Page 46 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Sıralı Görevler Listesi
                                     1.  Tablo üzerinde x ve y eksenlerini göstermeleri istenir.

                                     2.  Tabloyu numaralandırmaları istenir.
                                     3.  Öğrencilerin sıfır noktasından başlayarak köşegenleri göstermeleri
                                         istenir.
                                     4.  Köşegenleri birleştirerek etkinliklerde verilen şekilde doğruyu çizmeleri
                                         istenir.
                                     5.  Denklemde x değeri yerine farklı sayılar yazılarak (x,y) sıralı ikilileri
                                         oluşturulur.


                                     İşlem 1:  y=x

                                     Öğrencilerden birim karelerden oluşmuş 10x10 kare üzerinde en soldaki di-
                                     key kesite y, ve en alttaki yatay kesite ise x yazmaları istenir. Öğrenciler sıfır
                                     noktasından başlayarak,( 1,1), (2,2) (3,3), (4,4)… noktalarında köşegenleri
                                     birleştirecek şekilde (10,10) noktasına kadar çizgi çizer. Bu şekilde öğrenciler
                                     y=x doğrusu çizmiş olur.


                                                             y











                                                                                x
                                     İşlem 2: y=x+b

                                     Öğrencilerden birim karelerden oluşmuş 10x10 kare üzerinde en soldaki di-
                                     key kesite y, ve en alttaki yatay kesite ise x yazmaları istenir. Öğrenciler sı-
                                     fır noktasından başlayarak, başlangıç noktası 2’den başlayarak (0,2), (1,3),
                                     (2,4), (3,5)… noktalarında köşegenleri birleştirecek şekilde (8,10) noktasına
                                     kadar çizgi çizer.  Öğrenciler y=x+2 doğrusunu çizmiş olur.


                                                             y











                                                                                x





    46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51