Page 88 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 13


        TEMA: SAYILAR

         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.10.1.3. Bir doğal sayının belirli doğal sayılara bölümünden kalanlarına
         Öğrenme Çıktıları           dair muhakeme yapabilme
         Basamaklandırılmış Bilgi    a) Aynı sayı ile bölme işleminden elde edilecek kalanlara ilişkin farklı örnek-
         Birimleri                   lerle ilgili örüntüleri listeleyerek varsayımlarına yönelik örüntüleri geneller.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    Tam sayılarla temel çarpma ve bölme işlemi yapar.
         Kabuller
                                     Aynı sayı ile bölme işleminden elde edilecek kalanlara ilişkin farklı örnek-
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 lerle ilgili örüntüleri listeleyerek varsayımlarına yönelik genellemeler yap-
                                     mada zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1:  Etkileşimli  tahta  gösteriminin  ardından  öğrenilen  bilgilere  ek  örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
                                     platformları  açılarak  paylaşım  yapılabilir.  Ders  sırasında  öğrencilere
                                     anında  geri  bildirim  sağlayacak  teknolojiler  (akıllı  telefon  uygulamaları)
                                     kullanılabilir. Bu, öğrencilerin anlamadıkları konuları hemen çözmelerine ve
                                     öğrenme süreçlerini daha aktif yönetmelerine olanak tanır.

                                     İF2:  Dersin  içeriğine,  çeşitli  çevrim  içi  platformlarda  bulunan  interaktif
                                     oyunlar  ve  uygulamalar  entegre  edilerek  öğrencilerin  öğrenme  sürecine
                                     aktif  katılımı  sağlanabilir.  Bu,  özellikle  üstün  yetenekli  öğrenciler  için
                                     derinlemesine öğrenme fırsatları yaratabilir.

                                     İF3:  Etkileşimli  tahtada  görsel  desteklerin  yoğun  kullanıldığı  bir  sunum
         İçerik
                                     hazırlanarak  kavramların  daha  net  anlaşılmasına  yardımcı  olunabilir.
                                     Örneğin, sayısal verilerle ilgili grafikler, şemalar veya animasyonlar sunularak
                                     öğrencilerin konuyu görsel olarak kavramaları teşvik edilebilir.
                                     İF4:  Öğretmen,  öğrenci  performanslarına  göre  çalışma  kâğıtlarındaki
                                     soruları  çeşitlendirebilir.  Yazılı  materyali  kavramakta  güçlük  çeken
                                     öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük
                                     çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
                                     yapılabilir.

                                     İF5: Öğrencilere, konuyu işlerken farklı öğrenme yolları sunulabilir. Örneğin,
                                     konuyla ilgili bir hikâye yazma, konuyu bir sanat projesine dönüştürme veya
                                     matematiksel konseptleri modelleme gibi yaratıcı aktiviteler düzenlenebilir.
                                     SF1:  Öğrencilerin  performanslarına  ve  öğrenme  stillerine  göre  esnek
                                     gruplar  oluşturulabilir.  Bu  gruplar,  ders  boyunca  dinamik  olarak  yeniden
                                     düzenlenebilir,  böylece  öğrenciler  hem  benzer  hem  de  farklı  yetenek
                                     seviyelerindeki akranlarıyla etkileşimde bulunabilirler.
         Süreç
                                     SF2:  Ders  sırasında  öğrencilere  öğretici  roller  verilebilir,  böylece
                                     öğrenciler  kendi  öğrendiklerini  sınıf  arkadaşlarına  öğretebilir.  Bu,  özellikle
                                     hazırbulunuşluk  düzeyi  yüksek  öğrenciler  için  liderlik  ve  akran  öğretimi
                                     fırsatları sunar.


    88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93