Page 71 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 71
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı ORTASINI BULALIM
Konu İstatistiksel Hesaplama ve Yorumlama
Nicel verileri toplar, analiz eder ve görselleştirir.
Öğrenme Hedefleri
Analiz ettiği verilere ilişkin çıkarımlarda bulunur.
• Tablo ve grafik şemaları
• Anket formu taslağı
Materyaller • Hesap makinesi
• Beyaz tahta veya projeksiyon
• Kâğıt kalem
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, performansa dayalı grup öğretimi ve özet-
leme yöntemleri kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen, öğrencilere istatistiksel verilerin önemini ve
günlük hayatta nasıl kullanıldığını kısaca anlatır.
Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Öğrencilerin demografik bilgileri ve
Etkinlik Açıklaması alışveriş harcama kalemlerinin yer aldığı performansa dayalı grup öğreti-
mi etkinliği yaptırır. Öğrenciler hazır bulunuşluk düzeylerine göre 4-5 kişilik
gruplara ayrılır ve her gruba bir görev atayarak gruptakilerin hedef odaklı
birlikte çalışmasını sağlar.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Öğretmen, öğrencilere istatistiksel verilerin önemini ve günlük hayatta nere-
lerde kullanıldığını kısaca anlatarak öğrencilerin dikkatini anlatılacak konu-
ya çeker (yaş, boy, kilo grafikleri veya yıllara göre doğum-ölüm oranları vb.)
(SF3). Bu sırada ilgili örneklere ilişkin görselleri çevrimiçi eğitim platformları
aracılığıyla etkileşimli tahta üzerinden açar (SF1). Bu örneklere ilişkin 3-5 da-
kika öğrencilerle konuya ilişkin konuşarak onları etkinliğe hazırlar (İF1).
Uygulama Aşamaları Ardından etkinliğe geçilir. Bu etkinlikte öğretmen, demografik bilgilerin ve
alışveriş harcama kalemlerinin yer aldığı performansa dayalı grup öğretimi
etkinliği yaptırır. Etkinliğin uygulanması sırasında öğrenciler hazır bulunuşluk
düzeylerine göre 4-5 kişilik gruplara ayrılır. Sonrasında öğretmen her bir gru-
bun hedefini ve bu hedefe ulaşmak için yapmaları gerekenleri açıklar (SF2).
Performansa dayalı grup öğretimi uygulaması sırasında için öğretmen istas-
yonlar kurarak aşağıda verilen örnek şemayı kullanabilir.
71