Page 35 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğretmen, öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için derse bir soru ile başlar.
                                     Öğretmen öncelikle tahtaya  ℕ, ℤ, ℚ, ℚ', ℝ sembollerini yazarak bu sembol-
                                     lerin hangi sayı kümesine ait olduğunu öğrencilere sorarak hatırlatır. Öğren-
                                     cilerin cevaplarından sonra  hatırlayamadıkları semboller ve sayı kümelerini
                                     ; öğretmen OGM Materyal ve EBA platformlarından yararlanarak  hatırla-
                                     malarını sağlar.








                                                                                     İrrasyonel
                                                                                     Sayılar (ℚ')
                                                         Doğal
                                                         Sayılar (ℕ)




                                                       Tam Sayılar (ℤ)




                                                 Rasyonel Sayılar (ℚ)

         Uygulama Aşamaları
                                                           Gerçek (Gerçel) Sayılar (ℝ)







                                     Öğretmen sayı kümeleri arasındaki ilişkiyi yukarıdaki venn şemasını öğren-
                                     cilerle beraber soru cevap şeklinde ilerleyerek açıklar. Etkileşimli tahta üze-
                                     rinde verilen şemada  sayı kümeleri farklı renkler seçilerek  gösterilir. Her sayı
                                     kümesine ait özellikler öğretmen tarafından ders öncesinde hazırlanan ör-
                                     nek sorular üzerinde gösterilerek vurgulanır (SF1).

                                     Öğretmen öğrencilerin düzeyine uygun olarak konuyu pekiştirici etkinlikler
                                     yaptıktan sonra, öğrencilere örnek soruların yer aldığı çalışma kağıdını da-
                                     ğıtır , öğretmen desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için görsel ve işitsel mater-
                                     yallerini çeşitlendirebilir (İF1). Etkileşimli tahta ve çevrimiçi uygulamalardan
                                     kümeler oluşturulmuş farklı örnekler öğrencilere sunularak (farklı sayılar ve-
                                     rilerek, bu sayıların hangi sayı kümesine ait olduğunu bulmaları sağlanarak)
                                     öğrencilerin öğretmen ile birlikte soruları çözmesi sağlanır (İF4, SF2).














                                                                                                         35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40