Page 55 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 55

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 7


        TEMA: GEOMETRİK ŞEKİLLER
         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.9.4.1. Üçgende açı ve kenarla ilgili özellikleri, üçgenin açı ve kenarları
         Öğrenme Çıktıları           arasındaki ilişkileri doğrulayabilme veya ispatlayabilme
                                     a) Üçgende iç ve dış açı ölçülerinin toplamına, açılara karşılık gelen kenar-
         Basamaklandırılmış Bilgi    larla ilgili özelliklere ve kenar uzunlukları arasındaki ilişkilere dair farklı doğ-
         Birimleri                   rulama veya ispatları kullanır.
                                     b) Yapılan doğrulama ve ispatları yeni durumlara uyarlayarak değerlendirir.
                                     •   Öğrencilerin  ortaokul  seviyesinde  öğrendikleri  açıyı  gerekli  araçlarla
         Ön Koşul Beceriler/Temel        oluşturur.
         Kabuller
                                     •   Açı çeşitlerini ayırt eder.
                                     Mevcut bilgisi dâhilinde üçgende iç ve dış açı ölçülerinin toplamına, açılara
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 karşılık gelen kenarlarla ilgili özelliklere ve kenar uzunlukları arasındaki ilişki-
                                     lere dair farklı doğrulama veya ispatları kullanmada zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: Görsel öğrenenler için açıklamaların yanı sıra animasyonlar ve videolar
                                     eklenerek  içeriğin  anlaşılabilirliği  artırılabilir.  İşitsel  yolla  daha  iyi  öğrenen
                                     öğrenciler için ise açıklamalar sesli olarak da sunulabilir.
                                     İF2: Farklı öğrenme stillerini desteklemek amacıyla, ahşap çubuklar ve kar-
                                     ton  modellerin  yanı  sıra  dijital  simülasyonlar  ve  interaktif  uygulamalar  da
                                     kullanılabilir. Örneğin, öğrenciler tabletler üzerinde sanal üçgenler oluştura-
                                     bilir ve açıları ayarlayabilir.
         İçerik
                                     İF3: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
                                     platformları açılarak paylaşım yapılabilir.
                                     İF4: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soru-
                                     ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
                                     ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
                                     SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                                     amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                                     farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek çalışmalar yapılabilir.
                                     SF2: Öğrencilere her bir adımı detaylı bir şekilde göstererek ve uygulama fır-
                                     satı vererek öğretim süreci kademeli olarak ilerletilebilir. SF3: Öğrencilerin
         Süreç                       duyusal yeteneklerini artıracak şekilde farklı duyusal öğrenme teknikleri en-
                                     tegre edilebilir. Örneğin, geometrik şekillerin dokunulabilir modellerini kulla-
                                     narak hem görsel hem de dokunsal öğrenme desteklenebilir.

                                     SF4: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için etkinlikler sırasında kullanılan dilin
                                     basitleştirilmesi ve öğretimin olabildiğince görseller üzerinden somutlaştırı-
                                     larak yapılması önerilebilir.





                                                                                                         55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60