Page 54 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Etkinlikler ve projeler için öğrenciler arası işbirliği ve grup çalışması des-
teklenebilir (ÜF5).
• Öğrencilere yönelik öğrenme süreçlerini bireyselleştirmek amacıyla,
kendi hızlarında ilerleyebilecekleri öz-yönlendirilmiş öğrenme modülleri
geliştirilebilir (ÜF6).
• Öğrencilerden interaktif algoritma tasarımı çalışmaları yapmaları iste-
nebilir (ÜF7).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
zılı, görsel vb.)
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (yaratıcı projeler, uygulamalı gö-
Kullanılan Evrensel Tasarım revler vb.)
Ögeleri
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
teraktif uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
• Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere
yapılandırılmış rehberlik sunma
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırma
54