Page 45 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                DOĞRUSAL GERÇEKLİK
         Konu                        Doğrusal Fonksiyonlar Oluşturabilme
                                     x ve y koordinatlarını bulma
                                     Verilen koordinatları koordinat sisteminde gösterme
         Öğrenme Hedefleri
                                     Verilen koordinatlara göre doğrusal denklem yazabilme
                                     Doğrusal denklemi kullanarak problem çözme
                                     •  Etkileşimli tahta
         Materyaller
                                     •  Çalışma kâğıdı
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte; gösterip yaptırma ve özetleme yöntemleri kullanılmıştır.

                                     Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanmasında öncelikle öğretmen işlemleri
                                     gösterir ardından öğrencilerden yapmaları ister. Bu sırada örnek bir soru öğ-
                                     retmen tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım adım çözülür.
         Etkinlik Açıklaması         Ardından öğretmen öğrencilere boş çalışma kâğıtlarını dağıtır ve kendilerine
                                     yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yanıtlarken bu çalışma kâğıtlarını kul-
                                     lanmaları gerektiğini söyler.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
                                     Öğretmen, ısınma etkinliği ve öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için derse
                                     bir etkinlik ile başlar.  “Bilmeyen birine okulumuzun yerini  nasıl tarif edersiniz?”
                                     sorusunu öğrencilere yönelterek seçtiği birkaç öğrenciden soruya yanıt verme-
                                     sini ister.  Ardından öğrencilere bunu bulmanın daha kolay bir yolu olduğunu
                                     söyleyerek  etkileşimli  tahta  üzerinden  çevrimiçi  bir  harita  açar.  Sonrasında
                                     öğrencilere her yerin bu harita üzerinde bir koordinatı olduğunu ve yönümüzü
                                     bunlar sayesinde daha kolay bulabileceğimizi anlatır. Ardından öğrencilerden
                                     koordinatları  kullanarak  okulun  yerini  tarif  etmelerini  ister.  Öğrencilere  2-3
                                     dakika düşünmesi süresi verir ve ardından yanıtlamaya gönüllü olan birkaç
                                     öğrenciden yanıtları sınıfa söylemesini ister. Eğer öğrencilerden doğru yanıt
                                     gelmez ise doğru yanıt öğretmen tarafından sınıfa sunulur (İF1). Sonrasında
                                     öğretmen bugün sizlerle koordinat sistemini tanıyacağız. Bunu öğrendiğinizde
         Uygulama Aşamaları          harita üzerinden artık istediğiniz konumu bulabileceksiniz diyerek konuya giriş
                                     yapar. Bu aşamada öncelikle öğretmen koordinat sisteminde y ekseninin ordi-
                                     nat, x ekseninin apsis olduğunu söyler ve x,y eksenlerini etkileşimli tahta üzerin-
                                     den öğrencilere gösterir. Sonrasında konuya ilişkin etkinliğe başlar.

                                     Bu etkinlikte öğrenciler y=x, y=ax ile y=x+b, y=ax+b doğrusal fonksiyonları ile
                                     aşağıda belirtilen etkinlikleri yapacaklardır (SF1). Etkinliğin uygulanması sıra-
                                     sında öncelikle öğretmen işlemleri gösterir ardından öğrencilerden yapmaları
                                     istenir. Bu sırada örnek bir soru öğretmen tarafından öğrencilere doğru modeli
                                     sunmak için adım adım çözülür. Ardından öğretmen öğrencilere boş çalışma kâ-
                                     ğıtlarını dağıtır ve kendilerine yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yanıtlar-
                                     ken bu çalışma kâğıtlarını kullanmaları gerektiğini söyler. Sonrasında etkileşimli
                                     tahtadan sıralı işlem basamaklarını açar ve öğrencilere tüm işlemleri yaparken
                                     aşağıdaki görev listesini sırasıyla takip etmelerini ister (SF2).


                                                                                                         45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50