Page 60 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 60

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 8


        TEMA: EŞLİK BENZERLİK
         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.9.5.1. Geometrik dönüşümlerle ilgili çıkarım yapabilme
         Öğrenme Çıktıları
                                     a) Mevcut bilgisi dâhilinde geometrik dönüşümlerin (yansıma, öteleme,
                                     dönme) özelliklerine, bir geometrik şeklin dönüşüm sonrasında oluşan
         Basamaklandırılmış Bilgi    görüntüsüne ilişkin varsayımlarda bulunur.
         Birimler                    b) İncelediği örnekler üzerinden dönüşümlerin özelliklerine ve şekillerin
                                     dönüşümler altındaki görüntüsüne ilişkin varsayımlarına dayalı örüntüleri
                                     geneller.
                                     Öğrencilerin:
                                     •   Üçgeni bildikleri kabul edilir.
         Ön Koşul Beceriler/Temel
         Kabuller                    •   Ortaokuldaki çalışmaları sonucu bir üçgeni oluşturan yeterli eleman ile
                                         eşlik koşulları arasındaki ilişkileri belirler.

                                     •   Benzer nesneler/şekiller arasındaki ilişkiyi yorumlar.
                                     •   Mevcut  bilgisi  dâhilinde  geometrik  dönüşümlerin  (yansıma,  öteleme,
                                         dönme) özelliklerine, bir geometrik şeklin dönüşüm sonrasında oluşan
         Tema Bazlı Öğrenci              görüntüsüne ilişkin varsayımlarda bulma da zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları                 •   İncelediği örnekler üzerinden dönüşümlerin özelliklerine ve şekillerin dö-
                                         nüşümler altındaki görüntüsüne ilişkin varsayımlarına dayalı genelleme
                                         yapmada zorluk yaşayabilir.
                                     İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
                                     platformları açılarak paylaşım yapılabilir.

                                     İF2: Geometrik dönüşümleri yeni öğrenen öğrenciler için daha basit şekiller
                                     (kare, dikdörtgen, üçgen) ve temel dönüşümler (yansıma, öteleme) kullanıla-
                                     bilir. Konuya aşina olan öğrenciler için daha karmaşık şekiller (paralelkenar,
                                     yamuk, eşkenar dörtgen) ve birden fazla dönüşümün kombinasyonu kullanı-
                                     labilir (yansıma + öteleme, dönme + öteleme). Geometrik dönüşümlerde uz-
                                     manlaşan öğrenciler için üç boyutlu cisimler, koordinat düzlemi ve dönüşüm
                                     matrisleri gibi ileri düzey konular ele alınabilir.
         İçerik
                                     İF3: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları
                                     çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yö-
                                     nergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     kartın  yazı  puntosu  büyütülerek  kontrast  ayarlamaları  yapılabilir.  Geometrik
                                     dönüşümleri daha iyi anlamak için videolar, animasyonlar, diyagramlar veya
                                     görsel  sunumlar  kullanılabilir.  Konuyu  pekiştirmek  için  sesli  anlatımlar  veya
                                     işitsel materyaller kullanılabilir. Öğrenciler, dönüşümleri açıklayan ses kayıtları
                                     dinleyebilirler. Ayrıca somut materyaller kullanarak geometrik dönüşümler de-
                                     neyimlenebilir. Öğrenciler, kâğıt, makas ve yapıştırıcı kullanarak kendi geomet-
                                     rik şekillerini kesip dönüştürebilirler. Ayrıca, renkli çubuklar, geometrik cisimler
                                     veya manipülatifler kullanılabilir.



    60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65