Page 49 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 6


        TEMA: ALGORİTMA VE BİLİŞİM

         Etkinliğe Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları           MAT.9.3.1. Algoritma temelli yaklaşımlarla problem çözebilme



                                     a) Problem durumlarında temsillerle (liste, tablo, çizge, akış şeması, algorit-
                                     mik doğal dil, sözde kod gibi) matematiksel yapılar arasındaki ilişkileri be-
                                     lirler.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b)  Problem  durumlarındaki  sözel,  görsel  veya  cebirsel  İfadeleri  algoritmik
         Birimleri
                                     dile dönüştürür.
                                     c) Karşılaşılan problem durumlarında algoritma temelli bir çözüm stratejisi
                                     oluşturur.




         Ön Koşul Beceriler/Temel    •   Bölünen, bölen, bölüm ve kalan kavramlarını ayırt eder.
         Kabuller                    •   Doğal sayılarda bölünebilme kurallarıyla işlemler yapar.


                                     •   Problem durumlarında temsillerle (liste, tablo, çizge, akış şeması, algo-
                                         ritmik doğal dil, sözde kod gibi) matematiksel yapılar arasındaki ilişkileri
                                         belirleme de zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci          •   Problem durumlarındaki sözel, görsel veya cebirsel ifadeleri algoritmik
         İhtiyaçları
                                         dile dönüştürme de sorun yaşayabilir.
                                     •   Karşılaşılan problem durumlarında algoritma temelli bir çözüm stratejisi
                                         oluşturma da sorun yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları



                                     İF1: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kağıtlarındaki soru-
                                     ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
                                     ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
                                     İF2: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
         İçerik
                                     oluşturmak amacı ile  paylaşım yapılabilir.
                                     İF3:  Görsel  programlama  dilleri  kullanarak  öğrencilere  kodlama  temelleri
                                     öğretilebilir. Blok tabanlı kodlama araçları kullanılarak öğrencilerin kendi in-
                                     teraktif hikâyelerini veya oyunlarını tasarlamaları sağlanabilir. Bu, özellikle
                                     kodlamaya yeni başlayan öğrenciler için motivasyon artırıcı ve eğitici olabilir.










                                                                                                         49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54