Page 61 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF4: Geometrik dönüşümlerin günlük hayattaki örnekleri (mimari, sanat, ta-
sarım) kullanılarak öğrencilerin konuya ilgisi artırılabilir. Farklı kültürlerde
geometrik şekillerin ve desenlerin kullanımı ele alınarak konuya kültürel bir
boyut kazandırılabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek öğretimler/etkinlikler/ders-
ler yapılabilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ders sırasında sunulan etkinliğin
içeriğinde birtakım uyarlamalar (yönergelerin ve kullanılan dilin sadeleşti-
rilmesi, içeriğin kısaltılması, öğrencinin etkinliğe kolay erişebileceği bir yerde
konumlandırılması vb.) yapabilir.
Süreç
SF3: Hazır bulunuşluk seviyelerine göre konuyu daha yavaş öğrenen veya ek
desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler için küçük grup çalışmaları düzenlenebilir.
Bu gruplarda, öğretmen veya akranları tarafından daha bireyselleştirilmiş
destek sağlanabilir.
SF4: Sınıfta farklı istasyonlar kurulabilir. Her istasyonda farklı öğrenme ma-
teryalleri ve etkinlikleri bulunabilir (görsel materyaller, manipülatifler, bilgi-
sayar uygulamaları vb.). Öğrenciler, kendi öğrenme hızlarına ve tercihlerine
göre istasyonlar arasında geçiş yapabilirler.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında per-
formanslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir. Bu çalışma kâğıtları, öğ-
rencinin ihtiyaç duyduğu alanlarda daha fazla pratik yapmasını sağlayacak
şekilde tasarlanabilir. Örneğin, belirli bir dönüşüm türünde zorlanan bir öğ-
renciye, o dönüşüm türüne odaklanan ek alıştırmalar verilebilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleme sıra-
sında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
Ürün ÜF3: Somut öğrenmeyi tercih eden öğrenciler için, manipülatiflerle oluştur-
dukları geometrik dönüşüm modellerini kullanarak bir sunum hazırlamaları
istenebilir. Bu sunumda, öğrenci her dönüşüm türünü açıklayabilir ve model
üzerinde göstererek görsel bir öğrenme deneyimi sağlayabilir.
ÜF4: Teknolojiye yatkın öğrenciler, geometrik dönüşümlerle ilgili çalışmala-
rını (çizimler, animasyonlar, videolar, açıklamalar vb.) içeren bir dijital port-
folyo oluşturabilirler. Bu portfolyo, öğrencinin öğrenme sürecini ve gelişimini
gösteren bir araç olarak kullanılabilir.
ÜF5: Öğrencilerin yaratıcılığını destekleyen ürünler yaptırılabilir örneğin;
61