Page 65 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 9
TEMA: EŞLİK BENZERLİK
Etkinliğe Dönüştürülecek MAT.9.5.2. İki üçgenin eş veya benzer olması için gerekli olan asgari
Öğrenme Çıktıları koşullarla ilgili çıkarım yapabilme
a) İki üçgenin eş veya benzer olma koşullarına ilişkin varsayımlarda bulunur.
Basamaklandırılmış Bilgi
Birimleri b) İncelediği örnekler üzerinden iki üçgenin eş veya benzer olma koşullarına
ilişkin varsayımlarına dayalı örüntüleri geneller.
• Üçgeni tanır.
Ön Koşul Beceriler/Temel • Öğrencilerin ortaokuldaki çalışmaları sonucu bir üçgeni oluşturan yeterli
Kabuller eleman ile eşlik koşulları arasındaki ilişkileri belirler.
• Benzer nesneler/şekiller arasındaki ilişkiyi yorumlar.
• İki üçgenin eş veya benzer olma koşullarına ilişkin varsayımlarda bulun-
Tema Bazlı Öğrenci ma da zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları • İncelediği örnekler üzerinden iki üçgenin eş veya benzer olma koşulları-
na ilişkin varsayımlara dayalı genellemeler yapmada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluş-
turmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrimiçi eğitim plat-
formları açılarak paylaşım yapılabilir. Etkinlikler görsel hafızayı desteklemek
amacıyla etkileşimli tahtada animasyonlar ve interaktif simülasyonlar kullanı-
larak sunulabilir. Örneğin, eşlik ve benzerlik kavramları için geometrik şekillerin
dönüşümünü gösteren animasyonlar etkinliği daha anlaşılır hale getirebilir.
İF2: Eşlik ve benzerlik kavramlarını somutlaştırmak için, öğrenciler günlük hayat
İçerik
örnekleri üzerinden modelleme yapmaya teşvik edilebilir. Örneğin, öğrencilere
kendi çizdikleri veya seçtikleri fotoğraflardaki geometrik şekillerin benzerlikleri-
ni ve farklarını analiz etme görevi verilebilir.
İF3: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kağıtlarındaki soruları
çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yö-
nergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için
kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrimiçi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler/etkinlikler/dersler
yapılabilir.
Süreç SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin sadeleştiril-
mesi, içeriğin kısaltılması, öğrenciyi kolay erişilebilir bir yerde konumlandır-
ması) yapılabilir. Öğretmenler, öğrenci çalışmaları üzerinden sürekli ve yapıcı
geri bildirimler sağlayabilir. Öğrencilerin her bir etkinlik sonrasında aldıkları
geri bildirimler, sonraki öğrenme aktivitelerini şekillendirmede kullanılabilir.
65