Page 43 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 43

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 5


        TEMA: SAYILAR
                                     MAT.9.2.1.  Gerçek  sayılarda  f(x)  =  x  şeklinde  tanımlı  doğrusal  re-
         Etkinliğe Dönüştürülecek    ferans  fonksiyonunun  nitel  özellikleri  ile  bu  fonksiyondan  türetilen
         Öğrenme Çıktıları           g(x) = a ∙ f(x ± r) ± k, (a, r, k ∈ R, a≠0) doğrusal fonksiyonların nitel özelliklerine
                                     ilişkin matematiksel muhakeme yapabilme
                                     a) Doğrusal  referans fonksiyonu grafik veya cebirsel temsili üzerinde yapılan
                                     işlemlerle diğer doğrusal fonksiyonlara dönüştürür.
         Basamaklandırılmış Bilgi    b) Doğrusal referans fonksiyon ile elde ettiği doğrusal fonksiyonların grafik
         Birimleri                   ve cebirsel temsilleri arasındaki ilişkiyi ifade eder.
                                     c)  Varsayımlarına  dayalı  olarak  doğrusal  fonksiyonların  nitel  özelliklerine
                                     ilişkin örüntüleri (cebirsel, sayısal  veya grafiksel) geneller.
                                     •   Öğrenciler dik koordinat sistemini tanır.
         Ön Koşul Beceriler/Temel
         Kabuller                    •   Dik koordinat sistemi üzerinde sıfır noktasını ,  pozitif ile negatif değer-
                                         leri gösterir.
                                     •   Gerçek sayılarda tanımlı f(x) = x referans fonksiyonunu grafik veya cebir-
                                         sel temsili üzerinde yapılan işlemlerle f(x) = ax + b doğrusal fonksiyonla-
         Tema Bazlı Öğrenci              rına dönüştürme de zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları                 •   Gerçek sayılarda tanımlı f(x) = x referans fonksiyonu ile doğrusal fonksi-
                                         yonların grafik ve cebirsel temsilleri arasındaki ilişkiyi ifade etmede zor-
                                         luk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                                     İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
                                     platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Çoklu ortam içerikleri, ders anla-
                                     tımlarına dâhil edilebilir. Öğrencilere sunulan bilgiler, video, animasyon ve
                                     interaktif grafiklerle desteklenerek öğrenme deneyimi zenginleştirilebilir. Bu
         İçerik                      sayede, görsel ve işitsel öğrenme stillerine sahip öğrenciler daha etkin bir şe-
                                     kilde ders materyalleri ile etkileşim kurabilir.

                                     İF2: Öğretmen, öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soru-
                                     ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
                                     ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
                                     SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                                     amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                                     farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek koordinat sistemi bulma ça-
         Süreç
                                     lışması yapılabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için etkinlikler sırasında
                                     kullanılan dilin basitleştirilmesi ve öğretimin olabildiğince görseller üzerin-
                                     den somutlaştırılarak yapılması önerilebilir.








                                                                                                         43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48