Page 70 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 70

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                                     amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                                     farklı çevrimiçi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler, etkinlikler, ders-
                                     ler yapılabilir. Çeşitli öğrenme teknolojilerini entegre ederek ders içeriklerini
                                     daha erişilebilir hâle getirilebilir. Örneğin, sanal gerçeklik uygulamaları kul-
                                     lanılarak istatistiksel kavramlar simüle edilebilir veya sesli kitaplar ve e-ki-
                                     taplar gibi kaynaklar sayesinde ders materyalleri farklı formatlarda sunu-
                                     labilir. Bu, özellikle öğrenme stillerine göre görsel veya işitsel olarak daha iyi
                                     öğrenen öğrencilere yardımcı olabilir.
         Süreç
                                     SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
                                     içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin sadeleştiril-
                                     mesi, içeriğin kısaltılması, öğrenciyi kolay erişilebilir bir yerde konumlandır-
                                     ması vb.) yapabilir.

                                     SF3:  Öğrenciler  istatistiksel  düşünme  becerilerini  geliştirmek  için  gündelik
                                     hayattan verileri kullanılabilirler. Örneğin, öğrenciler yerel bir sorun veya ilgi
                                     çekici bir konu hakkında veri toplayabilir ve bu verileri analiz ederek sonuç-
                                     larını sınıf ortamında tartışabilirler. Bu, öğrencilerin öğrendikleri kavramları
                                     gerçek hayat bağlamlarında uygulamalarını sağlayabilir.
                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                     manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
                                     ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                     katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
                                     öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
                                     ÜF3: Öğrenciler, istatistiksel araştırma sürecinde yaptıkları tüm çalışmaları
                                     bir portfolyoda toplayabilir. Bu portfolyo, veri toplama, analiz, yorumlama
                                     ve sunum süreçlerini içerir. Öğretmenler, öğrencilerin bu portfolyolarını de-
                                     ğerlendirirken her aşamadaki detaylara ve öğrencinin kavrama derinliğine
                                     odaklanabilir.  Bu  yöntem,  öğrencilerin  süreç  boyunca  nasıl  ilerlediklerini
                                     gözlemlemek için kapsamlı bir bakış sunar.

         Ürün                        ÜF4:  Öğrencilerin  birbirlerinin  projelerini  değerlendirmeleri  teşvik  edilebi-
                                     lir. Bu değerlendirme hem yazılı olarak hem de sınıf içi sunumlar sırasında
                                     gerçekleştirilebilir. Akran değerlendirmesi, öğrencilere eleştirel düşünme ve
                                     yapıcı geri bildirim verme becerilerini geliştirme fırsatı sunar, aynı zamanda
                                     öğrencilerin kendi çalışmalarına farklı bir perspektiften bakmalarını sağlar.
                                     ÜF5: Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak dijital sunumlar veya infog-
                                     rafikler  hazırlayabilir.  Bu  sunumlar  sınıfta  veya  okulun  dijital  panolarında
                                     sergilenebilir.
                                     ÜF6: Öğrenciler, öğrendikleri istatistiksel kavramları simülasyon yazılımları
                                     kullanarak uygulayabilirler. Bu simülasyonlar, gündelik yaşam verileri üze-
                                     rinde çalışma imkânı sunar ve öğrencilerin analiz becerilerini test eder. Öğ-
                                     retmen, bu simülasyonlardan elde edilen sonuçları değerlendirerek öğrenci-
                                     lerin uygulamalı bilgi düzeylerini belirleyip  buna göre uygun dönütler verir.
                                     FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Düzenlemeleri
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.


    70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75