Page 27 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 2


        TEMA: SAYILAR
         Etkinliğe             MAT.9.1.1. Gerçek sayıların üslü ve köklü gösterimleri ile yapılan işlemlere dair mu-
         Dönüştürülecek        hakeme yapabilme
         Öğrenme  Hedefleri

                               a) Üslü ve köklü gösterimler ile ilgili önermelerin kullanışlılığını problem durumla-
         Basamaklandırılmış    rında değerlendirir.
         Bilgi Birimleri
                               b) Üslü ve köklü gösterimler ile ilgili matematiksel doğrulama yöntemlerini kullanır.
                               Öğrenciler, ondalık gösterim ile verilen sayılarla toplama, çıkarma, çarpma ve böl-
                               me işlemleri yapar.
         Ön Koşul Beceriler/   Ondalık gösterimlerin basamak değerlerini belirler.
         Temel Kabuller
                               Tam sayılar ve rasyonel sayılarda toplama ve çarpma işlemlerinin değişme, birleş-
                               me, etkisiz eleman, yutan eleman özelliklerini ayırt eder.


                               Üslü gösterimler ile ilgili önermelerin kullanışlılığını problem durumlarında değer-
         Tema Bazlı Öğrenci    lendirmede zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları           Üslü gösterimler ile ilgili matematiksel doğrulama yöntemlerini kullanmada zorluk
                               yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1:  Etkileşimli  tahta  gösteriminin  ardından  öğrenilen  bilgilere  ek  bir  örnek
                               oluşturmak  amacı  ile  OGM  materyal  veya  EBA  portalları  açılarak  paylaşım
                               yapılabilir. Etkileşimli tahta gösterimlerinden sonra öğrencilere yönelik interaktif
                               çalışma  sayfaları  sunulabilir.  Bu  sayfalar,  öğrencilerin  öğrendikleri  konuları
                               uygulamalı bir şekilde pekiştirmelerine ve anında geri bildirim almalarına olanak
                               tanır.
         İçerik
                               İF2:  Öğretmen,  öğrencilerin  üslü  ifadeler  ve  köklü  sayılar  gibi  matematiksel
                               kavramlar arasındaki ilişkileri görselleştirmelerine olanak tanımak için kavramsal
                               haritalar  sunar.  Bu  haritalar,  öğrencilerin  ders  içeriğini  daha  sistemli  bir  şekilde
                               öğrenmelerine ve bilgiler arası bağlantılar kurmalarına yardımcı olabilir.



                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım sırasında ipuçları sunarak öğren-
                               cilerin sürece aktif katılımını sağlayabilir. Etkileşimli tahtada görsellerle destekle-
                               nen sunumlar hazırlanarak, öğrenciler küçük gruplar hâlinde bu görseller üzerin-
                               den tartışmalar yapabilirler.

                               SF2: İş birlikli öğrenme sürecinde desteğe ihtiyacı olan öğrenciler birlikte bir grup
         Süreç
                               yapılarak o gruba yönelik ek öğretimler/etkinlikler/dersler yapılabilir.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için öğretmenlerin etkileşimli tahta veya tab-
                               let  gibi  teknolojik  araçlar  kullanarak  ders  anlatımı  sırasında  öğrencilere  gerçek
                               zamanlı  geri  bildirim  sağlaması  önerilir.  Bu  sayede  öğrencilerin  anlaşılması  zor
                               kavramları hemen çözümleyebilir ve dersi daha etkili bir şekilde takip etmeleri sağ-
                               lanabilir.



                                                                                                         27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32