Page 40 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Sembolik Dünya
Gerçek sayıların işlem özelliklerini ve özdeşlikleri cebirsel sembollerle göste-
Konu
rir.
Gerçek sayıların işlem özelliklerini gözlemleme
Öğrenme Hedefleri
Gerçek sayıların işlem özelliklerinin cebirsel karşılıklarını tespit etme
• Etkileşimli tahta
• Çevrim içi uygulamalar
Materyaller • Karton
• Kavram haritası
• Çalışma kâğıdı
2 ders saati
Süre
Bu etkinlikte; performansa dayalı grup öğretimi, doğrudan anlatım ve özet-
leme yöntemleri kullanılmıştır.
Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Öğrenciler, öğretmenin yönlendirme-
siyle farklı hazır bulunuşluk düzeyinde bir araya gelecek şekilde homojen
olarak gruplara ayrılır. Gruplara ayrılan öğrencilere değişme, birleşme, da-
ğılma kavramları ile ilgili sorular sorulur.
Etkinlik Açıklaması Doğrudan Anlatım: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından her bir
alt dalın temel kavramları ve çalışma alanları kısaca açıklanır ve birer örnek
verilir.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
rencilere özetler.
Öncelikle öğretmen etkinliğin başında “Sayı kümelerinde toplama, çıkarma
ve çarpma işlemlerinin özellikleri ile ilgili aklınıza ne geliyor?” sorusunu yönel-
terek gelen cevaplara göre öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine karar
verir. Öğretmen, gözlemlerinin sonucunda benzer hazır bulunuşluk düzeyinde
olan öğrencileri bir araya getirerek homojen gruplara ayrılır (SF1). Gruplara
ayrılan öğrencilere değişme, birleşme, dağılma kavramları ile ilgili sorular so-
rulur. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için EBA ya da OGM platformlarında
Uygulama Aşamaları konuya ilişkin videolar dersin akışına eklenir (İF1, SF2, SF3).
Öğretmen toplama, çıkarma ve çarpma işleminin özelliklerini (değişme, bir-
leşme, dağılma) öğrencilerin kavradığına emin olduktan sonra gerçek sayı-
ları temsilen a ve b harflerini kullanarak tam kare özdeşliğini aşağıdaki ör-
nekte olduğu gibi gösterir.
40