara ilişkin farklı örnek-
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları lerle ilgili örüntüleri listeleyerek varsayımlarına yönelik genellemeler yap-
mada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek örnek
oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Ders sırasında öğrencilere
anında geri bildirim sağlayacak teknolojiler (akıllı telefon uygulamaları)
kullanılabilir. Bu, öğrencilerin anlamadıkları konuları hemen çözmelerine ve
öğrenme süreçlerini daha aktif yönetmelerine olanak tanır.
İF2: Dersin içeriğine, çeşitli çevrim içi platformlarda bulunan interaktif
oyunlar ve uygulamalar entegre edilerek öğrencilerin öğrenme sürecine
aktif katılımı sağlanabilir. Bu, özellikle üstün yetenekli öğrenciler için
derinlemesine öğrenme fırsatları yaratabilir.
İF3: Etkileşimli tahtada görsel desteklerin yoğun kullanıldığı bir sunum
İçerik
hazırlanarak kavramların daha net anlaşılmasına yardımcı olunabilir.
Örneğin, sayısal verilerle ilgili grafikler, şemalar veya animasyonlar sunularak
öğrencilerin konuyu görsel olarak kavramaları teşvik edilebilir.
İF4: Öğretmen, öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki
soruları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken
öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük
çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
yapılabilir.
İF5: Öğrencilere, konuyu işlerken farklı öğrenme yolları sunulabilir. Örneğin,
konuyla ilgili bir hikâye yazma, konuyu bir sanat projesine dönüştürme veya
matematiksel konseptleri modelleme gibi yaratıcı aktiviteler düzenlenebilir.
SF1: Öğrencilerin performanslarına ve öğrenme stillerine göre esnek
gruplar oluşturulabilir. Bu gruplar, ders boyunca dinamik olarak yeniden
düzenlenebilir, böylece öğrenciler hem benzer hem de farklı yetenek
seviyelerindeki akranlarıyla etkileşimde bulunabilirler.
Süreç
SF2: Ders sırasında öğrencilere öğretici roller verilebilir, böylece
öğrenciler kendi öğrendiklerini sınıf arkadaşlarına öğretebilir. Bu, özellikle
hazırbulunuşluk düzeyi yüksek öğrenciler için liderlik ve akran öğretimi
fırsatları sunar.
88