Page 22 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için beyin fırtınası sırasında ipuçları sunarak
öğrencilerin sürece aktif katılımını sağlayabilir. Etkinlik sırasında kullanılan beyin
fırtınası yöntemi dikkate alınarak, öğretmen ders konularını içeren senaryolar ha-
zırlayabilirler. Öğrenciler, bu senaryoları rol yapma aktiviteleri ile canlandırırken
öğrenilen kavramları gerçek yaşam bağlamlarında uygulama fırsatı bulabilirler.
Bu yöntem, özellikle soyut matematik kavramlarını somutlaştırarak öğrencilerin
konuyu daha iyi kavramalarını sağlar.
SF2: Grupların bir araya getirilmesinin ardından gruptaki her bir öğrencinin kendi
grubundaki çalışmayla ilgili bir ifadeyi sınıfla paylaşması istenebilir. Desteğe ihti-
yacı olan öğrenciler için grup tarafından hazırlanmış notlardan veya öğretmenin
vereceği ipuçlarından faydalanması sağlanabilir.
SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak ama-
Süreç cıyla etkileşimli tahtadan içerisinde temel kavramlara ilişkin görsellerin yer aldığı
bir sunum veya infografik paylaşılabilir.
SF4:Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler gereksinim duyduğu desteğin düzeyine göre
farklı gruplara yerleştirilebilir.
SF5: İş birlikli öğretim yöntemlerinden faydalanarak öğretmen, ders içinde görsel
destekli tartışma platformları oluşturabilir. Bu platformlar, öğrencilerin ders ma-
teryallerini tartışmalarına ve fikir alışverişinde bulunmalarına olanak tanır, böylece
derse olan katılımları artar ve öğrenme süreçleri pekişir.
SF6: Öğretmen, ders boyunca öğrencilere anlık geri bildirimler sağlayan interaktif
oturumlar düzenleyebilir. Bu oturumlar, öğrencilerin ders içeriklerini anlama dü-
zeylerini sürekli olarak değerlendirir ve gerektiğinde hemen müdahale edilmesine
olanak tanır.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
larına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
ÜF2: Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını ve talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değerlen-
direbilir. Öğretmen bu noktada etkinlik içerisindeki adımların her birinin yer aldığı
kendini değerlendirme formunu öğrencilere dağıtarak değerlendirme yapmalarını
isteyebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ek performans görevi verebilir.
Ürün
ÜF3: Öğretmen, öğrencilerin öğrenme süreçlerini pekiştirmek ve değerlendirme
sürecini daha çekici hâle getirmek için eğitsel oyunlar ve simülasyonlar entegre
edebilir. Bu yöntem, özellikle zorlu matematik kavramlarını öğrenirken öğrencilerin
motivasyonunu ve katılımını artırabilir. Oyunlaştırılmış değerlendirme, öğrencilerin
bilgilerini uygulamalı bir şekilde test etmelerine imkân tanır.
22