Page 26 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 26
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Ardından öğretmen tahtaya büyük bir karekök çizerek son etkinliğe geçer.
Bu etkinlik için her gruptan bir kişi olacak şekilde (hazır bulunuşluk seviye-
si yüksek, orta ve düşük olacak şekilde) yeni 3’lü heterojen gruplar oluşturur
(SF4, FÖOD1). Sonrasında tam sayı, rasyonel sayı ve irrasyonel sayı olmak
üzere 3 gruba ayrılmış bir tabloyu etkileşimli tahtaya yansıtır. Ardından üst-
lerinde ℤ(Tam sayı), ℚ(Rasyonel sayı) ve ℚ'(İrrasyonel sayı) kısaltmalarının
yer aldığı yapışkan kâğıtları öğrencilere dağıtır ve bu görev için öğrencile-
re 10 dakika süre verir. Sürenin ardından her gruptan sırayla tabloda yazan
bir sayının üzerine, uygun olan sayı kümesi kartını yapıştırmasını ister. Grup
çalışması şeklinde sürdürülen bu etkinlikte öğretmen hazır bulunuşluk düzeyi
en düşük olan öğrencinin yanıtı grup adına söylemesini ve ilgili kartı tahtaya
yapıştırmasını ister (SF5). Böylelikle farklı performanstaki tüm öğrencilerin
sürece aktif bir şekilde katılımı sağlanmış olur (SF6).
Sürecin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer
alan önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerin-
den öğrencilere özetler.
Her gruba yönelik (performans temelli gruplar) o grupta ele alınan konuları
temel alacak çalışma kâğıtları sunularak öğrenci performansları değerlen-
dirilir (ÜF1).
Değerlendirme Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
lendirebilir. (ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağ-
lama
• Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli
öğrenme araçları kullanma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma ( uzatılmış zaman, alter-
natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
Kullanılan Evrensel Tasarım • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
Ögeleri zılı, görsel vb.).
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
teraktif uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama
seçenekleri sunma
• Akran geri bildirimi ve iş birlikçi öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencile-
rin birbirlerinden öğrenmelerini teşvik etme
26