Page 40 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Sembolik Dünya

                                     Gerçek sayıların işlem özelliklerini ve özdeşlikleri cebirsel sembollerle göste-
         Konu
                                     rir.

                                     Gerçek sayıların işlem özelliklerini gözlemleme
         Öğrenme Hedefleri
                                     Gerçek sayıların işlem özelliklerinin cebirsel karşılıklarını tespit etme

                                     •  Etkileşimli tahta

                                     •  Çevrim içi uygulamalar
         Materyaller                 •  Karton
                                     •  Kavram haritası

                                     •  Çalışma kâğıdı
                                     2 ders saati
         Süre

                                     Bu etkinlikte; performansa dayalı grup öğretimi, doğrudan anlatım ve özet-
                                     leme yöntemleri kullanılmıştır.
                                     Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Öğrenciler, öğretmenin yönlendirme-
                                     siyle  farklı  hazır  bulunuşluk  düzeyinde  bir  araya  gelecek  şekilde  homojen
                                     olarak gruplara ayrılır. Gruplara ayrılan öğrencilere değişme, birleşme, da-
                                     ğılma kavramları ile ilgili sorular sorulur.
         Etkinlik Açıklaması         Doğrudan Anlatım: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından her bir
                                     alt dalın temel kavramları ve çalışma alanları kısaca açıklanır ve birer örnek
                                     verilir.

                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
                                     rencilere özetler.



                                     Öncelikle öğretmen etkinliğin başında “Sayı kümelerinde toplama, çıkarma
                                     ve çarpma işlemlerinin özellikleri ile ilgili aklınıza ne geliyor?” sorusunu yönel-
                                     terek gelen cevaplara göre öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine karar
                                     verir. Öğretmen, gözlemlerinin sonucunda benzer hazır bulunuşluk düzeyinde
                                     olan öğrencileri bir araya getirerek homojen gruplara ayrılır (SF1). Gruplara
                                     ayrılan öğrencilere değişme, birleşme, dağılma kavramları ile ilgili sorular so-
                                     rulur. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için EBA ya da OGM platformlarında
         Uygulama Aşamaları          konuya ilişkin videolar dersin akışına eklenir (İF1, SF2, SF3).
                                     Öğretmen toplama, çıkarma ve çarpma işleminin özelliklerini (değişme, bir-
                                     leşme, dağılma) öğrencilerin kavradığına emin olduktan sonra gerçek sayı-
                                     ları temsilen a ve b harflerini kullanarak tam kare özdeşliğini aşağıdaki ör-
                                     nekte olduğu gibi gösterir.





    40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45