Page 54 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     •   Etkinlikler ve projeler için öğrenciler arası işbirliği ve grup çalışması des-
                                        teklenebilir (ÜF5).
                                     •   Öğrencilere  yönelik  öğrenme  süreçlerini  bireyselleştirmek  amacıyla,
                                        kendi hızlarında ilerleyebilecekleri öz-yönlendirilmiş öğrenme modülleri
                                        geliştirilebilir (ÜF6).

                                     •   Öğrencilerden interaktif algoritma tasarımı çalışmaları yapmaları iste-
                                        nebilir (ÜF7).

                                     Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •   Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme
                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
                                        natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                     •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
                                        zılı, görsel vb.)
                                     •   Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (yaratıcı projeler, uygulamalı gö-
         Kullanılan Evrensel Tasarım    revler vb.)
         Ögeleri
                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.

                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
                                        teraktif uygulamalar vb.)

                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                        ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme

                                     •   Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere
                                        yapılandırılmış rehberlik sunma

                                     •    Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırma

































    54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59