Page 25 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
rencilere özetler.
Öğrencilere “Karekök denince aklınıza ne geldiğini tek kelime ile ifade ediniz.”
yönergesi verilir ve tahtaya “KAREKÖK” sembolü çizilerek öğrencilerin beyin
fırtınası yapması istenir (SF1). Bu sırada öğretmen öğrencilerin söylediği tüm
kelimeleri etkileşimli tahtaya yazar. Cevapların ortak özelliklerinden yola çı-
kılarak öğrencilerden karekökün bir tanımını oluşturmaları ve oluşturdukları
tanımı defterlerine yazmaları istenir. Sonrasında öğretmen rastgele seçtiği
3 öğrenciden yazdığı tanımı okumasını ister ve en sonunda doğru tanımı su-
narak öğrencilerin yazmasını ister. Tanımın yapılmasının ardından karekökle
yapılan işlemlere yönelik bilgiler verilerek diğer etkinliğe geçilir (SF1).
Öğretmen bir sonraki etkinlikte karekökle ilişkili olduğu konular için öğrenci-
leri 3 gruba ayırır (FÖOD1). Öğretmen grupların hazır bulunuşluk düzeyinin
homojen olmasına özen gösterir. Öğretmen konuya ilişkin hazırladığı çalışma
kâğıtlarını 3 gruba dağıtır (İF1).
1.Grup: Kareköklü sayıların üslü sayılar ile ilişkisi ile ilgili soru:
2
2
2
2
4=2 , 9=3 , 25=5 , 36=6 , 81=9 üslü sayı şeklinde yazılmış bu ifadeleri
2
kareköklü olarak gösteriniz.
2.Grup: Karekök içindeki sayının kök dışına çıkması ile ilgili soru:
karekök içindeki bu sayıları üslü sayı
§4, §9, §4, æ16, æ25, æ36, æ81, æ18, æ75
şeklinde yazarak karekökten çıkarınız
Uygulama Aşamaları
3.Grup: Çıkan sonuçların hangi sayı kümesine ait olduğunu bulmalarını içe-
ren soru:
sayıların hangi sayı kümesine ait
§4, §9, §4, æ16, æ25, æ36, æ81, æ18, æ75, §2
olduklarını bulunuz.
Öğrencilere çalışma kağıtları dağıtıldıktan sonra grupların tamamlamaları
için süre verilir. Daha sonrasında her bir konu grubunun kendi grubundaki
karekök-konu ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları istenir (SF2). Öğrencilere ça-
lışmanın başında sunum izleme çizelgesi verilir (İF2). Sunumlarını yaparken
bu çizelgeden faydalanabilecekleri söylenir. Gruplarda sunum oluşturmada
herhangi bir sorun yaşanması hâlinde öğrencilerin öğretmenden destek al-
ması sağlanabilir (İF3).
Sonraki etkinlikte karekök içeren konularla ilgili sorular etkileşimli tahtada
(EBA, OGM Materyal portalları ile ders kitabının ilgili sayfası) gösterilir (İF4).
Öğretmen görsellerle ilgili öğrencilere sorular yöneltir. Gelen cevapları kont-
rol ederek gerektiğinde uygun düzeltmeyi yaparak uygun yanıtı öğrencilere
sunar. Bu sırada öğretmen görsellerden yola çıkarak her bir konunun temel
kavramlarını ve çalışma alanlarını kısaca açıklayarak her birine ilişkin birer
örnek verir (SF3).
25