Page 70 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 70
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrimiçi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler, etkinlikler, ders-
ler yapılabilir. Çeşitli öğrenme teknolojilerini entegre ederek ders içeriklerini
daha erişilebilir hâle getirilebilir. Örneğin, sanal gerçeklik uygulamaları kul-
lanılarak istatistiksel kavramlar simüle edilebilir veya sesli kitaplar ve e-ki-
taplar gibi kaynaklar sayesinde ders materyalleri farklı formatlarda sunu-
labilir. Bu, özellikle öğrenme stillerine göre görsel veya işitsel olarak daha iyi
öğrenen öğrencilere yardımcı olabilir.
Süreç
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin sadeleştiril-
mesi, içeriğin kısaltılması, öğrenciyi kolay erişilebilir bir yerde konumlandır-
ması vb.) yapabilir.
SF3: Öğrenciler istatistiksel düşünme becerilerini geliştirmek için gündelik
hayattan verileri kullanılabilirler. Örneğin, öğrenciler yerel bir sorun veya ilgi
çekici bir konu hakkında veri toplayabilir ve bu verileri analiz ederek sonuç-
larını sınıf ortamında tartışabilirler. Bu, öğrencilerin öğrendikleri kavramları
gerçek hayat bağlamlarında uygulamalarını sağlayabilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3: Öğrenciler, istatistiksel araştırma sürecinde yaptıkları tüm çalışmaları
bir portfolyoda toplayabilir. Bu portfolyo, veri toplama, analiz, yorumlama
ve sunum süreçlerini içerir. Öğretmenler, öğrencilerin bu portfolyolarını de-
ğerlendirirken her aşamadaki detaylara ve öğrencinin kavrama derinliğine
odaklanabilir. Bu yöntem, öğrencilerin süreç boyunca nasıl ilerlediklerini
gözlemlemek için kapsamlı bir bakış sunar.
Ürün ÜF4: Öğrencilerin birbirlerinin projelerini değerlendirmeleri teşvik edilebi-
lir. Bu değerlendirme hem yazılı olarak hem de sınıf içi sunumlar sırasında
gerçekleştirilebilir. Akran değerlendirmesi, öğrencilere eleştirel düşünme ve
yapıcı geri bildirim verme becerilerini geliştirme fırsatı sunar, aynı zamanda
öğrencilerin kendi çalışmalarına farklı bir perspektiften bakmalarını sağlar.
ÜF5: Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak dijital sunumlar veya infog-
rafikler hazırlayabilir. Bu sunumlar sınıfta veya okulun dijital panolarında
sergilenebilir.
ÜF6: Öğrenciler, öğrendikleri istatistiksel kavramları simülasyon yazılımları
kullanarak uygulayabilirler. Bu simülasyonlar, gündelik yaşam verileri üze-
rinde çalışma imkânı sunar ve öğrencilerin analiz becerilerini test eder. Öğ-
retmen, bu simülasyonlardan elde edilen sonuçları değerlendirerek öğrenci-
lerin uygulamalı bilgi düzeylerini belirleyip buna göre uygun dönütler verir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Düzenlemeleri
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
70