Page 26 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 26

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     Ardından öğretmen tahtaya büyük bir karekök çizerek son etkinliğe geçer.
                                     Bu etkinlik için her gruptan bir kişi olacak şekilde (hazır bulunuşluk seviye-
                                     si yüksek, orta ve düşük olacak şekilde) yeni 3’lü heterojen gruplar oluşturur
                                     (SF4, FÖOD1).  Sonrasında tam sayı, rasyonel sayı ve irrasyonel sayı  olmak
                                     üzere 3 gruba ayrılmış bir tabloyu etkileşimli tahtaya yansıtır. Ardından üst-
                                     lerinde ℤ(Tam sayı),   ℚ(Rasyonel sayı) ve  ℚ'(İrrasyonel sayı)  kısaltmalarının
                                     yer aldığı yapışkan kâğıtları öğrencilere dağıtır ve bu görev için öğrencile-
                                     re 10 dakika süre verir. Sürenin ardından her gruptan sırayla tabloda yazan
                                     bir sayının üzerine, uygun olan sayı kümesi kartını yapıştırmasını ister. Grup
                                     çalışması şeklinde sürdürülen bu etkinlikte öğretmen hazır bulunuşluk düzeyi
                                     en düşük olan öğrencinin yanıtı grup adına söylemesini ve ilgili kartı tahtaya
                                     yapıştırmasını ister (SF5). Böylelikle farklı performanstaki tüm öğrencilerin
                                     sürece aktif bir şekilde katılımı sağlanmış olur (SF6).
                                     Sürecin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer
                                     alan önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerin-
                                     den öğrencilere özetler.


                                     Her gruba yönelik (performans temelli gruplar) o grupta ele alınan konuları
                                     temel alacak çalışma kâğıtları sunularak öğrenci performansları değerlen-
                                     dirilir (ÜF1).
         Değerlendirme               Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                                     lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
                                     lendirebilir. (ÜF2).



                                     Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •    Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağ-
                                         lama
                                     •   Öğrencilerin  kendi  hızlarında  ilerlemelerine  olanak  tanıyan  etkileşimli
                                         öğrenme araçları kullanma
                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma ( uzatılmış zaman, alter-
                                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
         Kullanılan Evrensel Tasarım   •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
         Ögeleri                         zılı, görsel vb.).
                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
                                         teraktif uygulamalar vb.)
                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
                                     •   Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama
                                         seçenekleri sunma
                                     •   Akran geri bildirimi ve iş birlikçi öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencile-
                                         rin birbirlerinden öğrenmelerini teşvik etme


    26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31