Page 27 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 2
TEMA: SAYILAR
Etkinliğe MAT.9.1.1. Gerçek sayıların üslü ve köklü gösterimleri ile yapılan işlemlere dair mu-
Dönüştürülecek hakeme yapabilme
Öğrenme Hedefleri
a) Üslü ve köklü gösterimler ile ilgili önermelerin kullanışlılığını problem durumla-
Basamaklandırılmış rında değerlendirir.
Bilgi Birimleri
b) Üslü ve köklü gösterimler ile ilgili matematiksel doğrulama yöntemlerini kullanır.
Öğrenciler, ondalık gösterim ile verilen sayılarla toplama, çıkarma, çarpma ve böl-
me işlemleri yapar.
Ön Koşul Beceriler/ Ondalık gösterimlerin basamak değerlerini belirler.
Temel Kabuller
Tam sayılar ve rasyonel sayılarda toplama ve çarpma işlemlerinin değişme, birleş-
me, etkisiz eleman, yutan eleman özelliklerini ayırt eder.
Üslü gösterimler ile ilgili önermelerin kullanışlılığını problem durumlarında değer-
Tema Bazlı Öğrenci lendirmede zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları Üslü gösterimler ile ilgili matematiksel doğrulama yöntemlerini kullanmada zorluk
yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
oluşturmak amacı ile OGM materyal veya EBA portalları açılarak paylaşım
yapılabilir. Etkileşimli tahta gösterimlerinden sonra öğrencilere yönelik interaktif
çalışma sayfaları sunulabilir. Bu sayfalar, öğrencilerin öğrendikleri konuları
uygulamalı bir şekilde pekiştirmelerine ve anında geri bildirim almalarına olanak
tanır.
İçerik
İF2: Öğretmen, öğrencilerin üslü ifadeler ve köklü sayılar gibi matematiksel
kavramlar arasındaki ilişkileri görselleştirmelerine olanak tanımak için kavramsal
haritalar sunar. Bu haritalar, öğrencilerin ders içeriğini daha sistemli bir şekilde
öğrenmelerine ve bilgiler arası bağlantılar kurmalarına yardımcı olabilir.
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım sırasında ipuçları sunarak öğren-
cilerin sürece aktif katılımını sağlayabilir. Etkileşimli tahtada görsellerle destekle-
nen sunumlar hazırlanarak, öğrenciler küçük gruplar hâlinde bu görseller üzerin-
den tartışmalar yapabilirler.
SF2: İş birlikli öğrenme sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrenciler birlikte bir grup
Süreç
yapılarak o gruba yönelik ek öğretimler/etkinlikler/dersler yapılabilir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için öğretmenlerin etkileşimli tahta veya tab-
let gibi teknolojik araçlar kullanarak ders anlatımı sırasında öğrencilere gerçek
zamanlı geri bildirim sağlaması önerilir. Bu sayede öğrencilerin anlaşılması zor
kavramları hemen çözümleyebilir ve dersi daha etkili bir şekilde takip etmeleri sağ-
lanabilir.
27