Page 86 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI






                                     Kalanın  0  olduğuna  dikkat  çekerek  tam  bölündüğünü  açıklar.  Sonrasında
                                     benzer uygulamayı 5 ve 10 için tekrarlar. Her birinin sonunda kalanın 0 ol-
                                     duğuna dikkat çekerek tam bölünmeyi vurgular. Ardından biz bu derste bu
                                     işleme kalansız bölme işlemi diyoruz şeklinde konuya geçiş yapar ve kalansız
                                     bölmeye ilişkin farklı örnekleri etkileşimli tahta üzerinden göstererek işlem
                                     basamaklarını öğrencilere özetler (İF2, İF3, İF4, İF5, SF3, SF4).  Ardından
                                     öğretmen sınıfı akademik performansları temelinde 2’li gruplara ayırır. Her
                                     gruptaki iki öğrenci, biri öğrenen diğeri öğreten olacak şekilde görevlendiri-
                                     lir. Öğretmen her gruba öğretmen-öğrenci yaka kartlarını dağıtır ve öğren-
                                     cilerin rollerine göre ilgili yaka kartını takmasını ister.  Bu etkinlikte öğretmen
                                     öğrencilere 5 dk da bir rolleri değişmeleri gerektiğini belirtir ve süreyi tutarak
                                     öğrencileri süre açısından bilgilendirir. Sonrasında öğretmen etkileşimli tah-
                                     taya tam bölünebilmeye uygun bölme işlemleri yazar ve yazdığı işlemleri tam
                                     bölünebilme kuralı temelinde öğrencilerden birbirlerine anlatmalarını ister.
                                     Bu süreçte öğretmen yaka kartı takılı öğrencinin işlemin tüm basamakları-
                                     nı anlatmasını, öğrenci yaka kartı takılı öğrencinin ise öğreten rolünde olan
                                     öğrenciyi dikkatle dinlemesini ister. Bu sırada öğretmen süreyi takip ederek
                                     her 5 dakikada öğrencilerin rolleri değişmesi gerektiğini hatırlatır. Bu süreçte
                                     anlatımda veya anlatılanı anlamada güçlük yaşayan öğrenci grupları olursa
                                     anında gerekli yardımı sunar (SF4). Bu etkinlik dersin son 5 dakikasına kadar
                                     öğrencilerin rolleri değişmesi ile devam ettirilir (SF5).
                                     Dersin son 5 dakikasına gelindiğinde öğretmen, bu derste ele alınan tüm bil-
                                     gileri ve süreçte yer alan önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğren-
                                     cilere bir kez daha özetler ve dersi sonlandırır.





                                     Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların
                                     yer aldığı çalışma kağıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
         Değerlendirme               Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                                     lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
                                     lendirebilir  (ÜF2).

























    86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91