Page 22 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 22

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için beyin fırtınası sırasında ipuçları sunarak
                               öğrencilerin sürece aktif katılımını sağlayabilir. Etkinlik sırasında kullanılan beyin
                               fırtınası yöntemi dikkate alınarak, öğretmen ders konularını içeren senaryolar ha-
                               zırlayabilirler. Öğrenciler, bu senaryoları rol yapma aktiviteleri ile canlandırırken
                               öğrenilen  kavramları  gerçek  yaşam  bağlamlarında  uygulama  fırsatı  bulabilirler.
                               Bu  yöntem,  özellikle  soyut  matematik  kavramlarını  somutlaştırarak  öğrencilerin
                               konuyu daha iyi kavramalarını sağlar.
                               SF2: Grupların bir araya getirilmesinin ardından gruptaki her bir öğrencinin kendi
                               grubundaki çalışmayla ilgili bir ifadeyi sınıfla paylaşması istenebilir. Desteğe ihti-
                               yacı olan öğrenciler için grup tarafından hazırlanmış notlardan veya öğretmenin
                               vereceği ipuçlarından faydalanması sağlanabilir.
                               SF3: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak ama-
         Süreç                 cıyla etkileşimli tahtadan içerisinde temel kavramlara ilişkin görsellerin yer aldığı
                               bir sunum veya infografik paylaşılabilir.
                               SF4:Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler gereksinim duyduğu desteğin düzeyine göre
                               farklı gruplara yerleştirilebilir.

                               SF5: İş birlikli öğretim yöntemlerinden faydalanarak öğretmen, ders içinde görsel
                               destekli tartışma platformları oluşturabilir. Bu platformlar, öğrencilerin ders ma-
                               teryallerini tartışmalarına ve fikir alışverişinde bulunmalarına olanak tanır, böylece
                               derse olan katılımları artar ve öğrenme süreçleri pekişir.
                               SF6: Öğretmen, ders boyunca öğrencilere anlık geri bildirimler sağlayan interaktif
                               oturumlar  düzenleyebilir.  Bu  oturumlar,  öğrencilerin  ders  içeriklerini  anlama  dü-
                               zeylerini sürekli olarak değerlendirir ve gerektiğinde hemen müdahale edilmesine
                               olanak tanır.



                               ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
                               larına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.

                               ÜF2: Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                               lımını ve  talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değerlen-
                               direbilir. Öğretmen bu noktada etkinlik içerisindeki adımların her birinin yer aldığı
                               kendini değerlendirme formunu öğrencilere dağıtarak değerlendirme yapmalarını
                               isteyebilir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için ek performans görevi verebilir.
         Ürün
                               ÜF3:  Öğretmen,  öğrencilerin  öğrenme  süreçlerini  pekiştirmek  ve  değerlendirme
                               sürecini  daha  çekici  hâle  getirmek  için  eğitsel  oyunlar  ve  simülasyonlar  entegre
                               edebilir. Bu yöntem, özellikle zorlu matematik kavramlarını öğrenirken öğrencilerin
                               motivasyonunu ve katılımını artırabilir. Oyunlaştırılmış değerlendirme, öğrencilerin
                               bilgilerini uygulamalı bir şekilde test etmelerine imkân tanır.















    22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27