Page 31 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen gruplara soruları yönlendirdikten sonra her gruptan 1. ya da 3.
öğrencilerin cevap vermesini ister. Gruplarda herhangi bir doğru cevap gel-
mediğinde öğrenciler gruplarındaki arkadaşlarından destek alabilir. Öğret-
men öğrencilerin doğru yanıtı açıklayarak göstermesini sağlar. Doğru yanıt
veremeyecek öğrenciler için işbirlikçi öğretim yöntemini kullanarak grup içe-
risinde akran desteğinden faydalanır. Etkileşimli tahta uygulamasının ardın-
dan öğrenilen bilgilerin pekişmesine yönelik ek örnekler OGM materyal veya
EBA portallarından açılarak paylaşım yapılabilir (İF1, SF3).
Öğretmen dersin sonunda, üslü sayıların nitel özelliklerini ve süreçte yer
alan önemli noktaları ve birbiri ile olan ilişkilerini etkileşimli tahta üzerinden
öğrencilere özetler (İF2).
Her gruba yönelik (performans temelli gruplar) o grupta ele alınan konuları
temel alacak çalışma kağıtları sunularak öğrencilerin kendi performanslarını
öz değerlendirme formuyla değerlendirmeleri istenir (ÜF1).
Değerlendirme
Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
lendirir (ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme
• Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli
öğrenme araçlarını kullanma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma ( uzatılmış zaman, alter-
natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
Kullanılan Evrensel Tasarım • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma ( sözlü, ya-
Ögeleri zılı, görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişiminde esneklik sağlama (dijital kopyalar,
interaktif uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme.
• Değerlendirmede çeşitliliği sağlama ( yaratıcı projeler, uygulamalı gö-
revler vb.)
31