Page 92 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 92

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                     •   Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluş-
                                         turma

                                     •   Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etki-
                                         leşimi teşvik etme

                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
                                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)

                                     •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
                                         zılı, görsel vb.)
         Kullanılan Evrensel Tasarım
         Ögeleri                     •   İçeriği  küçük  parçalara  bölerek  sunma  ve  her  bir  konsepti  adım  adım
                                         açıklama
                                     •   Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfol-
                                         yolar oluşturmalarına yardımcı olma
                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma

                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
                                         teraktif uygulamalar vb.)

                                     •   Değerlendirmelerde  çeşitliliği  sağlama  (  yaratıcı  projeler,  uygulamalı
                                         görevler vb.)

                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme








































    92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97