Page 25 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
                                     rencilere özetler.

                                     Öğrencilere “Karekök denince aklınıza ne geldiğini tek kelime ile ifade ediniz.”
                                     yönergesi verilir ve tahtaya “KAREKÖK” sembolü çizilerek öğrencilerin  beyin
                                     fırtınası yapması istenir (SF1). Bu sırada öğretmen öğrencilerin söylediği tüm
                                     kelimeleri etkileşimli tahtaya yazar. Cevapların ortak özelliklerinden yola çı-
                                     kılarak öğrencilerden karekökün bir tanımını oluşturmaları ve oluşturdukları
                                     tanımı defterlerine yazmaları istenir. Sonrasında öğretmen rastgele seçtiği
                                     3 öğrenciden yazdığı tanımı okumasını ister ve en sonunda doğru tanımı su-
                                     narak öğrencilerin yazmasını ister.  Tanımın yapılmasının ardından karekökle
                                     yapılan işlemlere yönelik bilgiler verilerek diğer etkinliğe geçilir (SF1).

                                     Öğretmen bir sonraki etkinlikte karekökle ilişkili olduğu konular için öğrenci-
                                     leri 3 gruba ayırır (FÖOD1). Öğretmen grupların hazır bulunuşluk düzeyinin
                                     homojen olmasına özen gösterir. Öğretmen konuya ilişkin hazırladığı çalışma
                                     kâğıtlarını 3 gruba dağıtır (İF1).

                                     1.Grup: Kareköklü sayıların üslü sayılar ile ilişkisi ile ilgili soru:
                                        2
                                               2
                                                                     2
                                                       2
                                     4=2   ,   9=3   ,  25=5  ,  36=6 ,   81=9   üslü sayı şeklinde yazılmış bu ifadeleri
                                                              2
                                     kareköklü olarak gösteriniz.
                                     2.Grup: Karekök içindeki sayının kök dışına çıkması ile ilgili soru:
                                                                                                                    karekök içindeki bu sayıları üslü sayı
                                     §4, §9, §4, æ16, æ25, æ36, æ81, æ18, æ75
                                     şeklinde yazarak karekökten çıkarınız
         Uygulama Aşamaları
                                     3.Grup: Çıkan sonuçların hangi sayı  kümesine ait olduğunu bulmalarını içe-
                                     ren soru:
                                                                                                                           sayıların hangi sayı kümesine ait
                                     §4, §9, §4, æ16, æ25, æ36, æ81, æ18, æ75, §2
                                     olduklarını bulunuz.
                                     Öğrencilere çalışma kağıtları dağıtıldıktan sonra grupların tamamlamaları
                                     için süre verilir. Daha sonrasında her bir konu grubunun kendi grubundaki
                                     karekök-konu ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları istenir (SF2). Öğrencilere ça-
                                     lışmanın başında sunum izleme çizelgesi verilir (İF2). Sunumlarını yaparken
                                     bu çizelgeden faydalanabilecekleri söylenir. Gruplarda sunum oluşturmada
                                     herhangi bir sorun yaşanması hâlinde öğrencilerin öğretmenden destek al-
                                     ması sağlanabilir (İF3).
                                     Sonraki etkinlikte karekök içeren konularla ilgili sorular etkileşimli tahtada
                                     (EBA, OGM Materyal portalları ile ders kitabının ilgili sayfası) gösterilir (İF4).
                                     Öğretmen görsellerle ilgili öğrencilere sorular yöneltir. Gelen cevapları kont-
                                     rol ederek gerektiğinde uygun düzeltmeyi yaparak uygun yanıtı öğrencilere
                                     sunar. Bu sırada öğretmen görsellerden yola çıkarak her bir konunun temel
                                     kavramlarını ve çalışma alanlarını kısaca açıklayarak her birine ilişkin birer
                                     örnek verir (SF3).









                                                                                                         25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30