Page 49 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 6
TEMA: ALGORİTMA VE BİLİŞİM
Etkinliğe Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları MAT.9.3.1. Algoritma temelli yaklaşımlarla problem çözebilme
a) Problem durumlarında temsillerle (liste, tablo, çizge, akış şeması, algorit-
mik doğal dil, sözde kod gibi) matematiksel yapılar arasındaki ilişkileri be-
lirler.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Problem durumlarındaki sözel, görsel veya cebirsel İfadeleri algoritmik
Birimleri
dile dönüştürür.
c) Karşılaşılan problem durumlarında algoritma temelli bir çözüm stratejisi
oluşturur.
Ön Koşul Beceriler/Temel • Bölünen, bölen, bölüm ve kalan kavramlarını ayırt eder.
Kabuller • Doğal sayılarda bölünebilme kurallarıyla işlemler yapar.
• Problem durumlarında temsillerle (liste, tablo, çizge, akış şeması, algo-
ritmik doğal dil, sözde kod gibi) matematiksel yapılar arasındaki ilişkileri
belirleme de zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Problem durumlarındaki sözel, görsel veya cebirsel ifadeleri algoritmik
İhtiyaçları
dile dönüştürme de sorun yaşayabilir.
• Karşılaşılan problem durumlarında algoritma temelli bir çözüm stratejisi
oluşturma da sorun yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kağıtlarındaki soru-
ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
İF2: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
İçerik
oluşturmak amacı ile paylaşım yapılabilir.
İF3: Görsel programlama dilleri kullanarak öğrencilere kodlama temelleri
öğretilebilir. Blok tabanlı kodlama araçları kullanılarak öğrencilerin kendi in-
teraktif hikâyelerini veya oyunlarını tasarlamaları sağlanabilir. Bu, özellikle
kodlamaya yeni başlayan öğrenciler için motivasyon artırıcı ve eğitici olabilir.
49