Page 61 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     İF4: Geometrik dönüşümlerin günlük hayattaki örnekleri (mimari, sanat, ta-
                                     sarım)  kullanılarak  öğrencilerin  konuya  ilgisi  artırılabilir.  Farklı  kültürlerde
                                     geometrik şekillerin ve desenlerin kullanımı ele alınarak konuya kültürel bir
                                     boyut kazandırılabilir.




                                     SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                                     amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                                     farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler/etkinlikler/ders-
                                     ler yapılabilir.
                                     SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
                                     içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin sadeleşti-
                                     rilmesi, içeriğin kısaltılması, öğrencinin etkinliğe kolay erişebileceği bir yerde
                                     konumlandırılması vb.) yapabilir.
         Süreç
                                     SF3: Hazır bulunuşluk seviyelerine göre konuyu daha yavaş öğrenen veya ek
                                     desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için küçük grup çalışmaları düzenlenebilir.
                                     Bu gruplarda, öğretmen veya akranları tarafından daha bireyselleştirilmiş
                                     destek sağlanabilir.

                                     SF4: Sınıfta farklı istasyonlar kurulabilir. Her istasyonda farklı öğrenme ma-
                                     teryalleri ve etkinlikleri bulunabilir (görsel materyaller, manipülatifler, bilgi-
                                     sayar uygulamaları vb.). Öğrenciler, kendi öğrenme hızlarına ve tercihlerine
                                     göre istasyonlar arasında geçiş yapabilirler.





                                     ÜF1:  Desteklenmeye  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  uygulama  sırasında  per-
                                     formanslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir. Bu çalışma kâğıtları, öğ-
                                     rencinin ihtiyaç duyduğu alanlarda daha fazla pratik yapmasını sağlayacak
                                     şekilde tasarlanabilir. Örneğin, belirli bir dönüşüm türünde zorlanan bir öğ-
                                     renciye, o dönüşüm türüne odaklanan ek alıştırmalar verilebilir.

                                     ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                     katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleme sıra-
                                     sında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
         Ürün                        ÜF3: Somut öğrenmeyi tercih eden öğrenciler için, manipülatiflerle oluştur-
                                     dukları geometrik dönüşüm modellerini kullanarak bir sunum hazırlamaları
                                     istenebilir. Bu sunumda, öğrenci her dönüşüm türünü açıklayabilir ve model
                                     üzerinde göstererek görsel bir öğrenme deneyimi sağlayabilir.
                                     ÜF4: Teknolojiye yatkın öğrenciler, geometrik dönüşümlerle ilgili çalışmala-
                                     rını (çizimler, animasyonlar, videolar, açıklamalar vb.) içeren bir dijital port-
                                     folyo oluşturabilirler. Bu portfolyo, öğrencinin öğrenme sürecini ve gelişimini
                                     gösteren bir araç olarak kullanılabilir.

                                     ÜF5: Öğrencilerin yaratıcılığını destekleyen ürünler yaptırılabilir örneğin;






                                                                                                         61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66