Page 55 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 7
TEMA: GEOMETRİK ŞEKİLLER
Etkinliğe Dönüştürülecek MAT.9.4.1. Üçgende açı ve kenarla ilgili özellikleri, üçgenin açı ve kenarları
Öğrenme Çıktıları arasındaki ilişkileri doğrulayabilme veya ispatlayabilme
a) Üçgende iç ve dış açı ölçülerinin toplamına, açılara karşılık gelen kenar-
Basamaklandırılmış Bilgi larla ilgili özelliklere ve kenar uzunlukları arasındaki ilişkilere dair farklı doğ-
Birimleri rulama veya ispatları kullanır.
b) Yapılan doğrulama ve ispatları yeni durumlara uyarlayarak değerlendirir.
• Öğrencilerin ortaokul seviyesinde öğrendikleri açıyı gerekli araçlarla
Ön Koşul Beceriler/Temel oluşturur.
Kabuller
• Açı çeşitlerini ayırt eder.
Mevcut bilgisi dâhilinde üçgende iç ve dış açı ölçülerinin toplamına, açılara
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları karşılık gelen kenarlarla ilgili özelliklere ve kenar uzunlukları arasındaki ilişki-
lere dair farklı doğrulama veya ispatları kullanmada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Görsel öğrenenler için açıklamaların yanı sıra animasyonlar ve videolar
eklenerek içeriğin anlaşılabilirliği artırılabilir. İşitsel yolla daha iyi öğrenen
öğrenciler için ise açıklamalar sesli olarak da sunulabilir.
İF2: Farklı öğrenme stillerini desteklemek amacıyla, ahşap çubuklar ve kar-
ton modellerin yanı sıra dijital simülasyonlar ve interaktif uygulamalar da
kullanılabilir. Örneğin, öğrenciler tabletler üzerinde sanal üçgenler oluştura-
bilir ve açıları ayarlayabilir.
İçerik
İF3: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
platformları açılarak paylaşım yapılabilir.
İF4: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soru-
ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek çalışmalar yapılabilir.
SF2: Öğrencilere her bir adımı detaylı bir şekilde göstererek ve uygulama fır-
satı vererek öğretim süreci kademeli olarak ilerletilebilir. SF3: Öğrencilerin
Süreç duyusal yeteneklerini artıracak şekilde farklı duyusal öğrenme teknikleri en-
tegre edilebilir. Örneğin, geometrik şekillerin dokunulabilir modellerini kulla-
narak hem görsel hem de dokunsal öğrenme desteklenebilir.
SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için etkinlikler sırasında kullanılan dilin
basitleştirilmesi ve öğretimin olabildiğince görseller üzerinden somutlaştırı-
larak yapılması önerilebilir.
55