Page 71 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 71

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                ORTASINI BULALIM

         Konu                        İstatistiksel Hesaplama ve Yorumlama

                                     Nicel verileri toplar, analiz eder ve görselleştirir.
         Öğrenme Hedefleri
                                     Analiz ettiği verilere ilişkin çıkarımlarda bulunur.

                                     •  Tablo ve grafik şemaları
                                     •  Anket formu taslağı
         Materyaller                 •  Hesap makinesi

                                     •  Beyaz tahta veya projeksiyon
                                     •  Kâğıt kalem

         Süre                        2 ders saati




                                     Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, performansa dayalı grup öğretimi ve özet-
                                     leme yöntemleri kullanılmıştır.
                                     Doğrudan Anlatım: Öğretmen, öğrencilere istatistiksel verilerin önemini ve
                                     günlük hayatta nasıl kullanıldığını kısaca anlatır.
                                     Performansa  Dayalı  Grup  Öğretimi:  Öğrencilerin  demografik  bilgileri  ve
         Etkinlik Açıklaması         alışveriş  harcama  kalemlerinin  yer  aldığı  performansa  dayalı  grup  öğreti-
                                     mi etkinliği yaptırır. Öğrenciler hazır bulunuşluk düzeylerine göre 4-5 kişilik
                                     gruplara ayrılır ve her gruba bir görev atayarak gruptakilerin hedef odaklı
                                     birlikte çalışmasını sağlar.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.


                                     Öğretmen, öğrencilere istatistiksel verilerin önemini ve günlük hayatta nere-
                                     lerde kullanıldığını kısaca anlatarak öğrencilerin dikkatini anlatılacak konu-
                                     ya çeker (yaş, boy, kilo grafikleri veya yıllara göre  doğum-ölüm oranları vb.)
                                     (SF3). Bu sırada ilgili örneklere ilişkin görselleri çevrimiçi eğitim platformları
                                     aracılığıyla etkileşimli tahta üzerinden açar (SF1). Bu örneklere ilişkin 3-5 da-
                                     kika öğrencilerle konuya ilişkin konuşarak onları etkinliğe hazırlar (İF1).

         Uygulama Aşamaları          Ardından  etkinliğe  geçilir.  Bu  etkinlikte  öğretmen,  demografik  bilgilerin  ve
                                     alışveriş harcama kalemlerinin yer aldığı performansa dayalı grup öğretimi
                                     etkinliği yaptırır. Etkinliğin uygulanması sırasında öğrenciler hazır bulunuşluk
                                     düzeylerine göre 4-5 kişilik gruplara ayrılır. Sonrasında öğretmen her bir gru-
                                     bun hedefini ve bu hedefe ulaşmak için yapmaları gerekenleri açıklar (SF2).

                                     Performansa dayalı grup öğretimi uygulaması sırasında için öğretmen  istas-
                                     yonlar kurarak aşağıda verilen örnek şemayı kullanabilir.





                                                                                                         71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76