Page 45 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı DOĞRUSAL GERÇEKLİK
Konu Doğrusal Fonksiyonlar Oluşturabilme
x ve y koordinatlarını bulma
Verilen koordinatları koordinat sisteminde gösterme
Öğrenme Hedefleri
Verilen koordinatlara göre doğrusal denklem yazabilme
Doğrusal denklemi kullanarak problem çözme
• Etkileşimli tahta
Materyaller
• Çalışma kâğıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; gösterip yaptırma ve özetleme yöntemleri kullanılmıştır.
Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanmasında öncelikle öğretmen işlemleri
gösterir ardından öğrencilerden yapmaları ister. Bu sırada örnek bir soru öğ-
retmen tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım adım çözülür.
Etkinlik Açıklaması Ardından öğretmen öğrencilere boş çalışma kâğıtlarını dağıtır ve kendilerine
yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yanıtlarken bu çalışma kâğıtlarını kul-
lanmaları gerektiğini söyler.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Öğretmen, ısınma etkinliği ve öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için derse
bir etkinlik ile başlar. “Bilmeyen birine okulumuzun yerini nasıl tarif edersiniz?”
sorusunu öğrencilere yönelterek seçtiği birkaç öğrenciden soruya yanıt verme-
sini ister. Ardından öğrencilere bunu bulmanın daha kolay bir yolu olduğunu
söyleyerek etkileşimli tahta üzerinden çevrimiçi bir harita açar. Sonrasında
öğrencilere her yerin bu harita üzerinde bir koordinatı olduğunu ve yönümüzü
bunlar sayesinde daha kolay bulabileceğimizi anlatır. Ardından öğrencilerden
koordinatları kullanarak okulun yerini tarif etmelerini ister. Öğrencilere 2-3
dakika düşünmesi süresi verir ve ardından yanıtlamaya gönüllü olan birkaç
öğrenciden yanıtları sınıfa söylemesini ister. Eğer öğrencilerden doğru yanıt
gelmez ise doğru yanıt öğretmen tarafından sınıfa sunulur (İF1). Sonrasında
öğretmen bugün sizlerle koordinat sistemini tanıyacağız. Bunu öğrendiğinizde
Uygulama Aşamaları harita üzerinden artık istediğiniz konumu bulabileceksiniz diyerek konuya giriş
yapar. Bu aşamada öncelikle öğretmen koordinat sisteminde y ekseninin ordi-
nat, x ekseninin apsis olduğunu söyler ve x,y eksenlerini etkileşimli tahta üzerin-
den öğrencilere gösterir. Sonrasında konuya ilişkin etkinliğe başlar.
Bu etkinlikte öğrenciler y=x, y=ax ile y=x+b, y=ax+b doğrusal fonksiyonları ile
aşağıda belirtilen etkinlikleri yapacaklardır (SF1). Etkinliğin uygulanması sıra-
sında öncelikle öğretmen işlemleri gösterir ardından öğrencilerden yapmaları
istenir. Bu sırada örnek bir soru öğretmen tarafından öğrencilere doğru modeli
sunmak için adım adım çözülür. Ardından öğretmen öğrencilere boş çalışma kâ-
ğıtlarını dağıtır ve kendilerine yeni işlemler vereceğini ve bu işlemleri yanıtlar-
ken bu çalışma kâğıtlarını kullanmaları gerektiğini söyler. Sonrasında etkileşimli
tahtadan sıralı işlem basamaklarını açar ve öğrencilere tüm işlemleri yaparken
aşağıdaki görev listesini sırasıyla takip etmelerini ister (SF2).
45