Page 86 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86
Matematik
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Kalanın 0 olduğuna dikkat çekerek tam bölündüğünü açıklar. Sonrasında
benzer uygulamayı 5 ve 10 için tekrarlar. Her birinin sonunda kalanın 0 ol-
duğuna dikkat çekerek tam bölünmeyi vurgular. Ardından biz bu derste bu
işleme kalansız bölme işlemi diyoruz şeklinde konuya geçiş yapar ve kalansız
bölmeye ilişkin farklı örnekleri etkileşimli tahta üzerinden göstererek işlem
basamaklarını öğrencilere özetler (İF2, İF3, İF4, İF5, SF3, SF4). Ardından
öğretmen sınıfı akademik performansları temelinde 2’li gruplara ayırır. Her
gruptaki iki öğrenci, biri öğrenen diğeri öğreten olacak şekilde görevlendiri-
lir. Öğretmen her gruba öğretmen-öğrenci yaka kartlarını dağıtır ve öğren-
cilerin rollerine göre ilgili yaka kartını takmasını ister. Bu etkinlikte öğretmen
öğrencilere 5 dk da bir rolleri değişmeleri gerektiğini belirtir ve süreyi tutarak
öğrencileri süre açısından bilgilendirir. Sonrasında öğretmen etkileşimli tah-
taya tam bölünebilmeye uygun bölme işlemleri yazar ve yazdığı işlemleri tam
bölünebilme kuralı temelinde öğrencilerden birbirlerine anlatmalarını ister.
Bu süreçte öğretmen yaka kartı takılı öğrencinin işlemin tüm basamakları-
nı anlatmasını, öğrenci yaka kartı takılı öğrencinin ise öğreten rolünde olan
öğrenciyi dikkatle dinlemesini ister. Bu sırada öğretmen süreyi takip ederek
her 5 dakikada öğrencilerin rolleri değişmesi gerektiğini hatırlatır. Bu süreçte
anlatımda veya anlatılanı anlamada güçlük yaşayan öğrenci grupları olursa
anında gerekli yardımı sunar (SF4). Bu etkinlik dersin son 5 dakikasına kadar
öğrencilerin rolleri değişmesi ile devam ettirilir (SF5).
Dersin son 5 dakikasına gelindiğinde öğretmen, bu derste ele alınan tüm bil-
gileri ve süreçte yer alan önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğren-
cilere bir kez daha özetler ve dersi sonlandırır.
Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların
yer aldığı çalışma kağıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
Değerlendirme Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
lendirebilir (ÜF2).
86