Page 82 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 82

Matematik

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 12


        TEMA: SAYILAR

         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.10.1.3. Bir doğal sayının belirli doğal sayılara bölümünden kalanlarına
         Öğrenme Çıktıları           dair muhakeme yapabilme


                                     a) 2, 3, 4, 5 ,6, 9 ve 10 ile bölünebilme özelliklerinden hareketle bir doğal
         Basamaklandırılmış Bilgi    sayının 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 ve 10 ile bölümünden elde edilecek kalanlara ilişkin
         Birimleri
                                     varsayımlarda bulunur.

         Ön Koşul Beceriler/Temel
         Kabuller                    Tam sayılarla temel çarpma ve bölme işlemi yapar.


                                     2,  3,  4,  5,  9  ve  10  ile  bölünebilme  özelliklerinden  hareketle  bir  doğal
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 sayının 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 ve 10 ile bölümünden elde edilecek kalanlara ilişkin
                                     varsayımlar bulmada zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları


                                     İF1:  Öğrencilerin  bireysel  ilerleme  hızlarına  uygun  olarak  özelleştirilmiş
                                     öğrenme  modülleri  hazırlanabilir.  Bu  modüller,  öğrencinin  kendi  hızında
                                     ilerlemesine olanak tanıyarak daha etkili bir öğrenme süreci sunar.

                                     İF2: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
                                     platformları açılarak paylaşım yapılabilir.
                                     İF3: Etkileşimli tahtada gösterilen temel kavramların pekiştirilmesi amacıyla,
                                     öğrencilerin  tam  bölünebilme  kurallarını  uygulayarak  oynayabilecekleri
                                     interaktif dijital oyunlar kullanılabilir. Bu oyunlar, öğrencilerin matematiksel
                                     düşünme yeteneklerini geliştirirken eğlenceli bir öğrenme ortamı sağlar.
         İçerik
                                     İF4:  Temel  kavramların  anlaşılmasını  kolaylaştırmak  için  çeşitli  görsel  ve
                                     işitsel  materyallerden  yararlanılabilir.  Örneğin,  bölünebilme  kuralları  ve
                                     kalanlar ile ilgili animasyonlar, videolar ve sesli açıklamalar sunulabilir. Bu
                                     materyaller, özellikle görsel ve işitsel öğrenmeye yatkın öğrenciler için faydalı
                                     olacaktır.
                                     İF5:  Öğretmen  öğrenci  performanslarına  göre  çalışma  kâğıtlarındaki
                                     soruları  çeşitlendirebilir.  Yazılı  materyali  kavramakta  güçlük  çeken
                                     öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük
                                     çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları
                                     yapılabilir.









    82
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87