Page 35 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen, öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için derse bir soru ile başlar.
Öğretmen öncelikle tahtaya ℕ, ℤ, ℚ, ℚ', ℝ sembollerini yazarak bu sembol-
lerin hangi sayı kümesine ait olduğunu öğrencilere sorarak hatırlatır. Öğren-
cilerin cevaplarından sonra hatırlayamadıkları semboller ve sayı kümelerini
; öğretmen OGM Materyal ve EBA platformlarından yararlanarak hatırla-
malarını sağlar.
İrrasyonel
Sayılar (ℚ')
Doğal
Sayılar (ℕ)
Tam Sayılar (ℤ)
Rasyonel Sayılar (ℚ)
Uygulama Aşamaları
Gerçek (Gerçel) Sayılar (ℝ)
Öğretmen sayı kümeleri arasındaki ilişkiyi yukarıdaki venn şemasını öğren-
cilerle beraber soru cevap şeklinde ilerleyerek açıklar. Etkileşimli tahta üze-
rinde verilen şemada sayı kümeleri farklı renkler seçilerek gösterilir. Her sayı
kümesine ait özellikler öğretmen tarafından ders öncesinde hazırlanan ör-
nek sorular üzerinde gösterilerek vurgulanır (SF1).
Öğretmen öğrencilerin düzeyine uygun olarak konuyu pekiştirici etkinlikler
yaptıktan sonra, öğrencilere örnek soruların yer aldığı çalışma kağıdını da-
ğıtır , öğretmen desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için görsel ve işitsel mater-
yallerini çeşitlendirebilir (İF1). Etkileşimli tahta ve çevrimiçi uygulamalardan
kümeler oluşturulmuş farklı örnekler öğrencilere sunularak (farklı sayılar ve-
rilerek, bu sayıların hangi sayı kümesine ait olduğunu bulmaları sağlanarak)
öğrencilerin öğretmen ile birlikte soruları çözmesi sağlanır (İF4, SF2).
35