Page 43 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 43
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 5
TEMA: SAYILAR
MAT.9.2.1. Gerçek sayılarda f(x) = x şeklinde tanımlı doğrusal re-
Etkinliğe Dönüştürülecek ferans fonksiyonunun nitel özellikleri ile bu fonksiyondan türetilen
Öğrenme Çıktıları g(x) = a ∙ f(x ± r) ± k, (a, r, k ∈ R, a≠0) doğrusal fonksiyonların nitel özelliklerine
ilişkin matematiksel muhakeme yapabilme
a) Doğrusal referans fonksiyonu grafik veya cebirsel temsili üzerinde yapılan
işlemlerle diğer doğrusal fonksiyonlara dönüştürür.
Basamaklandırılmış Bilgi b) Doğrusal referans fonksiyon ile elde ettiği doğrusal fonksiyonların grafik
Birimleri ve cebirsel temsilleri arasındaki ilişkiyi ifade eder.
c) Varsayımlarına dayalı olarak doğrusal fonksiyonların nitel özelliklerine
ilişkin örüntüleri (cebirsel, sayısal veya grafiksel) geneller.
• Öğrenciler dik koordinat sistemini tanır.
Ön Koşul Beceriler/Temel
Kabuller • Dik koordinat sistemi üzerinde sıfır noktasını , pozitif ile negatif değer-
leri gösterir.
• Gerçek sayılarda tanımlı f(x) = x referans fonksiyonunu grafik veya cebir-
sel temsili üzerinde yapılan işlemlerle f(x) = ax + b doğrusal fonksiyonla-
Tema Bazlı Öğrenci rına dönüştürme de zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları • Gerçek sayılarda tanımlı f(x) = x referans fonksiyonu ile doğrusal fonksi-
yonların grafik ve cebirsel temsilleri arasındaki ilişkiyi ifade etmede zor-
luk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Çoklu ortam içerikleri, ders anla-
tımlarına dâhil edilebilir. Öğrencilere sunulan bilgiler, video, animasyon ve
interaktif grafiklerle desteklenerek öğrenme deneyimi zenginleştirilebilir. Bu
İçerik sayede, görsel ve işitsel öğrenme stillerine sahip öğrenciler daha etkin bir şe-
kilde ders materyalleri ile etkileşim kurabilir.
İF2: Öğretmen, öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soru-
ları çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için
yönergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenci-
ler için kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrim içi eğitim platformları eşliğinde ek koordinat sistemi bulma ça-
Süreç
lışması yapılabilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için etkinlikler sırasında
kullanılan dilin basitleştirilmesi ve öğretimin olabildiğince görseller üzerin-
den somutlaştırılarak yapılması önerilebilir.
43