Page 65 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 9


        TEMA: EŞLİK BENZERLİK
         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.9.5.2. İki üçgenin eş veya benzer olması için gerekli olan asgari
         Öğrenme Çıktıları           koşullarla ilgili çıkarım yapabilme
                                     a) İki üçgenin eş veya benzer olma koşullarına ilişkin varsayımlarda bulunur.
         Basamaklandırılmış Bilgi
         Birimleri                   b) İncelediği örnekler üzerinden iki üçgenin eş veya benzer olma koşullarına
                                     ilişkin varsayımlarına dayalı örüntüleri  geneller.
                                     •   Üçgeni tanır.

         Ön Koşul Beceriler/Temel    •   Öğrencilerin ortaokuldaki çalışmaları sonucu bir üçgeni oluşturan yeterli
         Kabuller                        eleman ile eşlik koşulları arasındaki ilişkileri belirler.

                                     •   Benzer nesneler/şekiller arasındaki ilişkiyi yorumlar.
                                     •   İki üçgenin eş veya benzer olma koşullarına ilişkin varsayımlarda bulun-
         Tema Bazlı Öğrenci              ma da zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları                 •   İncelediği örnekler üzerinden iki üçgenin eş veya benzer olma koşulları-
                                         na ilişkin varsayımlara dayalı genellemeler yapmada zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluş-
                                     turmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim plat-
                                     formları  açılarak  paylaşım  yapılabilir.  Etkinlikler  görsel  hafızayı  desteklemek
                                     amacıyla etkileşimli tahtada animasyonlar ve interaktif simülasyonlar kullanı-
                                     larak sunulabilir. Örneğin, eşlik ve benzerlik kavramları için geometrik şekillerin
                                     dönüşümünü gösteren animasyonlar etkinliği daha anlaşılır hale getirebilir.

                                     İF2: Eşlik ve benzerlik kavramlarını somutlaştırmak için, öğrenciler günlük hayat
         İçerik
                                     örnekleri üzerinden modelleme yapmaya teşvik edilebilir. Örneğin, öğrencilere
                                     kendi çizdikleri veya seçtikleri fotoğraflardaki geometrik şekillerin benzerlikleri-
                                     ni ve farklarını analiz etme görevi verilebilir.
                                     İF3: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kağıtlarındaki soruları
                                     çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yö-
                                     nergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.

                                     SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                                     amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                                     farklı çevrimiçi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler/etkinlikler/dersler
                                     yapılabilir.
         Süreç                       SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
                                     içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin sadeleştiril-
                                     mesi, içeriğin kısaltılması, öğrenciyi kolay erişilebilir bir yerde konumlandır-
                                     ması) yapılabilir. Öğretmenler, öğrenci çalışmaları üzerinden sürekli ve yapıcı
                                     geri bildirimler sağlayabilir. Öğrencilerin her bir etkinlik sonrasında aldıkları
                                     geri bildirimler, sonraki öğrenme aktivitelerini şekillendirmede kullanılabilir.



                                                                                                         65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70